Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Tradera

Startat av Gustav Jonsson, 19 maj 2021 kl. 21:18:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gustav Jonsson

Måste man vara över 18 för att handla på Tradera?

Lilla My

Finns inga regler om det. Är väl dock lättast med tanke på hur budgivning och betalning fungerar.

Gustav Jonsson

Citat från: Lilla My skrivet 19 maj 2021 kl. 21:36:25
Finns inga regler om det. Är väl dock lättast med tanke på hur budgivning och betalning fungerar.
Jag har en yngre bror vid 16 års ålder och han brukar köpa saker från Tradera genom mig eller våra föräldrar, han säger att han inte kan registrera sig själv för att han är under 18 år. Så jag vill kolla upp om det finns något sätt som gör att han kan köpa från Tradera själv men det verkar inte finnas någon sätt att handla på Tradera om man är under 18 år.

Scoobydoofan1

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 19 maj 2021 kl. 21:40:28
Jag har en yngre bror vid 16 års ålder och han brukar köpa saker från Tradera genom mig eller våra föräldrar, han säger att han inte kan registrera sig själv för att han är under 18 år. Så jag vill kolla upp om det finns något sätt som gör att han kan köpa från Tradera själv men det verkar inte finnas någon sätt att handla på Tradera om man är under 18 år.
Man måste va över 18 tror jag.

Scoobydoofan1

Hur ser det ut med att sälja dvd där?

Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 maj 2021 kl. 14:06:12
Hur ser det ut med att sälja dvd där?

Hur menar du? Som allt annat du säljer.

Scoobydoofan1

Citat från: Lilla My skrivet 27 maj 2021 kl. 16:56:13
Hur menar du? Som allt annat du säljer.
Menar hur stor är chansen att dom andra köper dvd utgåvor från en?

Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 maj 2021 kl. 16:59:30
Menar hur stor är chansen att dom andra köper dvd utgåvor från en?

Det beror ju på vad du säljer och hur stor efterfrågan är, och hur dyrt du sätter pris. En begagnad DVD som inte direkt många letar efter kommer ju inte säljas om du försöker sälja den för 500 kr.

Scoobydoofan1

Citat från: Lilla My skrivet 27 maj 2021 kl. 17:03:33
Det beror ju på vad du säljer och hur stor efterfrågan är, och hur dyrt du sätter pris. En begagnad DVD som inte direkt många letar efter kommer ju inte säljas om du försöker sälja den för 500 kr.
Vad sägs om en hel serie, film inkluderad?

Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 maj 2021 kl. 18:28:29
Vad sägs om en hel serie, film inkluderad?

Det beror på efterfrågan fortfarande. Men kompletta samlingar är ju alltid bättre än single items.

Scoobydoofan1

Citat från: Lilla My skrivet 27 maj 2021 kl. 18:42:14
Det beror på efterfrågan fortfarande. Men kompletta samlingar är ju alltid bättre än single items.
Sant.