Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 december 2018 kl. 21:27:00
... jag tycker att du bör tänka efter en eller två gånger innan du bara kastar ut dig överreaktioner! (inget illa menat, jag vill inte att du ska ta det på fel sätt, jag vill bara göra mig övertydlig!)

Tack det samma!  ;)

moviefan


gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  9 januari 2019 kl. 16:51:07
I höstas avslöjade Moviezine att Lady Gaga kanske ska spela Ursula i Den lilla Sjöjungfrun (Live Action) :o Vad tror ni om det
https://www.moviezine.se/nyheter/lady-gaga-kan-spela-i-den-lilla-sjojungfrun

Varför inte Någon som faktiskt är överviktig ?  Det finns inte många roller för överviktiga kvinnor  i Hollywood !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Om dom gör en Live Action Kejsarens nya still. Måste hitta den absolute bästa skådespelerska dom kan för Yzma. Hon är min favorit skurk !
John Goldman kan spela Pacha här med.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 13 januari 2019 kl. 17:36:24
Om det blir en Live Action-Version av Micke och Molle så tycker jag att Jack Nicholson borde spela Amos Slade. Och om den dubbas så borde Jan Nygren vara Amos röst igen :)

Det var ett jätte bra förslag.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Hittills har Disney inte alls planerat spelfilmsversioner av Bambi, AristoCats, Bernard och Bianca, Bernard och Bianca i Australien, Micke och Molle, Mästerdetektiven Basil Mus, Pocahontas, Herkules, Tarzan, Kejsarens Nya Stil eller Björnbröder, och jag hoppas det inte blir av heller... (hoppas inte heller att någon spelfilmsversion blir av på någon av Pixar-filmerna eller någon av Disney Revival filmerna och framförallt inte Atlantis, Lilla Kycklingen eller Familjen Robinson, dessa tre blev tillräckligt stora floppar som de blev - fast de är överlag hyfsade - så en spelfilmsversion av dem måste vara dömt att misslyckas!)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 13 januari 2019 kl. 18:55:34
Jo jag vet det men jag sa OM det blir det. OM Aristocats blir Live Action så tror jag INTE att den hade blivit mörkare. Den hade också blivit en musikal precis som tecknade.

I vilket fall som helst så är Nottingham & Hood och Oliver på g och dessa känns inte fullt lika illa dp de inte alls bygger på de tecknade Disneyklassikerna då de inte alls bestpr av djur utan enbart människor!  ;)

Hur är då dina tankar och förhoppningar med de andra OM de skulle bli spelfilmer?

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 13 januari 2019 kl. 19:24:18
Vet inte. Om Kejsarens Nya Stil blir det hoppas jag precis som gstone sa tidigare att John Goodman spelar Pacha igen. Hos Kusco, Yzma och Kronk vet jag inte. Om Björnbröder blir det hoppas jag att Russel Crowe spelar Sitka eller Denahi och att Joaquin Phoenix återigen spelar Kenai. Resten av filmerna vet jag inte :-\

Jag håller med Joaquin Phoenix måste spela den roll om dom gör en live action version !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios


gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 14 januari 2019 kl. 09:24:36
Oliver och Gänget blev ju ingen "jättestor succé" när dem kom ut. Men OM den blir Live Action så borde Stellan Skarsgård spela Mr Sykes och Jim Carrey borde vara Fagin

Skarsgård tycker jag borde dubba sig själv. Det tycker jag alla svenskar borde göra !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 14 januari 2019 kl. 09:24:36
Oliver och Gänget blev ju ingen "jättestor succé" när dem kom ut. Men OM den blir Live Action så borde Stellan Skarsgård spela Mr Sykes och Jim Carrey borde vara Fagin

Den blev åtminstone en större hit än Taran och Den Magiska Kitteln!  ;) (men kom inte i närheten av Den Lilla Sjöjungfrun året efter)

I vilket fall som helst så tänkte Disney göra en spelfilm som kommer att heta Oliver, men där kommer varken katter eller hundar att vara inblandade, utan bara människor, så det kommer inte alls att vara någon nämnvärd remake!  ;)

Mästerdetektiven Basil Mus blev förvisso inte heller någon "jättestor succé" på bio, men dock betydligt mer än Taran och Den Magiska Kitteln iallafall!  ;)

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 januari 2019 kl. 20:55:01
Nu har det avslöjats att Ringaren i Notre Dame också blir Live Action

https://www.moviezine.se/nyheter/ringaren-i-notre-dame-far-annu-en-filmatisering

Vad säjs om en riktig missbildade person som Quasimodo. Det skulle vara trevlig. Och en riktiga zegernare i rollerna.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Borde göra Danny DeVito skulle passa bra som Quasimodo, Rowan Atkinson som Clopin, Jennifer Connelly som Esmeralda, John Lithgow som Frollo, och Mel Gibson som Phoebus. Men i slutet här skulle inte Claude Frollo dö utan bara hamna i gruvan eller bakom bom.  ::)

gstone

Citat från: Elios skrivet 18 januari 2019 kl. 23:49:40
Borde göra Danny DeVito skulle passa bra som Quasimodo, Rowan Atkinson som Clopin, Jennifer Connelly som Esmeralda, John Lithgow som Frollo, och Mel Gibson som Phoebus. Men i slutet här skulle inte Claude Frollo dö utan bara hamna i gruvan eller bakom bom.  ::)

Vilka skulle göra rösterna till Gragoylerna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

#194
Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 januari 2019 kl. 09:41:18
Den blev åtminstone en större hit än Taran och Den Magiska Kitteln!  ;) (men kom inte i närheten av Den Lilla Sjöjungfrun året efter)

I vilket fall som helst så tänkte Disney göra en spelfilm som kommer att heta Oliver, men där kommer varken katter eller hundar att vara inblandade, utan bara människor, så det kommer inte alls att vara någon nämnvärd remake!  ;)

Mästerdetektiven Basil Mus blev förvisso inte heller någon "jättestor succé" på bio, men dock betydligt mer än Taran och Den Magiska Kitteln iallafall!  ;)

Bette Midler borde göra rösten i remaken med.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.