Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Svante Grundberg (1943-2019)

Startat av E, 29 april 2019 kl. 09:36:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

E

Igår avled skådespelaren Svante Grundberg 75 år. Han har aldrig dubbat men han är ju känd som kanotisten i dom väldigt roliga Göta Kanal-filmerna

Förutom det var han också med i bland annat Småstaden, Lillebror på Tjuvjakt och mycket mer

Dödsorsaken är ännu okänd men det stog bara att han hittades livlös i sitt hem

Vila i frid :'(

TecknatÄlskare


Erika


Disneyfantasten

Jag har aldrig förut hört talas om varesig denna person eller de filmer där han meverkat, men det var iallafall tråkigt att höra, han blev inte speciellt gammal heller...

Må honom vila i frid...  :'(

jimstrom

Mitt tidigaste minne med Svante Grundberg var som Björn Borg parodin Einar Berg i kult komediserien Smash från 1990.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Daniel Hofverberg

Vila i frid.

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 29 april 2019 kl. 09:36:00
Igår avled skådespelaren Svante Grundberg 75 år. Han har aldrig dubbat men han är ju känd som kanotisten i dom väldigt roliga Göta Kanal-filmerna
Dom väldigt roliga Göta Kanal-filmerna i plural...? Den första filmen från 1980-talet var absolut väldigt rolig och lyckad, men den andra filmen var ju inte så mycket att hurra för och den tredje filmen var (i mina ögon) under all kritik...

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 april 2019 kl. 21:52:27
Vila i frid.
Dom väldigt roliga Göta Kanal-filmerna i plural...? Den första filmen från 1980-talet var absolut väldigt rolig och lyckad, men den andra filmen var ju inte så mycket att hurra för och den tredje filmen var (i mina ögon) under all kritik...
Själv tycker jag att alla 3 är roliga ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 29 april 2019 kl. 22:08:53
Själv tycker jag att alla 3 är roliga ;)
Det verkar du vara i stort sett ensam om... ;) Den tredje filmen fick 1,6 av 5 i snittbetyg av svenska recensenter:
https://kritiker.se/film/gota-kanal-3-kanalkungens-hemlighet/

Jag var rentav mer positiv än många andra recensenter som gav filmen 3 av 10 i betyg...

Verkar inte ha varit någon publiksuccé heller - jag vill minnas att bioföreståndaren här i Skellefteå nämnde att det totalt var 3 personer som hade sett filmen på bio i Skellefteå...

Elios

Har inte en större aning om vem detta är men har ju sätt Götakanal och det är ju förstås tråkigt detta. Vila i frid!  :-[
Men läste detta på svts text-tv och Lillebror på Tjuvjakt kommer jag också ihåg.  ;D

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 april 2019 kl. 22:26:24
Det verkar du vara i stort sett ensam om... ;) Den tredje filmen fick 1,6 av 5 i snittbetyg av svenska recensenter:
https://kritiker.se/film/gota-kanal-3-kanalkungens-hemlighet/

Jag var rentav mer positiv än många andra recensenter som gav filmen 3 av 10 i betyg...

Verkar inte ha varit någon publiksuccé heller - jag vill minnas att bioföreståndaren här i Skellefteå nämnde att det totalt var 3 personer som hade sett filmen på bio i Skellefteå...

Jag tyckte den faktiskt var ganska rolig när jag såg den. Skrattade ett flertalet gånger. Vad jag minns tyckte jag iallafall den var bättre än tvåan.  ???

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 29 april 2019 kl. 09:36:00
Igår avled skådespelaren Svante Grundberg 75 år. Han har aldrig dubbat men han är ju känd som kanotisten i dom väldigt roliga Göta Kanal-filmerna

Jag kom på en sak; jag har faktiskt sett Göta Kanal filmerna, men minns inte riktigt vilken som var vilken...