Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Steffans egna "Vem är bäst?"

Startat av Steffan Rudvall, 26 juli 2020 kl. 20:34:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

    Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 oktober 2020 kl. 16:24:15
    Kalle Anka
    E.H. Brochmann:

    Denna person är ingen Kalle Anka ska man vara ärlig så låter det som någon som håller på att dö av törst.
    [/list]
    Bästa beskrivningen

    Disneyfantasten

    Hej Steffan! Hur går det? Vem blir det härnäst?

    Steffan Rudvall


    Disneyfantasten

    Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 oktober 2020 kl. 21:55:51
    Jan "Janne" Långben

    Suveränt! (perfekt ordning för Disneys tre huvudkaraktärer)

    När kommer han då?


    Steffan Rudvall

    Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 20 oktober 2020 kl. 22:06:36
    Jag föredrar Hans äldre namn Moppe
    De där namnen som står på karaktärernas Wikipedia sidor litar jag inte på då jag aldrig har stöt på något sammanhang där han har hetat något annat än Långben

    Steffan Rudvall

    #21
    Jan "Janne" Långben

    Originalrösterna:

    Pinto Colvig (1932–1967)

    Danny Webb (1939–1941)

    Hal Smith (1967–1987)

    Tony Pope (1979–1988)

    Will Ryan (1986–1988)

    Bill Farmer (1987–present)

    Folke Rydberg

    Han var den första som spelade Långben i Sverige och hans insats är inte direkt dålig men han gör Långben alldeles för mörk och klarar inte av att hålla rösten när han sjunger.

    Ted Åström

    Ted påminner väldigt mycket om Folke fast Hans röst är nog lite likare originalet.

    Hans Lindgren

    Vad ska man säga egentligen jag tror att de flesta håller med mig när jag säger att Hans Lindgren var perfekt som Långben. Hans är väldigt lik originalrösten,  Han talar med bra inlevelse och han behåller samma röst även vid sång.

    Peter Wanngren

    Han är hyfsat lik originalrösten men också ganska lik Hans Lindgren han är helt enkelt okej i rollen.

    Jan Modin

    Som Långben passar han inte särskilt bra och jag förstår inte hur de kunde underkänna Hans men godkänna Jan.


    Johan Lindqvist

    Han har spelat rollen sedan 1999 och gör ett bra jobb han är hyfsat lik Bill Farmer. Han är inte någon Hans Lindgren men han är väldigt bra i rollen.

    Min personliga Långben lista

    1. Hans Lindgren
    2. Johan Lindqvist
    3. Peter Wanngren
    4. Jan Modin
    5. Ted Åström
    6. Folke Rydberg

    Disneyfantasten

    Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 oktober 2020 kl. 22:35:25
    Jan "Janne" Långben

    Folke Rydberg

    Han var den första som spelade Långben i Sverige och hans insats är inte direkt dålig men han gör Långben alldeles för mörk och klarar inte av att hålla rösten när han sjunger.

    Ted Åström

    Ted påminner väldigt mycket om Folke fast Hans röst är nog lite likare originalet.

    Hans Lindgren

    Vad ska man säga egentligen jag tror att de flesta håller med mig när jag säger att Hans Lindgren var perfekt som Långben. Hans är väldigt lik originalrösten,  Han talar med bra inlevelse och han behåller samma röst även vid sång.

    Peter Wanngren

    Han är hyfsat lik originalrösten men också ganska lik Hans Lindgren han är helt enkelt okej i rollen.

    Jan Modin

    Som Långben passar han inte särskilt bra och jag förstår inte hur de kunde underkänna Hans men godkänna Jan.


    Johan Lindqvist

    Han har spelat rollen sedan 1999 och gör ett bra jobb han är hyfsat lik Bill Farmer. Han är inte någon Hans Lindgren men han är väldigt bra i rollen.

    Min personliga Långben lista

    1. Hans Lindgren
    2. Johan Lindqvist
    3. Peter Wanngren
    4. Jan Modin
    5. Ted Åström
    6. Folke Rydberg

    Fantastiska lysande!  :D

    Jag skulle gissa att nästa person blir Mimmi Pigg?

    MOA

    Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 oktober 2020 kl. 22:35:25
    Jan "Janne" Långben

    Folke Rydberg

    Han var den första som spelade Långben i Sverige och hans insats är inte direkt dålig men han gör Långben alldeles för mörk och klarar inte av att hålla rösten när han sjunger.

    Ted Åström

    Ted påminner väldigt mycket om Folke fast Hans röst är nog lite likare originalet.

    Hans Lindgren

    Vad ska man säga egentligen jag tror att de flesta håller med mig när jag säger att Hans Lindgren var perfekt som Långben. Hans är väldigt lik originalrösten,  Han talar med bra inlevelse och han behåller samma röst även vid sång.

    Peter Wanngren

    Han är hyfsat lik originalrösten men också ganska lik Hans Lindgren han är helt enkelt okej i rollen.

    Jan Modin

    Som Långben passar han inte särskilt bra och jag förstår inte hur de kunde underkänna Hans men godkänna Jan.


    Johan Lindqvist

    Han har spelat rollen sedan 1999 och gör ett bra jobb han är hyfsat lik Bill Farmer. Han är inte någon Hans Lindgren men han är väldigt bra i rollen.

    Min personliga Långben lista

    1. Hans Lindgren
    2. Johan Lindqvist
    3. Peter Wanngren
    4. Jan Modin
    5. Ted Åström
    6. Folke Rydberg
    Bra lista!


    Disneyfantasten

    Hej Steffan! Hur går det med Mimmi Pigg? (som du jag gissar blir din nästa)

    Steffan Rudvall

    Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 oktober 2020 kl. 08:00:04
    Hej Steffan! Hur går det med Mimmi Pigg? (som du jag gissar blir din nästa)
    Jag måste tyvärr lyssna om på vissa av skådespelarna så nästa blir knattarna.

    Disneyfantasten

    Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2020 kl. 20:55:26
    Jag måste tyvärr lyssna om på vissa av skådespelarna så nästa blir knattarna.

    Vilka då?

    Hur ser det ut med Kajsa, Joakim Von Anka, Ludwig Von Anka, Svartepetter, Klarabella, Klasse, Mortimer, Tiger, Nasse, Kanin, Ior, Kängu, Uggla och Sorken?

    Steffan Rudvall

    Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 november 2020 kl. 21:04:10
    Hur ser det ut med Kajsa, Joakim Von Anka, Ludwig Von Anka, Svartepetter, Klarabella, Klasse, Mortimer, Tiger, Nasse, Kanin, Ior, Kängu, Uggla och Sorken?
    Jag tror nog du själv kan lista ut vem jag tycker är bäst som Joakim von Anka och Sorken
    Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 november 2020 kl. 21:04:10
    Vilka då?
    Monica Forsberg  och Sonja Bojadzijew.