Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Intervjuer på Dubbningshemsidan

Startat av Daniel Hofverberg, 23 augusti 2008 kl. 11:42:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

PAAATE

Citat från: DanielÅhs skrivet  4 januari 2009 kl. 22:50:30
Ska jag filma mig från sidan med eller spelar det ingen roll?

Jo, helst, annars ser det lite skumt ut :P

Men tänk som sagt på att filma från rätt håll, så du och intervjuobjektet inte tittar på samma håll i filmen.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Soscla


Citat från: PAAATE skrivet  5 januari 2009 kl. 05:05:45
Jo, helst, annars ser det lite skumt ut :P
Men tänk som sagt på att filma från rätt håll, så du och intervjuobjektet inte tittar på samma håll i filmen.

Man kan ju som intervjuare sitta och nicka menande, om man lägger in ljudet från svaret samtidigt. Eller liknande :D
It's so fluffy I'm gonna die!

DanielÅhs

#77
Då var det dags att börja prata intervjuer igen.

Svar från förr och så nytt att nämna.

Andreas Nilsson så håller jag helt och hållet med. Han verkade uttråkad, men vi hade tidsbrist och hans drog över på tiden rejält, och lika så de andra med. Han var inte något "konstig" när vi fotografera, då var han jätte rolig. Vet inte varför det blev så fel intryck när vi filmade eftersom Per & Dick var helt avslappnade.

Dick - Jag tycker den intervjun gick bra. Ni då?

Per - Per och Dick var de lättaste att intervjua då de verkade trivas och var mer öppna. Angående längd på inspelningarna så var Per sist och vi hade absolut inte tid att fortsätta mer. Han är så go, han sa bara det tar den tid det tar, haha. Så därför blev hans kortare tyvärr, då jag svävade på moln bland mina favorit dubbare och glömde tid och rum.

Lokal: Lokalen är en lokal som Steet (Stockholm) hade och där hade Andreas, Per & Dick en Pjäs som Knave Regisserat (Om ja fattat rätt). Så jag har inte valt plats, det var de och för mig dög den jätte bra :)

Några mer frågor?



Nya Händelser

Annica Smedius intervju tyckte jag gick bra. Va tyckte du Daniel om man jämför med de tidigare 3?
På den intervjun blev ljudet TYVÄRR så extremt dåligt att den har skrotas.
Glädjande nyheter är att Annica är en underbar människa (om ni inte visste det) och jag ska få komma till henne för att göra intervjun igen.
Tur jag gör så bra intryck :D
Så tack till dig igen Annica!

Övriga intervjuer som är klara, saknar bara datum!

Mattias Knave, han svara "När du vill"  ;D
Gunnar Ernblad, Höras om tider
Anders Öjebo, Höras om tider


Sen såg jag att ni var sugna på Monica Forsberg. Jag har haft kontakt med henne och hon bjöd ner mig till Degerfors till deras teater föreeställning, jätte kul! Bara synd att hon försvann, haha. Så jag har inte ansträngt mig så mycket med henne, men det måste jag nog göra nu. För hon är såå stor inom dubbning.

Jag har även rätt bra kontakt med Staffan Hallerstam, men har inte nämnt intervju med honom så det ska jag nog göra i dagarna och hoppas doktorn har tid  8)

Louise Reader finns alltid i hjärtat, då det där söta skrattat från hennes roll som Casey (& Heather i Denver Den Sista Dinosaurien) verkligen fastnar.

Då var jag nöjd för denna gång, er tur att skriva igen  ::)

Edit: Jag tog mig friheten att ta bort centreringen av all text, så att den ska bli mer lättläst - att läsa längre stycken text i centrerad form blir ganska ansträngande för ögonen... /Daniel

Mysan

#78
Citat från: DanielÅhs skrivet 25 maj 2009 kl. 16:45:58


Övriga intervjuer som är klara, saknar bara datum!

Mattias Knave, han svara "När du vill"  ;D
Gunnar Ernblad, Höras om tider
Anders Öjebo, Höras om tider


Sen såg jag att ni var sugna på Monica Forsberg. Jag har haft kontakt med henne och hon bjöd ner mig till Degerfors till deras teater föreeställning, jätte kul! Bara synd att hon försvann, haha. Så jag har inte ansträngt mig så mycket med henne, men det måste jag nog göra nu. För hon är såå stor inom dubbning.

Jag har även rätt bra kontakt med Staffan Hallerstam, men har inte nämnt intervju med honom så det ska jag nog göra i dagarna och hoppas doktorn har tid  8)

Louise Reader finns alltid i hjärtat, då det där söta skrattat från hennes roll som Casey (& Heather i Denver Den Sista Dinosaurien) verkligen fastnar.




jag tycker intervjuerna är bra inslag på dubbningshemsidan, och hoppas att fler blir av snart. Monica Forsberg är en klar favorit men även de andra dubbarna vore kul att få se i  intervjuer.  :)

TonyTonka

Jag skulle vilja höra dessa:
Anders Byström
Lizette Pålsson
Mia Kihl
Anton Olofsson
Miriam Wallentin
Hans Gustafsson
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Tack för förslagen, men tyvärr tror jag inte att vare sig jag eller Daniel Åhs Karlsson har kontaktuppgifter till någon av dessa. Om Louise Raeder svarar på de förfrågningar vi gjort, så borde hon dock kunna förmedla kontakt med sin son Anton Olofsson.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 augusti 2008 kl. 22:10:24
Tack för era förslag och era frågor.
Hasse Jonsson bör inte vara några problem att få tag i, så det är absolut en bra idé. John Harryson kan bli svårare, då jag inte har någon kontaktinfo till honom och heller inte vet hur man skulle kunna tänkas få tag i honom. Jag tror heller inte att Daniel Åhs (som ansvarar för sajtens intervjuer) har det. Men jag ska absolut forska i saken, och se om jag kan få fram något.


