Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney Channel

Startat av Dubintrested, 2 mars 2023 kl. 20:36:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 mars 2023 kl. 14:02:10Var kommer den informationen från?
tv.nu finns det Tåbla för idag och nästa vecka med.

https://www.tv.nu/kanal/disney-channel/2023-03-18
Jag hoppas det var ett tidigt april april skämt. 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 mars 2023 kl. 13:46:48Nu har Disney Channel försvunnit från sverige :'(
Nej, det är "bara" från satellit (parabol) som Disney Channel försvunnit - de (förvisso fåtal) kabel-TV-leverantörer som tillhandahåller Disney Channel har fortfarande kvar kanalen. Det är ju dock inte så många sedan Comhem slutade erbjuda Disney Channel, men åtminstone hos Sappa finns kanalen kvar.

Oskar

Det beror på vilken tv operatör ni har. T.ex Telia, Telenor, ip Sweden, bahnhof m.m dom har Disney Channel och Disney Junior är kvar.

gstone

Jag kan inte fatta att Disney Channel inte finns i sverige längre :'(

Inte Disney Junior heller för den delen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 mars 2023 kl. 12:52:02Jag kan inte fatta att Disney Channel inte finns i sverige längre :'(

Inte Disney Junior heller för den delen.
Som vi tidigare konstaterat finns både Disney Channel och Disney Junior kvar i Sverige och resten av Norden - kanalerna har inte lagts ned, utan "bara" tagits bort från Allente (sammanslagningen av Viasat och Canal Digital); som ju var den enda kvarvarande leverantören via satellit (parabol).

I och med att Allente slutat erbjuda kanalerna och Boxer och Comhem sedan länge slutat med dem är det ju dock inte jättemånga leverantörer kvar som fortfarande har kanalerna - men borta är de absolut inte, och bl.a. Sappa har kvar båda kanalerna i sitt utbud.