Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Frågor till administrationen

Startat av Steffan Rudvall, 16 september 2021 kl. 20:45:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Här kan vi ställa frågor till administrationen.

Scoobydoofan1

Finns det några problem med pm eller? När man skriver till andra kommer dom fram?

Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 september 2021 kl. 20:56:36
Finns det några problem med pm eller?

Inte precis, men jag söker telefonnumrena till Daniel Sjöberg (född 1972-01-30) och Monica Forsberg (född 1950-09-14, hon fyllde alltså 71 i förrgår, så grattis i efterskott) och trots att jag letat som en galning på Google så har jag inte kommit till något resultat...

Anledningen till att jag söker dessa två är för att kunna få fram de kompletta uppgifterna ur flera av deras dubbningar (bl.a. Alice i Underlandet, Mupparnas Julsaga, Djungel George, Ett Småkryps Liv, Djungelboken 2, DuckTales, Piff & Puff Räddningspatrullen, Luftens Hjältar, Darkwing Duck, Långbens Galna Gäng, Den Lilla Sjöjungfrun TV-serien, Timon och Pumbaa, Quack Pack, Lilla Djungelboken, Modig, Röjar-Ralf, Elena Från Avalor, Vaiana, Röjar-Ralf Kraschar Internet, m.fl.)

Jag söker även kontaktuppgifter till Fred Sjöberg för att utröna medlemmarna i Örebro Kammarkör 1995 respektive 1996...

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 16 september 2021 kl. 21:07:02
Han frågor inte dig utan administrationen. Och jag tror att han menar tekniska problem.

Och jag som trodde Steffan startade denna tråd efter samtalet mellan mig och honom genom PM idag angående hur man får fram kontaktuppgifter till Monica Forsberg och Daniel Sjöberg för att få fram mer info om deras dubbningar...

Jag lyckades iallafall fixa kontaktuppgifter till Stefan Berglund innan jag gick och la mig igår!  :) (så att jag så småningom kan få fram uppgifter om medlemmarna i Öjebo-kören och Roséen-kören i de dubbningar där dessa körer medverkar)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 september 2021 kl. 21:13:38
Och jag som trodde Steffan startade denna tråd efter samtalet mellan mig och honom genom PM idag angående hur man får fram kontaktuppgifter till Monica Forsberg och Daniel Sjöberg för att få fram mer info om deras dubbningar...

Jag lyckades iallafall fixa kontaktuppgifter till Stefan Berglund innan jag gick och la mig igår!  :) (så att jag så småningom kan få fram uppgifter om medlemmarna i Öjebo-kören och Roséen-kören i de dubbningar där dessa körer medverkar)
Jag gjorde det delvis för att du skulle kunna ställa din fråga till Daniel.

Scoobydoofan1

#5
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 september 2021 kl. 21:21:09Jag gjorde det delvis för att du skulle kunna ställa din fråga till Daniel.
Det också, när pm skrivs till Daniel så svarar han inte, undrar om det är problem med att skicka pm till honom eller nånting annat som pågår. Det känns generande att fråga det här eller om detta påverkar alla som skriver till Daniel.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 september 2021 kl. 21:02:56
Inte precis, men jag söker telefonnumrena till Daniel Sjöberg (född 1972-01-30) och Monica Forsberg (född 1950-09-14, hon fyllde alltså 71 i förrgår, så grattis i efterskott) och trots att jag letat som en galning på Google så har jag inte kommit till något resultat...
En del telefonnummer står int utsatta

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 16 september 2021 kl. 21:33:34
En del telefonnummer står int utsatta

Jag märker det...

Men det var tack vare ett PM av forumsmedlemmen Alexander Lundahl i höstas som jag lyckades få kontaktuppgifter till Stefan Berglund!  :D

Då återstår bara vad jag ska säga till Stefan när jag SMS:ar honom...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 september 2021 kl. 21:02:56
Inte precis, men jag söker telefonnumrena till Daniel Sjöberg (född 1972-01-30) och Monica Forsberg (född 1950-09-14, hon fyllde alltså 71 i förrgår, så grattis i efterskott) och trots att jag letat som en galning på Google så har jag inte kommit till något resultat...