Det lär bli svårt eftersom han är död

Citat från: DanielÅhs skrivet 25 maj 2009 kl. 16:45:58
Då var det dags att börja prata intervjuer igen.

Svar från förr och så nytt att nämna.

Andreas Nilsson så håller jag helt och hållet med. Han verkade uttråkad, men vi hade tidsbrist och hans drog över på tiden rejält, och lika så de andra med. Han var inte något "konstig" när vi fotografera, då var han jätte rolig. Vet inte varför det blev så fel intryck när vi filmade eftersom Per & Dick var helt avslappnade.

Dick - Jag tycker den intervjun gick bra. Ni då?

Per - Per och Dick var de lättaste att intervjua då de verkade trivas och var mer öppna. Angående längd på inspelningarna så var Per sist och vi hade absolut inte tid att fortsätta mer. Han är så go, han sa bara det tar den tid det tar, haha. Så därför blev hans kortare tyvärr, då jag svävade på moln bland mina favorit dubbare och glömde tid och rum.

Lokal: Lokalen är en lokal som Steet (Stockholm) hade och där hade Andreas, Per & Dick en Pjäs som Knave Regisserat (Om ja fattat rätt). Så jag har inte valt plats, det var de och för mig dög den jätte bra :)

Några mer frågor?



Nya Händelser

Annica Smedius intervju tyckte jag gick bra. Va tyckte du Daniel om man jämför med de tidigare 3?
På den intervjun blev ljudet TYVÄRR så extremt dåligt att den har skrotas.
Glädjande nyheter är att Annica är en underbar människa (om ni inte visste det) och jag ska få komma till henne för att göra intervjun igen.
Tur jag gör så bra intryck :D
Så tack till dig igen Annica!

Övriga intervjuer som är klara, saknar bara datum!

Mattias Knave, han svara "När du vill"  ;D
Gunnar Ernblad, Höras om tider
Anders Öjebo, Höras om tider


Sen såg jag att ni var sugna på Monica Forsberg. Jag har haft kontakt med henne och hon bjöd ner mig till Degerfors till deras teater föreeställning, jätte kul! Bara synd att hon försvann, haha. Så jag har inte ansträngt mig så mycket med henne, men det måste jag nog göra nu. För hon är såå stor inom dubbning.

Jag har även rätt bra kontakt med Staffan Hallerstam, men har inte nämnt intervju med honom så det ska jag nog göra i dagarna och hoppas doktorn har tid  8)

Louise Reader finns alltid i hjärtat, då det där söta skrattat från hennes roll som Casey (& Heather i Denver Den Sista Dinosaurien) verkligen fastnar.

Då var jag nöjd för denna gång, er tur att skriva igen  ::)

Edit: Jag tog mig friheten att ta bort centreringen av all text, så att den ska bli mer lättläst - att läsa längre stycken text i centrerad form blir ganska ansträngande för ögonen... /Daniel


Anders Öjebo ska bli intressant att se

Jag har några fler förslag

Gabriel Odenhammer
Roger Storm
Niclas Ekholm
Joakim Jennefors
Guy de la Berg
Maria Rydberg
Claes Ljungmark
Christel Körner
Hans Lindgren
Andreas Rothin Svensson
Irene Lindh
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Mysan

Christel Körner och Tomas Bolme vore intressanta

Daniel Hofverberg

Tack för tipsen. Av Tonytonkas tips har jag redan tipsat Daniel Åhs Karlsson om Maria Rydberg och gett honom hennes mailadress, så jag hoppas att han tar kontakt med henne gällande detta. Jag har också skrivit brev till Roger Storm och uttryckt önskemål om intervju, men han har inte svarat än (tyvärr har jag ingen mailadress till honom). Hans Lindgren har jag skrivit till ett par gånger, men har inte fått något svar. De övriga har jag tyvärr ingen kontaktinfo till i dagsläget, men jag ska se vad jag kan göra.

Citat från: Tonytonka skrivet 18 juni 2009 kl. 20:22:18
Det lär bli svårt eftersom han är död
Men det var han givetvis inte när jag skrev det...

DanielÅhs

Då var Knave bokad den 4/7. Smedius är bokad, men vi ska höras vidare om dag. Och angående Maria Rydberg så ska jag iväg imorgon och kommer hem söndag. Då kan jag skriva ett mejl till henne med. Trevlig natt dubbfantast

DanielÅhs

Citat från: Mysan skrivet 18 juni 2009 kl. 20:52:08
Christel Körner och Tomas Bolme vore intressanta


Bolme har ja skrivit brev till och jag vet det kom fram. För ja fick svar från en annan ja skrev till sammtidigt, Staffan, men ska tjata på Tintin  ;D

Daniel Hofverberg

Roligt att höra. Det mest akuta just nu är alltså att få in frågor att ställa till Mattias Knave, eftersom den intervjun redan är bokad och spikad. Så skriv de frågor ni vill att Daniel ska ställa till honom här, alternativt via e-post eller privat meddelande.

TonyTonka

Vilken figur har varit roligast att spela?
Vem skulle du vilja spela som du inte spelat?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lisa

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juni 2009 kl. 02:38:15
Roligt att höra. Det mest akuta just nu är alltså att få in frågor att ställa till Mattias Knave, eftersom den intervjun redan är bokad och spikad. Så skriv de frågor ni vill att Daniel ska ställa till honom här, alternativt via e-post eller privat meddelande.


Kul att han ska intervjuas! Skulle vara intressant att veta vad han dubbar /gör nu??

Också hur det kommer sig att han började dubba?

TonyTonka

Jag tycker också:

Leo Hallerstam
Peter Harryson
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D