Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Pippi Långstrump

Startat av DisneyTLK, 4 september 2013 kl. 02:08:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Tydligen ska det finnas två  animerad Pippi filmer enligt en box som säljs på Discshop och Coop Forum.

Pippi i Söderhavet och Pippi Långstrump från 1997 , Den tredje filmen i box är ingen film utan en dvd med avsnitt Pippi Långstrump - Resan till Nordpolen, Dom två första är dock filmer  och Pippi Långstrump(1997) värkar som en rätt påkostade affäer med skådspelasre som Catherine O'Hara( Beetlejuice) ,Gordon Pinsent ,Dave Thomas(SCTV ),Wayne Robson(Bernard och Bianca i Australien) och rock sångerskan Carole Popem.

Pippi i Söderhavet värkar dock vara en mindre produktion gjord för tv kankse, men söllept på bioi sverige troligen på grund aav att detta är Pippis hemland.

Jag skulle uppsatta credits till både Pippi Långstrump(1997) och  Pippi i Söderhavet. och även den tidagre nämnda   Isbjörnarnas äventyrliga resa :D :D :D :D :D

Jag skulle säja att dom två är dubbningar då både  Pippi Långstrump(1997) och  Pippi i Söderhavet verkar haft engelska som originalspråk,

Dock skulle jag räkna tecknad Karlsson på Tacket som svensk film och alltså ingen dubbning , Serien som följde var i all a fall svensk.

Så credits till både Pippi Långstrump(1997) och  Pippi i Söderhavet  vore högst uppskattat  ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 juni 2020 kl. 18:33:02
Tydligen ska det finnas två  animerad Pippi filmer enligt en box som säljs på Discshop och Coop Forum.

Pippi i Söderhavet och Pippi Långstrump från 1997 , Den tredje filmen i box är ingen film utan en dvd med avsnitt Pippi Långstrump - Resan till Nordpolen, Dom två första är dock filmer  och Pippi Långstrump(1997) värkar som en rätt påkostade affäer med skådspelasre som Catherine O'Hara( Beetlejuice) ,Gordon Pinsent ,Dave Thomas(SCTV ),Wayne Robson(Bernard och Bianca i Australien) och rock sångerskan Carole Popem.

Pippi i Söderhavet värkar dock vara en mindre produktion gjord för tv kankse, men söllept på bioi sverige troligen på grund aav att detta är Pippis hemland.

Jag skulle uppsatta credits till både Pippi Långstrump(1997) och  Pippi i Söderhavet. och även den tidagre nämnda   Isbjörnarnas äventyrliga resa :D :D :D :D :D

Jag skulle säja att dom två är dubbningar då både  Pippi Långstrump(1997) och  Pippi i Söderhavet verkar haft engelska som originalspråk,

Dock skulle jag räkna tecknad Karlsson på Tacket som svensk film och alltså ingen dubbning , Serien som följde var i all a fall svensk.

Så credits till både Pippi Långstrump(1997) och  Pippi i Söderhavet  vore högst uppskattat  ;D ;D
Pippi i Söderhavet och Pippi resan till Nordpolen är ihopklippta avsnitt av serien Det är bara filmen från 97 som faktiskt är en riktig film

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juni 2020 kl. 18:38:15
Pippi i Söderhavet och Pippi resan till Nordpolen är ihopklippta avsnitt av serien Det är bara filmen från 97 som faktiskt är en riktig film
Förlåt vist inte det :-[
Då vill  bara ha credits för filmen från 97. :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 juni 2020 kl. 18:44:29
Förlåt vist inte det :-[
Då vill  bara ha credits för filmen från 97. :D
Credits för filmen finns på Wikipedia https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pippi_Långstrump_(1997)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 juni 2020 kl. 18:44:29
Förlåt vist inte det :-[
Pippi i Söderhavet är (avsnitt 5, 6 och 7) 
Pippi Resan till Nordpolen är (avsnitt 17, 18 och 19)

Jag har för mig att båda faktiskt har gått på bio i Sverige


Lilla My


Sabelöga

Houba !

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 20 juni 2020 kl. 23:32:53
Pippi L
Pippi Longstocking eller kanske Pippi Langstrømpe eller kanske till och med Пеппи Длинныйчулок

Sabelöga

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 juni 2020 kl. 03:10:37
Pippi Longstocking eller kanske Pippi Langstrømpe eller kanske till och med Пеппи Длинныйчулок
Fast, Длинныйчулок börjar väll ändå på Д (D)?  ???
Houba !

Steffan Rudvall

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 21 juni 2020 kl. 03:27:28
Fast, Длинныйчулок börjar väll ändå på Д (D)?  ???
Jag vet inte Jag kan inte ryska

Sabelöga

Houba !


TonyTonka

Jag tror inte att den kommer att komma upp på sajten, då den är delvis gjord i Sverige, men jag har nästan alla rösterna uppskrivna:

Elin Larsson - Pippi Långstrump
Jasmine Heikura - Annika
Max Waller-Zandén - Tommy
Wallis Grahn - Fru Prysselius
Börje Ahlstedt - Kapten Efraim Långstrump
Tommy Johnson - Fridolf, Den tjocka av Bröderna Brott
Peter Carlsson - Dunder-Karlsson
Pontus Gustafsson - Blom, Brevbärare
Jan Sigurd - Kling
Tomas Bolme - Klang
Maria Bolme - Fru Settergren
Anders Beckman - Herr Settergren, Polischefen, Professorn
Jenni Lindgren - Ormkvinna, Julia
Elisabeth Nordkvist - Madame F, Mamma
Leif Andrée - Tivolidirektören, Regissören, Hallåman
Johan Ulveson - Snickaren, Arg snubbe på tivolit
Pierre Lindstedt - Starke Adolf, Farbror Blomsterlund
Pia Johansson - Vita frun
Charlie Elvegård - Farbror Gustavsson, Affärsföreståndare, Sjöman
Niclas Olund - Bengt
Fredag Lundqvist - Ville
Tin Carlsson - Bengts polare
Victor Sandberg - Bengts polare
Anki Larsson - Lärarinnan
Lars Nielsen - Den magra av Bröderna Brott
Margereth Weivers - Faster Matilda, Dam
Magnus Mark - Borgmästaren, Konduktör
Ellen Fjaestad - Anna
Pär Ericson - Herr Eriksson
Peter Holst - Ordföranden
Eddie Axberg - Romeo



Övriga röster:

Anders Beckman
Anki Larsson
Camilla Isaksson
Charlie Elvegård
Gino Peirano
Leif Andrée
Niclas Olund
Pia Johansson
Tim Carlsson
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 22 juni 2020 kl. 22:19:00
Charlie Elvegård - Farbror Gustavsson, Affärsföreståndare, Sjöman

I vilka avsnitt framträder dessa?

Jag vet att Farbror Gustavsson framträder i "Pippi Möter Vita Frun", men jag skulle ändå vilja veta mer, jag kände genast igen Charlies röst när han skrek "ett spöke, ett spöke, kom Tiger" (som hans hund alltså hette här), lät roligt att han refererade en annan karaktär ur den franschisen, även om jag är övertygad om att det inte var avsiktligt...

Citat från: TonyTonka skrivet 22 juni 2020 kl. 22:19:00
Eddie Axberg - Romeo

Skulle vara intressant att höra hur han låter här eftersom jag gärna vill skaffa mig mer erfarenheter av hans röst så att jag kan avgöra vilka fler roller han gör i Aladdin (om han gör fler alltså), tror att han spelar Melonförsäljaren Omar (alltså han som distraheras av Abu) och enligt Eriksson kanske det också är han som spelar Gazeem...