Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Sabelöga

Citat från: Alexander skrivet 29 september 2020 kl. 19:22:38
Någon som har CMore som kan hjälpa mig? Skulle behöva screenshots från dubblistor.
Finns det svenska dubbcredits för Alien Dawn, Kvarsittningsklubben och Ninja Nanny?    :)

Alien Dawn:
https://www.cmore.se/serie/193602-alien-dawn

Ninja Nanny:
https://www.cmore.se/serie/194494-ninja-nanny

Kvarsittningsklubben:

https://www.cmore.se/serie/185374-kvarsittningsklubben
Det var allt som står, hoppas ni kan se bilagan.
Houba !

Daniel Hofverberg

Helmärkliga credits för Ninja Nanny - dels "Svenska röster" i grupp, och sen "Övriga röster" som också är i grupp...?! :(

Dessutom mycket irriterande att C More aldrig tycks vara kapabel att sätta ut regissör och/eller tekniker. :(

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 september 2020 kl. 22:31:29
Helmärkliga credits för Ninja Nanny - dels "Svenska röster" i grupp, och sen "Övriga röster" som också är i grupp...?! :(

Dessutom mycket irriterande att C More aldrig tycks vara kapabel att sätta ut regissör och/eller tekniker. :(
Ja, verkligen. Varför är det först övriga röster och sen svenska röster?? Helunderligt.

Förresten finns det något mer jag kan kolla upp det när jag ändå är i farten? Jag har också Viaplay.
Houba !

gstone

Vem spelar Farmor i nyare Looney Tunes  produktioner ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 september 2020 kl. 22:31:29
Helmärkliga credits för Ninja Nanny - dels "Svenska röster" i grupp, och sen "Övriga röster" som också är i grupp...?! :(

Dessutom mycket irriterande att C More aldrig tycks vara kapabel att sätta ut regissör och/eller tekniker. :(

Ja, och namnen på röstskådespelarna i Kvarsittningsklubben är nästan oläsliga. Hur i all världen kan de komma på idén att använda en sån font?

gstone

Vem spelar Farmor i nyare Looney Tunes  produktioner ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

#1791
Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 29 september 2020 kl. 22:20:24
Det var allt som står, hoppas ni kan se bilagan.

Tack så jättemycket!
Hade det varit möjligt att höra röstprov från några av huvud figurena i Alien Dawn?

Cameron, Boris, Lucy, Pierce, Rock, Roll, Ruby, Brady Turner, Hugh Condon, Stella, Nexxus, Greg, Carlo, Shane, Kralik, Higgins, Dr.Friedman, Dr von Burton, fröken Ward, Gabriel, Samuel, Mr. Chandler?

Sabelöga

Citat från: Alexander skrivet 30 september 2020 kl. 23:00:07
Tack så jättemycket!
Hade det varit möjligt att höra röstprov från några av huvud figurena i Alien Dawn?

Cameron, Boris, Lucy, Pierce, Rock, Roll, Ruby, Brady Turner, Hugh Condon, Stella, Nexxus, Greg, Carlo, Shane, Kralik, Higgins, Dr.Friedman, Dr von Burton, fröken Ward, Gabriel, Samuel, Mr. Chandler?
Tyvär har jag ingen möjlighet att spela in ljud i datorn :(
Houba !

gstone

Kan du få fram credits till Yellowbird ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 oktober 2020 kl. 19:39:05
Kan du få fram credits till Yellowbird ?
Om det inte står utsatt dubbcredits på DVD-utgåvan (vilket det gör på somliga, men långt ifrån alla, DVD-utgåvor från Universal Pictures) så misstänker jag tyvärr att det kommer bli svårt. Jag har kontaktat Universal Sony Pictures presstjänst i flera fall för att få tag i creditlistor, och antingen brukar jag inte få något svar alls eller också hänvisar de bara till SDI Media - vilket ju inte är mycket till hjälp, då SDI Media som bekant inte lämnar ut uppgifter till någon annan än sina kunder... :(

gstone

Få fram Credits till Pixars Själen NU !

Jag kräver det ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 oktober 2020 kl. 19:11:50
Få fram Credits till Pixars Själen NU !

Jag kräver det ! >:(
Filmer från Disney och Pixar (eller rättare sagt allt som distribueras av Walt Disney Studios Nordic) går bara att få fram creditlistor till efter att filmen haft premiär i de nordiska länderna; och såvitt jag vet har Själen inte haft premiär än. :(

Eftersom Disney har den policyn finns det ingenting jag kan göra för att få fram credits före det, utan vi får vackert vänta tills premiären. Ibland kan i och för sig Disney gå ut i pressreleaser och berätta om några av rösterna i marknadsföringssyfte, men då rör det sig ju aldrig om någon komplett creditlista.

