Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)

Startat av Daniel Hofverberg, 12 oktober 2017 kl. 01:55:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet  8 november 2017 kl. 08:48:05
Med tanke på att Dubbningshemsidans forum är relativt liten, så tycker jag att 2.5 vecka innan tävlingarna avslutas verkar lite mycket, då sannoligheten är ganska liten för att fler bidrag kommer ska komma in om de inte redan gjorde det under första vecken.
För det första är forumet bara en liten del av Dubbningshemsidan, och merparten av besökarna använder sig förmodligen aldrig av forumet. Därför förstår jag inte riktigt varför du blandar in forumet i sammanhanget...?

För det andra är Dubbningshemsidan knappast en sådan sajt som alla besöker dagligen, då det ju trots allt inte handlar om nyheter eller annat som krävs att det måste pinfärskt. Många besöker förmodligen bara sajten då och då, och därför kan det behövas lite tid för att man ens ska hinna upptäcka tävlingen. Förmodligen behövs minst en vecka innan de flesta ens har besökt sajten och sett tävlingen.

Och för det tredje är det ju som Alexander säger en sådan tävling som kräver lite tid och ansträngning. Därför lär de flesta inte rafsa ihop ett tävlingsbidrag på några minuter, varför man förmodligen inte skickar in tävlingsbidrag samma gång som man ser tävlingen.

Från den "gamla goda tiden" för några år sedan då jag hade flitigt med tävlingar på Dubbningshemsidan (på den tiden var det i samarbete med Disney) minns jag att ungefär 2 ½ - 3 veckor var ganska lagom då, och att det kom tävlingsbidrag i ganska jämn ström ända tills sista dagen. Och då var det trots allt inga foto- eller teckningsmoment i någon av de tävlingarna...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 november 2017 kl. 13:16:29Från den "gamla goda tiden" för några år sedan då jag hade flitigt med tävlingar på Dubbningshemsidan (på den tiden var det i samarbete med Disney) minns jag att ungefär 2 ½ - 3 veckor var ganska lagom då, och att det kom tävlingsbidrag i ganska jämn ström ända tills sista dagen. Och då var det trots allt inga foto- eller teckningsmoment i någon av de tävlingarna...

Jag misstänker att tävlingar med Disneyfilmer som teman och priser är mer lockande för den typiska publiken på Dubbningshemsidan än The Walking Dead:)

Alexander

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 november 2017 kl. 13:28:22
Jag misstänker att tävlingar med Disneyfilmer som teman och priser är mer lockande för den typiska publiken på Dubbningshemsidan än The Walking Dead:)

Jag tycker iallafall det är bra att företag vill samarbeta med t.ex Dubbningshemsidan.se för att anordna tävlingar.  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 november 2017 kl. 13:28:22
Jag misstänker att tävlingar med Disneyfilmer som teman och priser är mer lockande för den typiska publiken på Dubbningshemsidan än The Walking Dead:)
Förvisso sant, men tävlingarna med Disney var långt ifrån enbart om tecknade filmer utan även exempelvis Real Steel, Avengers, o.s.v.

Men nu får man som sagt sällan vraka och välja vilka företag som man vill samarbeta med, utan vill något distributionsbolag samarbeta och bidra med vinster är det sällan läge att vägra; i synnerhet om det gäller företag som även är frikostiga och generösa med att skicka ut recensionsexemplar på nästan allt man vill (vilket Fox-Paramount Home Entertainment råkar vara)...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 november 2017 kl. 14:01:14
Förvisso sant, men tävlingarna med Disney var långt ifrån enbart om tecknade filmer utan även exempelvis Real Steel, Avengers, o.s.v.

Men nu får man som sagt sällan vraka och välja vilka företag som man vill samarbeta med, utan vill något distributionsbolag samarbeta och bidra med vinster är det sällan läge att vägra; i synnerhet om det gäller företag som även är frikostiga och generösa med att skicka ut recensionsexemplar på nästan allt man vill (vilket Fox-Paramount Home Entertainment råkar vara)...

Absolut. Det var ingen kritik, utan bara en möjlig förklaring till att intresset för den senaste tävlingen kanske inte är lika stort som för en del av de tidigare. För egen del skulle jag nog vilja påstå att mitt intresse för The Walking Dead är noll och intet. Inte heller har jag något som helst intresse av att klä ut mig till zombie eller ens försöka teckna en...

