Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

His Dark Materials

Startat av E, 9 november 2019 kl. 19:23:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Är det nån mer än jag som kommer följa denna nya serie på HBO Nordic

Serien är baserad på samma bokserie som Guldkompassen är baserad på, men filmen var kass enligt mig så jag hoppas serien är bättre (böckerna har jag aldrig läst)

Jag tror Ruth Wilson kommer vara riktigt bra som den onda Mrs Coulter ;D, fick nästan lite gåshud av hennes första scen i första avsnittet

Nån som läst böckerna förresten

Soscla

Såg första avsnittet, gillade det! Såg filmen en gång när den var ny, minns inte riktigt vad jag tyckte förutom att den itne var så mycket att hänga i granen. Jag gillar Nicole Kidman jättemycket, men Ruth Wilson känns bättre som hemska hemska mrs Coulter.
Böckerna är såååå bra, så jag kan verkligen rekommendera dem. Så målande, lättlästa, förunderliga, spännande, sorgliga, roliga!

(Superliten pet peeve, men du menar ondA mrs Coulter, inte ondE. Hon är ingen man XD)
It's so fluffy I'm gonna die!

E

Citat från: Soscla skrivet 13 november 2019 kl. 11:43:02
(Superliten pet peeve, men du menar ondA mrs Coulter, inte ondE. Hon är ingen man XD)
Oj då, ska ändra det😊

E

Avsnitt 3 var riktigt bra, handlingen börjar komma fram lite mer, Ruth Wilson var jäkligt bra i sin roll, Dafne Keen var också bra

gstone

Jag ÄLSKAR först boken Guldkompasen en av mina favorit böcker. Andra bok den skarpa ägen var dålig så läst aldrig om den. men den tredje boken Bärnstenskikaren var mycket bättre. 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Soscla

Citat från: gstone skrivet 19 november 2019 kl. 13:00:06
Jag ÄLSKAR först boken Guldkompasen en av mina favorit böcker. Andra bok den skarpa ägen var dålig så läst aldrig om den. men den tredje boken Bärnstenskikaren var mycket bättre.

Tråkigt, vad gillade du inte med Den skarpa eggen? Jag kan nog inte försvara den för minns typ inte vad som händer, men den var väl bra som de andra tyckte jag.
It's so fluffy I'm gonna die!

gstone

Citat från: Soscla skrivet 19 november 2019 kl. 15:41:06
Tråkigt, vad gillade du inte med Den skarpa eggen? Jag kan nog inte försvara den för minns typ inte vad som händer, men den var väl bra som de andra tyckte jag.

Att en upprepbart syPsykisksjuk  kvinna på egen hand fick ta ha vård ett ett barn och Pulllman verkade inte se något fel med det !

Vilket väldigt mycket jag ser !

Det var mitt största  problem med boken och det som itererade mig hela tiden !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kul fakta Philip Pullman med arr hans personliga val för tre av huvudrollernaa var

Jason Isaacs  som Lord Asriel,

Nicole  Kidman som  Mrs Coulter

Och Samuel L. Jackson  av all människor som Lee Scoresby ?!

När filmen gjord lyckades han få Kidman som han vill. Dom andra två rollerna spelads av Sam Elliot och daniel Craig8den nuvarande James Biond) istället

Här spelas  Lord Asriel av James McAvoy( X-Men Frist Class) och Lee Scoresby  av Lin-Manuel Miranda författaren,  textförfattarens, låt kompilatör och  orginal hjärnan av Hamlition.

Ruth Wilson spelar  Mrs Coulter. hon kan nog var bra men nästa alla skådespelerskor ett steg ner från Nicole Kidman. Eftersom Nicole är av dom allra BÄSTA skådespelerskorna aktiva idag !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Soscla

Citat från: gstone skrivet 19 november 2019 kl. 16:31:01
Att en upprepbart syPsykisksjuk  kvinna på egen hand fick ta ha vård ett ett barn och Pulllman verkade inte se något fel med det !

