Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 februari 2020 kl. 22:52:58
Idag läste jag att Disney har planer på att göra en spelfilm med Rapunzel... (nu går det väl ändå för långt, jag menar, Trassel kom ju ut så sent som 2010 så den borde ju ändå lämnas ifred)

Det lär nog bli en live action Frost också.  ::)

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 21 februari 2020 kl. 19:20:52
Det lär nog bli en live action Frost också.  ::)

Och kanske även Prinsessan och Grodan och Vaiana...

gstone

Tror ni chansen är rätt hyfsad att The One and Only Ivan dubbas till svenska  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 25 februari 2020 kl. 07:24:58
Tror ni chansen är rätt hyfsad att The One and Only Ivan dubbas till svenska  ?

Jag tror det iallafall, det verkar vara en familjefilm plus att den också har Sverigepremiär bara två månader efter urpremiären i USA... (vi får vänta och se)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 februari 2020 kl. 07:37:14
Jag tror det iallafall, det verkar vara en familjefilm plus att den också har Sverigepremiär bara två månader efter urpremiären i USA... (vi får vänta och se)

Kul !!! ;D

Håller tummarna att den dubbas då ! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Så tråkigt nog kommer Peter Pan spelas av en arab ! >:(

Men på den positiva Sidan Wendy spelas  Milla Jovovichs dotter Ever Anderson  :D

En sovit är ju bättre än en muslim vilken dag som helst !

Hoppas hon arvet sin mammas(Milla Jovovich) talang ! ;)

https://variety.com/2020/film/news/disney-live-action-peter-pan-peter-wendy-1203529492/
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag köpt Skönnheten och Odjuret(2017) på Blu-Ray IGÅR !!!


YIPPI !!! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 mars 2020 kl. 12:26:03
Vad är det för konstigt med det. Är du rasist eller😐
Det är väll snarare det att karaktären Peter Pan inte är en arab spelas av just en arab som var problemet här. Ungefär som om afrikaner skulle spelas av utklädda, utmålade vita  ;)
Houba !

Lilla My

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 11 mars 2020 kl. 15:00:18
Det är väll snarare det att karaktären Peter Pan inte är en arab spelas av just en arab som var problemet här. Ungefär som om afrikaner skulle spelas av utklädda, utmålade vita  ;)

Skillnad om det är minoritet eller inte. Att en annars klassiskt vit karaktär spelar av en minoritet är bara skönt ;) Hade dock älskat om de körde på den gamla klassiska teater-Peter Pan som klassiskt alltid spelades av en kvinna.

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 12 mars 2020 kl. 00:45:21
Skillnad om det är minoritet eller inte. Att en annars klassiskt vit karaktär spelar av en minoritet är bara skönt ;) Hade dock älskat om de körde på den gamla klassiska teater-Peter Pan som klassiskt alltid spelades av en kvinna.
Hycklare där. Vad spelar det för roll?
Houba !

Lilla My

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 12 mars 2020 kl. 00:49:41
Hycklare där. Vad spelar det för roll?

Spelar väldigt stor roll om du som minoritet får en spegling i modern TV. Vi har redan typ sjuttioelva versioner av en vit typisk Peter Pan, varför skadar det dig att en av dem skulle spelas av låt säga en arab, mörkhyad, döv eller kvinna? ;)

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 12 mars 2020 kl. 00:57:14
Spelar väldigt stor roll om du som minoritet får en spegling i modern TV. Vi har redan typ sjuttioelva versioner av en vit typisk Peter Pan, varför skadar det dig att en av dem skulle spelas av låt säga en arab, mörkhyad, döv eller kvinna? ;)
För att det inte är samma karaktär då?  ???
Houba !

Lilla My

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 12 mars 2020 kl. 01:15:49
För att det inte är samma karaktär då?  ???

... För att karaktären råkar ha ett annorlunda utseende? ??? Åter igen, hur skadar det dig att karaktären för en gångs skull möjligtvis ser annorlunda ut än vad du gör när du redan har karaktären representerad i flera versioner? Du överlever, tro mig. ;)

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 12 mars 2020 kl. 02:34:11
... För att karaktären råkar ha ett annorlunda utseende? ??? Åter igen, hur skadar det dig att karaktären för en gångs skull möjligtvis ser annorlunda ut än vad du gör när du redan har karaktären representerad i flera versioner? Du överlever, tro mig. ;)
Personligen så överlever jag Peter Pan då jag inte bryr mej om just honom som karaktär betraktad.
Men icke destå mindre så ogillar jag principen att gå in och pilla i sånt härnt och ändra karaktärer för att "bredda spektrumet" till nått mer "inkluderande" eller nått annat som råkar vara politiskt korrekt för tillfället.
Houba !

Daniel Hofverberg

Men hur vet vi egentligen hur Peter Pan "ska" se ut...? Han kommer ju trots allt från ett påhittat fantasiland, varför det ju inte finns något som tydligt säger vilket utseende eller hudfärg som han ska ha.

Nästan alla andra rollfigurer i Peter Pan är en helt annan femma, då ju den handlingen utspelas i London och uppenbarligen ska föreställa vara britter.