Daniel Hofverberg

Det håller jag med om. The Walking Dead är ju onekligen en något smal serie, såtillvida att det inte direkt är något som tilltalar alla. Visserligen har serien en hyfsat stor andel entusiastiska fans, men det är ju ändå en sådan genre som långt ifrån alla kommer att uppskatta.

Jag inser förstås också att det här tävlingsupplägget är lite bökigt och omständligt, och långt ifrån alla kommer att orka ta foton eller rita teckningar. Men när det för en gångs skull gällde en film eller serie med ett sådant tema att det finns logiska möjligheter till foton/teckningar, så kunde jag inte motstå frestelsen att göra ett försök... Trots allt är det ju inte många filmer/serier som har ett sådant tema att det finns någon uppenbar möjlighet till foton relaterade till filmen/serien, varför man inte vet om man kommer att få en sådan möjlighet igen.

Min målsättning är som sagt att ha olika upplägg på de här nu aktuella fyra tävlingarna, för att på så sätt få en unik möjlighet att kunna ställa dessa mot varandra och se hur upplägget påverkar antalet tävlingsbidrag; och vilken av tävlingarna som lockar mest folk. När det är flera tävlingar som sker nästan samtidigt har man ju trots allt ett visst fog för antagandet att uppläggen och frågorna direkt kan påverka antal inkomna tävlingsbidrag.

Richardo

Är den andra tävlingen klar? :) (hoppas inget oförutsatt hände med dig)

TBT_STR_QR

Det var ett intressant upplägg på den andra tävlingen. :)

Jag har en relaterat till en fråga, som jag har skickat i ett PM.
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet  9 november 2017 kl. 07:35:58
Är den andra tävlingen klar? :) (hoppas inget oförutsatt hände med dig)
Märkligt att du skrev det här närmare 7 timmar efter att jag lade ut den nya tävlingen... Har du inte sett den än, så finns den alltså på:
http://www.dubbningshemsidan.se/wonderwoman-tavling.php

Den nya tävlingen gäller alltså Wonder Woman, och då det här inte finns några kreativa/konstnärliga inslag så hoppas och tror jag att antalet tävlingsbidrag ska bli betydligt fler.

Den tredje tävlingen, som har ett ännu mer intressant (eller åtminstone annorlunda) upplägg, hoppas jag kunna publicera inom en vecka. Jag kan redan nu tipsa att det för nästa tävling är en fördel om ni har användarkonton på det här forumet, så för er som postar som gäster rekommenderar jag starkt att ni skapar ett användarkonto - det kommer att öka vinstchanserna...

Det må låta märkligt, men tids nog kommer ni att förstå vad jag menar...

TBT_STR_QR

Ska det uppfattas som att gäster på forumet diskrimineras? :) (skämt)

Det kluriga för dig kommer vara utslagsfrågorna, eftersom jag är rädd för att de kommer att ha liknande svar bland de som deltar.
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Daniel Hofverberg

På den nuvarande tävlingen finns mycket riktigt en viss risk att flera kommer att svara liknande på den första utslagsfrågan - därav att jag för säkerhets skull även lade dit den andra utslagsfrågan, som lär vara svårare att forska kring...

Ingen diskriminering; jag lovar... ;) Ni kommer att förstå orsaken tids nog, men det kommer gå att tävla även utan att vara medlem på forumet, men det kommer att vara en klar fördel.

TonyTonka

Någonting säger mig att jag borde forskat kring ländernas invånare innan jag skickade iväg mitt tävlingsbidrag.  :-[
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Richardo

Citat från: TonyTonka skrivet  9 november 2017 kl. 15:20:28
Någonting säger mig att jag borde forskat kring ländernas invånare innan jag skickade iväg mitt tävlingsbidrag.  :-[
Hur menar du?

TBT_STR_QR

#73
Jag hoppas utslagsfrågorna för den tredje tävlingen inte kommer vara "Hur många ord har Daniel Hofverberg skrivit i hans samtliga inlägg upp till X 2017?" eller "Hur många ord har samtliga creditlistor på Dubbningshemsidan?" :)
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Daniel Hofverberg

Citat från: TBT_STR_QR skrivet  9 november 2017 kl. 17:35:36
Jag hoppas utslagsfrågorna för den tredje tävlingen inte kommer vara "Hur många ord har Daniel Hofverberg skrivit i hans samtliga inlägg upp till X 2017?" eller "Hur många ord har samtliga creditlistor på Dubbningshemsidan?" :)
Nej då, det behöver du inte bekymra dig för...! Faktum är att om min idé är genomförbar kommer den tredje tävlingen inte att ha någon utslagsfråga alls...