Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bäst som som Ursula (Lilla Sjöljungfrun)?

Startat av Elios, 25 juli 2011 kl. 15:31:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som den onda häxan Ursula i Lilla Sjöljungfrun?

Eva-Britt Strandberg
15 (68.2%)
Christel Körner
1 (4.5%)
Meta Roos
1 (4.5%)
Monica Forsberg
0 (0%)
Charlotte Ardai Jennefors
0 (0%)
Sofia Caiman
5 (22.7%)

Antal personer som röstat: 22

Elios


Rosenlund

Äsch, råkade rösta fel.... Va den första jag skulle rösta på (från orginalfilmen + morgana i 2:an)

Karro

Evabritt Strandberg är helklart bäst som Ursula, men eftersom jag tyvärr inte hört Cristel Körner/Meta Roos som Ursula kan jag inte säga något mer!

Disneyfantasten

Vem tycker ni häst om som Sjöhäxan Ursula? Motivera gärna!

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2018 kl. 19:04:35
Vem tycker ni häst om som Sjöhäxan Ursula? Motivera gärna!

Eva Britt Strandberg, för att hon spelar henne med bra inlevelse, och är passande för rollen.  ;D ;D Spelar de andra två Ursula i serien, eller ? 

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  4 november 2018 kl. 19:21:27
Eva Britt Strandberg, för att hon spelar henne med bra inlevelse, och är passande för rollen.  ;D ;D Spelar de andra två Ursula i serien, eller ?

Ja, iallafall Meta Roos och Christel Körner...

Jag minns inte om jag hört Meta Roos i rollen än, men Christel Körner passade inte något vidare, vilket inte Monica Forsberg (som gjorde rollen i "Hos Musse" heller gjorde...)

Jag håller med om att Eva-Britt Strandberg är klart bäst som Ursula, hon får fram precis rätt elakhet i rollen, liknar originalrösten och bibehåller också rätt karaktär och känsla i rösten!

Elios

Eva-Britt Strandberg är den ända jag kan komma på att jag har hört.
Har kanske hört Christel Körner eller Monica Forsberg eller någon annan men minns inte det tyvärr.  :'(

Elios

Hade för mig att Monica Forsberg med har spelat henne men det känns nog bara så ibland. Är kanske Cruella De Vil jag tänkte mycket på då!  ::)

MOA

Citat från: Elios skrivet 22 december 2020 kl. 05:23:48
Hade för mig att Monica Forsberg med har spelat henne men det känns nog bara så ibland. Är kanske Cruella De Vil jag tänkte mycket på då!  ::)
Ja du kanske blandar ihop dom

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 22 december 2020 kl. 05:23:48
Hade för mig att Monica Forsberg med har spelat henne men det känns nog bara så ibland. Är kanske Cruella De Vil jag tänkte mycket på då!  ::)

Forsberg har spelat bägge dessa karaktärer i Hos Musse där hon även spelar Hjärter Dam och Onda Drottningen (som Häxa)!  :)

Elios

Då lägger jag även till Monica Forsberg i omröstningen.

gstone

I vilka avsintt gör Meta Roos i rollen och i vilka gör Christel Körner den ?


Hela serien finns på Disney Plus.

Ursula är med i exakt fyra avsnittet ? ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 22 december 2020 kl. 17:45:37
I vilka avsintt gör Meta Roos i rollen och i vilka gör Christel Körner den ?


Hela serien finns på Disney Plus.

Ursula är med i exakt fyra avsnittet ? ;D

Det enda jag minns med säkerhet är att Ursula iallafall i avsnittet Ariel's Treasures spelades av Christel Körner, de andra minns jag inte riktigt...

Någon som vet mer säkert?

Steffan Rudvall

Charlotte Ardai Jennefors spelar henne i Musse Piggs underbara värld på Disney Plus.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 december 2020 kl. 16:30:15
Charlotte Ardai Jennefors spelar henne i Musse Piggs underbara värld på Disney Plus.

Men vad fan >:(

Pat Caroll  kom ju tillbaka på engelska då kan väl Strandberg eller Ross återvända på svenska !! :( :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.