Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Sabelöga skrivet 19 juni 2024 kl. 23:07:42Trevligt, ska spana in den när den kommer upp :)
Hur kan du känna till boken, den har ju inte släppt förrns 2020. Och varför förstås? Den är ju inte någon klassiker här och ingen av dom tidigare filmerna har heller inte släppts i Sverige. Eller finns det någon tidigare översättning jag inte hittar på Libris?
Ja fattar inte heller vad ham dillar o'm ;D😅
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet 19 juni 2024 kl. 23:07:42Hur kan du känna till boken, den har ju inte släppt förrns 2020. Och varför förstås? Den är ju inte någon klassiker här och ingen av dom tidigare filmerna har heller inte släppts i Sverige. Eller finns det någon tidigare översättning jag inte hittar på Libris?
Jag vet faktiskt inte om det finns någon tidigare översättning eller inte, jag har bara hört talats om boken efter 2020.

Men sedan dess har den väl marknadsförts relativt väl i Sverige, så att åtminstone jag inte har kunnat undgå att höra talas om den - men det kanske beror på hur mycket reklam man tar del av, hur mycket man är på bokhandlar och liknande. Men Jan Brzechwa är ju trots allt en ganska känd författare, och åtminstone på Akademibokhandeln har de puffat ganska mycket för boken.

Tyvärr verkar Herr Klex akademi dock inte ha släppts som ljudbok i Sverige, vilket är det främsta skälet till att jag avstått från att läsa den - jag föredrar vanligtvis ljudböcker framför "vanliga" böcker.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juni 2024 kl. 01:15:27Jag vet faktiskt inte om det finns någon tidigare översättning eller inte, jag har bara hört talats om boken efter 2020.

Men sedan dess har den väl marknadsförts relativt väl i Sverige, så att åtminstone jag inte har kunnat undgå att höra talas om den - men det kanske beror på hur mycket reklam man tar del av, hur mycket man är på bokhandlar och liknande. Men Jan Brzechwa är ju trots allt en ganska känd författare, och åtminstone på Akademibokhandeln har de puffat ganska mycket för boken.

Tyvärr verkar Herr Klex akademi dock inte ha släppts som ljudbok i Sverige, vilket är det främsta skälet till att jag avstått från att läsa den - jag föredrar vanligtvis ljudböcker framför "vanliga" böcker.
Ah, jag förstår, låter logiskt. Undrar om den sålt bra då och om uppföljarna också kommer översättas i sinom tid. Jag antar att den översattes just för att filmen var på g.
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet 20 juni 2024 kl. 02:54:09Ah, jag förstår, låter logiskt. Undrar om den sålt bra då och om uppföljarna också kommer översättas i sinom tid. Jag antar att den översattes just för att filmen var på g.
Man kan väl hoppas att dem sålt tillräckligt bra så att uppföljarna också kommer översättas och ges ut här. Jag tror dock att förlaget har skjutit sig själva i foten genom att inte släppa boken som (digital) ljudbok, nu när tjänster som StoryTel och Nextory blivit så populära - det är ju så många yngre konsumerar böcker i dagens läge. De allra yngsta (och de äldsta) vill nog ha fysiska böcker, men börjar man komma upp lite grand i åldern så gissar jag att ljudbokstjänsterna är det populäraste sättet att ta del av böcker nuförtiden.

Om man betänker att en film brukar ta 2 - 3 år att spela in, så känns det väl som ett rimligt antagande att den började översattas i samband med att bokförlaget visste att filmbolaget köpt filmrättigheterna - med premiär i Polen i december 2023 börjar det väl stämma ganska bra att arbetet med filmen lär ha påbörjats runt 2019 - 2020.

gstone

Vad sägs om att lägga up credits tilll en katt i paris ?

Ärligt talat kände jag mig rätt säker på att det redan fanns.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 juni 2024 kl. 22:47:35Vad sägs om att lägga up credits tilll en katt i paris ?

