Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Flintstones Kids(Videobolaget )

Startat av gstone, 19 januari 2021 kl. 21:19:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vilka var rösterna i Videobolagets dubbning av Flintstones Kids ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Vad är det för utgåva/utgåvor som har med en dubbning av Videobolaget av The Flintstone Kids? Jag kommer inte på någon sådan på rak arm...

TonyTonka

Rösterna till huvudfigurerna är samma som i Videobolagets övriga Flinta-dubbningar.  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 20 januari 2021 kl. 12:29:53
Rösterna till huvudfigurerna är samma som i Videobolagets övriga Flinta-dubbningar.  :)
Vilken distributör är det som släppt utgåvor med Familjen Flinta dubbat av Videobolaget? För jag hittar inget som jag med säkerhet kan hänröra till just Videobolaget/Kit & Co...

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 januari 2021 kl. 12:33:16
Vilken distributör är det som släppt utgåvor med Familjen Flinta dubbat av Videobolaget? För jag hittar inget som jag med säkerhet kan hänröra till just Videobolaget/Kit & Co...


Ganska säker på att detta gäller en av de VHS:er som Musikservice gav ut som heter: Familjen Flinta - Fred, Wilma, Barney och Betty som tonåringar som är blandade segment från The Flintstone Kids, det ska vara den enda svenska VHS-utgåvan som har "Kids" som innehåll.

De röster som är med är bla:
Stig Engström -Fred
Beatrice Järås - Wilma
Staffan Hallerstam - Barney
Louise Raeder - Betty

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 20 januari 2021 kl. 13:27:05
Ganska säker på att detta gäller en av de VHS:er som Musikservice gav ut som heter: Familjen Flinta - Fred, Wilma, Barney och Betty som tonåringar som är blandade segment från The Flintstone Kids, det ska vara den enda svenska VHS-utgåvan som har "Kids" som innehåll.
Tack. Alla Musikservice VHS-utgåvor verkar ju helt klart vara dubbade av samma studio, och visst är det mycket möjligt att det var Kit & Co. och Videobolaget som Musikservice anlitade - men såvitt jag vet har vi väl inga säkra belägg för det, och det finns ju andra tänkbara alternativ liksom att det kan ha varit någon allmän ljudstudio som inte har dubbning som huvudsaklig verksamhet.

På 1990-talet frågade jag för övrigt Musikservice om röster och dubbningsstudio för deras VHS-filmer, men fick då bara ett svar av typen "Vi har inte kvar rättigheterna till dessa filmer.". Det må så vara, men det var ju faktiskt inte det jag frågade... :(

Däremot borde man väl kunna få tag i någon av skådespelarna och fråga dem om vilken studio som gjorde de här dubbningarna - det är i och för sig länge sedan och de flesta har varit med i många dubbningar sedan dess, men är det tillräckligt unikt/minnesvärt kanske de kommer ihåg ändå...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 januari 2021 kl. 20:46:40
Tack. Alla Musikservice VHS-utgåvor verkar ju helt klart vara dubbade av samma studio, och visst är det mycket möjligt att det var Kit & Co. och Videobolaget som Musikservice anlitade - men såvitt jag vet har vi väl inga säkra belägg för det, och det finns ju andra tänkbara alternativ liksom att det kan ha varit någon allmän ljudstudio som inte har dubbning som huvudsaklig verksamhet.

På 1990-talet frågade jag för övrigt Musikservice om röster och dubbningsstudio för deras VHS-filmer, men fick då bara ett svar av typen "Vi har inte kvar rättigheterna till dessa filmer.". Det må så vara, men det var ju faktiskt inte det jag frågade... :(

Däremot borde man väl kunna få tag i någon av skådespelarna och fråga dem om vilken studio som gjorde de här dubbningarna - det är i och för sig länge sedan och de flesta har varit med i många dubbningar sedan dess, men är det tillräckligt unikt/minnesvärt kanske de kommer ihåg ändå...
Louise Raeder e nog den enda som e något aktiv

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 20 januari 2021 kl. 13:27:05
Ganska säker på att detta gäller en av de VHS:er som Musikservice gav ut som heter: Familjen Flinta - Fred, Wilma, Barney och Betty som tonåringar som är blandade segment från The Flintstone Kids, det ska vara den enda svenska VHS-utgåvan som har "Kids" som innehåll.

De röster som är med är bla:
Stig Engström -Fred
Beatrice Järås - Wilma
Staffan Hallerstam - Barney
Louise Raeder - Betty

Kan dom verkligen göra röster till barn ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.