Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Spy Kids reboot

Startat av gstone, 30 mars 2022 kl. 22:43:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Det kommer en ny spy kids film.

Tror ni den kommer dubbas ?

https://www.hollywoodreporter.com/movies/movie-news/spy-kids-movie-netflix-1235122439/
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall


Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 mars 2022 kl. 22:51:16
Det är det väl ändå inte.

Det är det visst, iallafall de två första filmerna, där har faktiskt Kirsten Saabye och Disney Character Voices International varit inblandade i den svenska dubbningen, sen har Buena Vista distribuerat dem.

gstone

Jag tror regisören äger serien själv.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 mars 2022 kl. 22:53:42
Det är det visst, iallafall de två första filmerna, där har faktiskt Kirsten Saabye och Disney Character Voices International varit inblandade i den svenska dubbningen, sen har Buena Vista distribuerat dem.
Disney ligger bakom de nordiska dubbningarna av de två första filmerna, ja - men har inte varit inblandad i själva filmerna alls. Alla Spy Kids-filmerna producerades av Troublemaker Studios, som är en privatägd filmstudio som ägs och drivs av Robert Rodriguez (som ligger bakom konceptet) och hans f.d. fru Elizabeth Avellán.

De fyra tidigare filmerna släpptes via Dimension Films, som en gång i tiden ägdes av Disney och som senare övertogs av The Weinstein Company. Efter att det företaget gick i konkurs (av lättförståeliga skäl...) har Paramount köpt upp Dimension Films.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 mars 2022 kl. 22:45:20
Fast Spy Kids är väl Disney eller?
Ja och nej. Disney distribuerade de två första filmerna i Sverige och stora delar av världen, medan den tredje och fjärde filmen distribuerades i Norden av SF Studios (sedan dess att The Weinstein Company tog över Dimension Films). Men produktionsmässigt har Disney inte varit inblandad alls.

Om även den kommande filmen distribueras av Dimension Films, så borde det innebära att Paramount distribuerar den över hela världen. I Sverige är det dock Disney som står för distributionen av Paramount på DVD och Blu-Ray, sedan dess att Fox-Paramount Home Entertainment lades ned, så om den nya filmen kommer att släppas på DVD och/eller Blu-Ray så lär det innebära att det går via Disney. Men nu är det ju inte särskilt ofta som Netflix-filmer släpps via fysiska medier...

Citat från: gstone skrivet 30 mars 2022 kl. 22:56:39
Jag tror regisören äger serien själv.
Ja, regissören och hans f.d. fru äger via deras gemensamma företag Troublemaker Studios alla rättigheter till konceptet och rollfigurerna; men har anlitat andra företag för själva distributionen.

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 mars 2022 kl. 12:59:45
Om även den kommande filmen distribueras av Dimension Films, så borde det innebära att Paramount distribuerar den över hela världen. I Sverige är det dock Disney som står för distributionen av Paramount på DVD och Blu-Ray, sedan dess att Fox-Paramount Home Entertainment lades ned, så om den nya filmen kommer att släppas på DVD och/eller Blu-Ray så lär det innebära att det går via Disney. Men nu är det ju inte särskilt ofta som Netflix-filmer släpps via fysiska medier...

Är det inte SF Studios som står för den?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Gina Rodriguez och Zachary Levi kommer spela förlderna i filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 25 juni 2022 kl. 17:23:36
Gina Rodriguez och Zachary Levi kommer spela förlderna i filmen.

Den förstnämnda har jag ingen koll på även om efternamnet låter en smula bekant, den andrenämnda är Flynn Rider i Trassel och tillhörande.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 juni 2022 kl. 17:50:00
Den förstnämnda har jag ingen koll på även om efternamnet låter en smula bekant
Kolka is Smallfoot och Velma i Scoob!

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 juni 2022 kl. 18:10:23
Kolka is Smallfoot och Velma i Scoob!

Jag har fortfarande inte sett Smallfoot, men Velma känner jag väl till och jag såg Scoob förra året.

gstone

Jag tycker det är väldigt kul att det kommer en ny film i serien :D

Den lär säkert dubbas precis som dom fyra andra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Den nya Spy Kids filmen har fått en svensk  dubbade trailer.

Så även denna Spy Kids film kommer dubbas till svenska :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det är kul att filmen ska dubbas :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Houba !