Eftersom Disney Character Voices International ligger i Köpenhamn kan det dock eventuellt vara möjligt att få fram creditlistor efter den danska premiären, även om filmen inte haft premiär i Sverige än, men ofta brukar ju Disneys filmer ha premiär ungefär samtidigt i både Sverige, Norge, Danmark och Finland.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 oktober 2020 kl. 20:35:44
Filmer från Disney och Pixar (eller rättare sagt allt som distribueras av Walt Disney Studios Nordic) går bara att få fram creditlistor till efter att filmen haft premiär i de nordiska länderna; och såvitt jag vet har Själen inte haft premiär än. :(

Eftersom Disney har den policyn finns det ingenting jag kan göra för att få fram credits före det, utan vi får vackert vänta tills premiären. Ibland kan i och för sig Disney gå ut i pressreleaser och berätta om några av rösterna i marknadsföringssyfte, men då rör det sig ju aldrig om någon komplett creditlista.

Eftersom Disney Character Voices International ligger i Köpenhamn kan det dock eventuellt vara möjligt att få fram creditlistor efter den danska premiären, även om filmen inte haft premiär i Sverige än, men ofta brukar ju Disneys filmer ha premiär ungefär samtidigt i både Sverige, Norge, Danmark och Finland.

SNÄLLA , Kan du inte försaka !!!?? :'( :'( :'( :'(

BARA RÖSTERNA !!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 oktober 2020 kl. 21:53:16
SNÄLLA , Kan du inte försaka !!!?? :'( :'( :'( :'(

BARA RÖSTERNA !!
Det ger ingenting att försöka, då Disney redan har förklarat att de har som policy att de inte lämnar ut uppgifter förrän efter premiären. Således får alltså ingen på Disney lämna ut uppgifter, då ju alla måste hålla sig till deras interna riktlinjer.

Då nästan alla biofilmer från Disney dubbas av SDI Media går det ju heller inte att höra med dubbningsstudion, och även om man hade kunnat så brukar de flesta dubbningsstudior inte lämna ut uppgifter före premiären. Om man hade vetat vem som regisserat dubbningen är det möjligt att hen kan berätta något, om regissören råkar vara en frilansande sådan och inte är anställd av SDI Media. Men utan att ha en aning vem regissören är, så har man ju ingenting att gå på, varför även det är en återvändsgränd.

Så vi får vackert vänta tills antingen Disney har skickat ut pressreleaser med information om rösterna, eller tills filmen har haft premiär så man antingen kan kolla på eftertexterna eller kontakta Disney Character Voices International.

Jag tycker dock inte det är så farligt att behöva vänta tills efter premiären, utan det känns som en acceptabel kompromiss i mina ögon. Då är det betydligt värre med de filmbolag som sällan eller aldrig lämnar ut uppgifter överhuvudtaget... :(

Dock hade jag föredragit om Disney hade kunnat lämna ut creditlistor premiärdagen (istället för efter), så man inte behövt vänta tills (oftast) några dagar efter premiären med att få ut uppgifterna - men så länge inte premiären är i samband med jul och nyår eller andra högtider då personal ofta är långlediga så blir det ju ändå inte så länge man behöver vänta. Och innan filmen har premiär, så man faktiskt kan se den, så har man ju heller inte stor nytta av att veta rösterna...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 oktober 2020 kl. 00:43:32
Det ger ingenting att försöka, då Disney redan har förklarat att de har som policy att de inte lämnar ut uppgifter förrän efter premiären. Således får alltså ingen på Disney lämna ut uppgifter, då ju alla måste hålla sig till deras interna riktlinjer.

Då nästan alla biofilmer från Disney dubbas av SDI Media går det ju heller inte att höra med dubbningsstudion, och även om man hade kunnat så brukar de flesta dubbningsstudior inte lämna ut uppgifter före premiären. Om man hade vetat vem som regisserat dubbningen är det möjligt att hen kan berätta något, om regissören råkar vara en frilansande sådan och inte är anställd av SDI Media. Men utan att ha en aning vem regissören är, så har man ju ingenting att gå på, varför även det är en återvändsgränd.

Så vi får vackert vänta tills antingen Disney har skickat ut pressreleaser med information om rösterna, eller tills filmen har haft premiär så man antingen kan kolla på eftertexterna eller kontakta Disney Character Voices International.

Jag tycker dock inte det är så farligt att behöva vänta tills efter premiären, utan det känns som en acceptabel kompromiss i mina ögon. Då är det betydligt värre med de filmbolag som sällan eller aldrig lämnar ut uppgifter överhuvudtaget... :(

Dock hade jag föredragit om Disney hade kunnat lämna ut creditlistor premiärdagen (istället för efter), så man inte behövt vänta tills (oftast) några dagar efter premiären med att få ut uppgifterna - men så länge inte premiären är i samband med jul och nyår eller andra högtider då personal ofta är långlediga så blir det ju ändå inte så länge man behöver vänta. Och innan filmen har premiär, så man faktiskt kan se den, så har man ju heller inte stor nytta av att veta rösterna...

Okej jag fattar  :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.