Ärligt talat kände jag mig rätt säker på att det redan fanns.
En katt i Paris finns att streama på Draken Film. Där har filmen enbart fransk bildversion, men titel, ansvarig utgivare och en aning dubbcredits i början av eftertexternastår utsatt via inbrända textremsor. Det som står om dubbningen är:

Dubbning: km studios karlskoga
Mixing: WPP Wim Pel Productions B.V

Lite senare står det utsatt röster i grupp, som de har klämt in under ett tomt parti utan credits under eftertexterna - där står följande:
Skärmbild - En katt i Paris.jpg

Men mer än så står inte - så inte ett ord om regissör, översättare eller tekniker; eller vem som spelar respektive rollfigur.

Jag är lite osäker om jag har DVD-utgåvan eller inte, men hursomhelst är väl sannolikheten liten att det skulle stå utsatt fler dubbcredits än de som anges på Draken Film.

Jag ska maila till KM Studio efter midsommarhelgen och försöka få fram en mer detaljerad creditlista. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juni 2024 kl. 02:18:17En katt i Paris finns att streama på Draken Film. Där har filmen enbart fransk bildversion, men titel, ansvarig utgivare och en aning dubbcredits i början av eftertexternastår utsatt via inbrända textremsor. Det som står om dubbningen är:

Dubbning: km studios karlskoga
Mixing: WPP Wim Pel Productions B.V

Lite senare står det utsatt röster i grupp, som de har klämt in under ett tomt parti utan credits under eftertexterna - där står följande:
Skärmbild - En katt i Paris.jpg

Men mer än så står inte - så inte ett ord om regissör, översättare eller tekniker; eller vem som spelar respektive rollfigur.

Jag är lite osäker om jag har DVD-utgåvan eller inte, men hursomhelst är väl sannolikheten liten att det skulle stå utsatt fler dubbcredits än de som anges på Draken Film.

Jag ska maila till KM Studio efter midsommarhelgen och försöka få fram en mer detaljerad creditlista. :)
Jag har DVD  ;)

jag ska kolla :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Kan du få credits till No Time to Spy ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Oskar

Citat från: gstone skrivet 21 juni 2024 kl. 18:12:58Kan du få credits till No Time to Spy ?
Om KM Studio eller eurotroll gör dubbning är det lättare. Om det Iyuno gör dubbning är det svårare.

gstone

Kom ny Miraculous Ladybug & Cat Noir film på Disney Plus idag.

Önskar Daniel lat ut credits till den vid nästa uppdatering.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 juni 2024 kl. 21:22:32Kom ny Miraculous Ladybug & Cat Noir film på Disney Plus idag.

Önskar Daniel lat ut credits till den vid nästa uppdatering.
Det ordnar jag. :)

gstone

Det var riktigt otroligt att att Disney Plus tog bort Earth to Ned innan Daniel hann skriva av dubb credits och lägga ut dom på hemsidan :-\
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 juni 2024 kl. 21:50:39Det var riktigt otroligt att att Disney Plus tog bort Earth to Ned innan Daniel hann skriva av dubb credits och lägga ut dom på hemsidan :-\
Ja, det är väldigt olyckligt. Jag hann skriva av dubbcredits till de tre första avsnitten, men sen föll det i glömska tills det var för sent... :'(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 juni 2024 kl. 10:09:12Jag har DVD  ;)

jag ska kolla :D
Har du kollat DVD-utgåvan av En katt i Paris? Jag vill gärna veta om jag ska kontakta Plint/KM Studio, eller om DVD-utgåvan innehåller mer utförliga dubbcredits.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juni 2024 kl. 21:53:44Har du kollat DVD-utgåvan av En katt i Paris? Jag vill gärna veta om jag ska kontakta Plint/KM Studio, eller om DVD-utgåvan innehåller mer utförliga dubbcredits.
blir nog några månader
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]