Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbning i Anders & Måns

Startat av Daniel Hofverberg, 9 november 2004 kl. 08:35:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Det som handlade om dubbning var självklart bäst, men det andra (pumpan, apotek osv) hade jag överlevt utan.

GaBBe

Var det nån som fattade vad han menade med munidealhöjd?=P ...tyckte dt var skitkul..=P

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 18 november 2004 kl. 23:14:36
Det som handlade om dubbning var självklart bäst, men det andra (pumpan, apotek osv) hade jag överlevt utan.
Samma här, men jag tycker ändå hela programmet var bättre än väntat - klart bättre än de tidigare avsnitt jag sett.

Däremot är jag besviken på att de hade klippt bort allting om omdubbningar, som jag tycker hade varit viktigt att ta upp...

PAAATE

Själv tycker jag att serien har blivit riktigt dålig sen säsong ett. De skulle aldrig blandat in den fejkade producenten Christofer Barnekow. Han kan hålla sig till tema-kvällarna på SVT!  :'(
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Jag håller med dig om den fejkade producenten. Men jag tycker då att gårdagens avsnitt var 10 gånger bättre än någonsin under säsong 1...

Christian Hedlund

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 november 2004 kl. 02:41:51
Jag håller med dig om den fejkade producenten. Men jag tycker då att gårdagens avsnitt var 10 gånger bättre än någonsin under säsong 1...


Bra jobb Daniel!

Kul att alla fick se hur Eurotrolls nya studios ser ut. De har ju flyttat ganska nyligen från Gästrikegatan till deras nuvarande position. Fick lite hemska minnen från min mindre lyckade provdubbning. *ryser* .. Var ung och oerfaren då ..  :D Får satsa på KM Studios i februari istället! :)

Hursom .. Bra daniel!
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Daniel Hofverberg

Inte för att man såg så jättemycket av Eurotrolls lokaler i sändningen, men... Deras nya lokaler är dock onekligen mycket fina, och intressant uppbyggt.

GaBBe

Daniel, en till grej. När du säger vilka sidor som har mest besökare så säger du recensionerna och creditlistorna, men dom filmar på "Recensioner" och "Creditversioner" =/

Daniel Hofverberg

Jag lade också märke till att de filmat Creditversioner istället för Svenska röster och credits. Det beror förmodligen på att producenten kom på "snilleblixten" att inte filma sidan när de intervjuade mig, utan klippa in hemsidesbilderna i efterhand i samband med redigeringen - något som bara är att tigga om problem i mitt tycke...  ::)

Ett annat litet misstag var att, vid utdragen från My Little Pony - The Movie, så skriver de ut 2004 som årtal - filmen kom ju 1986, och 2004 är ju bara för senaste videoreleasen... Visserligen kan man lätt misstolka det utifrån omslaget till årets DVD-utgåva, men om de hade lyssnat på hela intervjun de spelade in med mig, så hade de vetat att produktionsåret var 1986...



Diana

Angående Eurotrolls nya studios.
Jo,eurotroll har flyttat till narvavägen.

Jag missade tyvärr anders och måns, så jag fick inte se hur studion såg ut.  :(

Anders M Olsson

Citat från: Diana skrivet  6 december 2004 kl. 15:37:54
Angående Eurotrolls nya studios.
Jo,eurotroll har flyttat till narvavägen.

Jag missade tyvärr anders och måns, så jag fick inte se hur studion såg ut.  :(
Det går fortfarande bra att se programmet på SVTs hemsida!
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22216

Diana

Citat från: Anders M Olsson skrivet  6 december 2004 kl. 19:36:49
Citat från: Diana skrivet  6 december 2004 kl. 15:37:54
Angående Eurotrolls nya studios.
Jo,eurotroll har flyttat till narvavägen.

Jag missade tyvärr anders och måns, så jag fick inte se hur studion såg ut.  :(
Det går fortfarande bra att se programmet på SVTs hemsida!
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22216


Tack så mycket för länken!!  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Diana skrivet  6 december 2004 kl. 15:37:54
Jag missade tyvärr anders och måns, så jag fick inte se hur studion såg ut.  :(
Man såg dock inte speciellt mycket av Eurotrolls lokaler i programmet - ett par scener inifrån deras största dubbstudio (med speakerbox), plus en snabb titt på deras "fikarum" som man kommer till när man just går in i lokalerna (som ligger i mitten, med studiorna runt om)...

PAAATE

Citat från: Christian Hedlund skrivet 12 november 2004 kl. 16:43:11
Kul Daniel!

Synd bara att första avsnittet var ren smörja. Anders och Måns är bättre i radio. Gissa varför jag valt den bransch jag gjort :P

Då antar jag, att du tycker, det är kul, att de ska ta över Morgonpasset på fredagar. De tar över efter Özz Nûyen och Bobbo Krull. Fast jag kan tyvärr inte lyssna för om jag ska till skolan, så brukar jag oftast vara ganska stessad, och har jag lov, så är jag knappast vaken då. :(
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

I morgon gäller det. Då börjar Anders & Måns sända Morgonpasset. Synd bara att det är så jäkla tidigt, och ännu mer synd är det att det är nyheter och barnradion och sånt skit hela tiden. Nej, jag kommer nog lyssna på internet i efterhand i stället. :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?