Vilket väldigt mycket jag ser !

Det var mitt största  problem med boken och det som itererade mig hela tiden !

Men va, det var ju för att det skulle vara obehagligt och spännande. Ska man inte heller skriva om mord för att det också är fel?

Håller med att Kidman är suuuperbra, men tycker att Ruth kunde bättre förmedla Coulters känslomässiga kyla. Men har bara sett första avsnittet än så länge.
It's so fluffy I'm gonna die!

E

Citat från: Soscla skrivet 19 november 2019 kl. 19:38:44
Men har bara sett första avsnittet än så länge.
Avsnitt 2 & 3 finns ute nu ifall du ska se det, det släpps ett nytt avsnitt varje måndag ;)

Soscla

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 19 november 2019 kl. 19:41:41
Avsnitt 2 & 3 finns ute nu ifall du ska se det, det släpps ett nytt avsnitt varje måndag ;)

Yes! Ska jobba på det, men har inte HBO just nu, så får fråga min svägerska eller skaffa  själv.
It's so fluffy I'm gonna die!

gstone

Citat från: Soscla skrivet 19 november 2019 kl. 19:38:44
Men va, det var ju för att det skulle vara obehagligt och spännande. Ska man inte heller skriva om mord för att det också är fel?

Håller med att Kidman är suuuperbra, men tycker att Ruth kunde bättre förmedla Coulters känslomässiga kyla. Men har bara sett första avsnittet än så länge.

Min mamma jobbar inom barnomsorg Har nog ärvt hennes starka känslor om barn välfärd.

Mammas jobb är på socialtjänstlagen inom  barn och ungdoms avdelningen.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

En ska så jag blev förvånad över var James McAvoy.

Jag väntade mig att faktumet jag hade sätt honom i många filmer så skulle ta mig ur serien.

Men jag tänkte inte ens på att det var James McAvoy utan såg bara Lord Asriel vilket var imponerad.

Jag mest oroade över det efter James McAvoy  tog mig ur förra filmen jag såg. Det : Kapty 2 där jag bara kunde se skådespelaren och inte rollen.

Min i de här serien såg bara Lord Asriel  som Philip Pullman skrivet honom vilket var imponerad och  en glad överraskning !

Dafne Keen var var superbra hjälper han faktiskt är britisk på riktigt också.

Ian Gelder var bra i en mindre roll som bibliotekarien och Clark Petters som jag bara känner till från en av mina favoritfilmer Three Billboards Outside Ebbing, Missouri 'var superba i sin roll.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone



Jag måste med he att jag extremt tveksam på idé om Lin-Manuel Miranda som Lee Scoresby.

Miranda är ju en bra skådespelare och en fantastisk sångare och rappare. Men han har nästan ingen likhet med bild jag hade i huvudet av Lee Scoresby när jag lyssnade på böckerna på ljudbok som barn.

Jag vet inte heller om hans röst passar. Men jag får vänta att avgöra till jag sätt honom i själva serien.

Böckerna lyssnade jag på för länge sedan förresten att jag använde en bärbar cd spelare. Medan idag nästan lyssnar på mobilerna.

Jag har alltid tänkt mig att Lee Scoresby nog kom från vad nu den världens motsvarighet av Texas är och låter som en texasbo och liknar något av  en cowboy.

En har typ en lyft cowboy kan man nästa säga och jag att alltid föreställt mig honom som äldre. Typ mellan 55 och 64.

Jag fick en tryck av en var en man som har sätt och gjort mycket i sitt liv är nu både väldigt erfaren också något härda. Och även om han är optimistisk och trogen  och lojal har han också sätt vad människor är kapabla till vid det är lagat och vet långt ifrån alla går att lita på.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Veckans avsnitt var också bra, men jag insåg inte förrän idag att Harry Melling (Dudley i Harry Potter) var med :o

Animationen på Isbjörnen Iorek var snygg