Anledningen till att jag söker dessa två är för att kunna få fram de kompletta uppgifterna ur flera av deras dubbningar (bl.a. Alice i Underlandet, Mupparnas Julsaga, Djungel George, Ett Småkryps Liv, Djungelboken 2, DuckTales, Piff & Puff Räddningspatrullen, Luftens Hjältar, Darkwing Duck, Långbens Galna Gäng, Den Lilla Sjöjungfrun TV-serien, Timon och Pumbaa, Quack Pack, Lilla Djungelboken, Modig, Röjar-Ralf, Elena Från Avalor, Vaiana, Röjar-Ralf Kraschar Internet, m.fl.)

Jag söker även kontaktuppgifter till Fred Sjöberg för att utröna medlemmarna i Örebro Kammarkör 1995 respektive 1996...

Hur vet du att dom vill parta med dig ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 september 2021 kl. 22:08:07
Hur vet du att dom vill parta med dig ?

Var är det för konstigt sätt att fråga!

Jag försöker att få fram kompletta uppgifter om flera dubbningar och så är ju det bästa sättet att fråga personen bakom dubbningen...

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 16 september 2021 kl. 22:08:07
Hur vet du att dom vill parta med dig ?
Jag förstår inte varför de inte skulle svara om man väl hade kontaktat de...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 september 2021 kl. 22:16:10
Jag förstår inte varför de inte skulle svara om man väl hade kontaktat de...

Precis, jag kommer att frågan dem genom SMS!

Frågan är bara hur jag ska prata med dem för jag vill verkligen vara artig mot dem, det är alltid viktig med artighet för det lönar sig, då tror jag chansen är större att man får svar...

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 september 2021 kl. 20:56:36
Finns det några problem med pm eller? När man skriver till andra kommer dom fram?
Jag känner inte till att det skulle vara problem med PM, och jag hittar heller inga sådana rapporter på supportforumet för forumprogramvaran SMF. :)

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 september 2021 kl. 21:02:56
Inte precis, men jag söker telefonnumrena till Daniel Sjöberg (född 1972-01-30) och Monica Forsberg (född 1950-09-14, hon fyllde alltså 71 i förrgår, så grattis i efterskott) och trots att jag letat som en galning på Google så har jag inte kommit till något resultat...
Somliga har hemligt telefonnummer, och är inget konstigt med det.

Alla svenska invånare över 16 år som inte har skyddad identitet går dock att hitta fysiska adresser till (d.v.s. gatuadress och postnummer), så man kan alltid skicka ett gammalt hederligt brev med posten om man verkligen vill få tag i någon. :)

Jag har inga telefonnummer till någon av dem, men har förut haft e-postkontakt med bådadera - ingen aning om de adresserna fortfarande fungerar eller inte...

Scoobydoofan1

#13
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 september 2021 kl. 22:22:16Jag känner inte till att det skulle vara problem med PM, och jag hittar heller inga sådana rapporter på supportforumet för forumprogramvaran SMF. :)
Somliga har hemligt telefonnummer, och är inget konstigt med det.

Alla svenska invånare över 16 år som inte har skyddad identitet går dock att hitta fysiska adresser till (d.v.s. gatuadress och postnummer), så man kan alltid skicka ett gammalt hederligt brev med posten om man verkligen vill få tag i någon. :)

Jag har inga telefonnummer till någon av dem, men har förut haft e-postkontakt med bådadera - ingen aning om de adresserna fortfarande fungerar eller inte...
När pm skickas till dig så svarar du knappt på pm. Undrade om du gjorde det med flit.  Menar inget illa bara känns som om frågorna som skickades blev ignorerad.

Det förklarar ändå inte om det var ett problem som påverkade dom pm som skickades till dig. Var det nånting eller? Om det var ett problem med hemsidan osv.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 september 2021 kl. 22:22:16
Jag känner inte till att det skulle vara problem med PM, och jag hittar heller inga sådana rapporter på supportforumet för forumprogramvaran SMF. :)
Somliga har hemligt telefonnummer, och är inget konstigt med det.

Alla svenska invånare över 16 år som inte har skyddad identitet går dock att hitta fysiska adresser till (d.v.s. gatuadress och postnummer), så man kan alltid skicka ett gammalt hederligt brev med posten om man verkligen vill få tag i någon. :)

Jag har inga telefonnummer till någon av dem, men har förut haft e-postkontakt med bådadera - ingen aning om de adresserna fortfarande fungerar eller inte...

Men om man skickar fysiska brev så är risken större att brevet kommer bort och så tar det längre tid att få svar eftersom brevbärarna måste sortera breven och se till att de kommer rätt plus att jag inte heller vet om de skulle svara om jag skickade brev till dem...

Hur hade du tänkt att jag skulle lösa det om man får fråga?