Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bästa filmen från Sony Pictures Animation

Startat av E, 19 oktober 2020 kl. 10:29:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bästa filmen från Sony Pictures Animation

Boog och Elliot (2006)
0 (0%)
Surf's Up (2007)
0 (0%)
Det regnar köttbullar (2009)
0 (0%)
Smurfarna (2011)
0 (0%)
Arthur och julklappsrushen (2011)
0 (0%)
Piraterna (2012)
0 (0%)
Hotell Transylvanien (2012)
2 (20%)
Smurfarna 2 (2013)
0 (0%)
Det regnar köttbullar 2 (2013)
0 (0%)
Hotell Transylvanien (2015)
0 (0%)
Goosebumps (2015)
0 (0%)
The Angry Birds Movie (2016)
0 (0%)
Smurfarna och den försvunna byn (2017)
0 (0%)
The Emoji Movie (2017)
0 (0%)
Stjärnan (2017)
1 (10%)
Pelle Kanin (2018)
0 (0%)
Hotell Transylvanien 3: En monstersemester (2018)
0 (0%)
Goosebumps 2: Haunted Halloween (2018)
0 (0%)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)
4 (40%)
The Angry Birds Movie 2 (2019)
1 (10%)
Uppkopplad (2020)
1 (10%)
Pelle Kanin 2 - På rymmen (2020)
0 (0%)
Wish Dragon (2020)
0 (0%)
Vivo (2021)
0 (0%)
Hotell Transylvanien 4 (2021)
0 (0%)
Spider-Man: Into the Spider-Verse-uppföljare (2022)
1 (10%)

Antal personer som röstat: 10

E

Mina favoriter är nog Hotel Transylvanien-filmerna och Det regnar köttbullar för dom är roliga och har bra röster både på svenska och engelska

Dom flesta av deras andra filmer tycker jag är riktigt dåliga, särskilt Smurfarna, Det regnar köttbullar 2, Goosebumps och Emoji Movie. Fattar inte hur nån kan komma på idén till en film om fkn emojisar

Spider-Man-filmen har jag inte sett än men den ser bra ut

Simon Axelsson

Spider-Man: Into the Spider-Verse är lätt bäst, följd av Goosebumps, Hotell Transylvanien-filmerna, Angry Birds-filmerna och Det Regnar Köttbullar. Pelle Kanin och Smurfarna: Den Försvunna Byn följer inte långt därefter. Arthur och Julklappsrushen gillar jag också. De andra är antingen helt okej eller skit som The Emoji Movie.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 19 oktober 2020 kl. 10:36:49
Spider-Man: Into the Spider-Verse är lätt bäst, följd av Goosebumps, Hotell Transylvanien-filmerna, Angry Birds-filmerna och Det Regnar Köttbullar. Pelle Kanin och Smurfarna: Den Försvunna Byn följer inte långt därefter. Arthur och Julklappsrushen gillar jag också. De andra är antingen helt okej eller skit som The Emoji Movie.
Emoji Movie var jättebra dubbade  >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E


Disneyfantasten

Ursäkta sent svar men de enda riktigt bra enligt mig är Hotell Transylvanien filmerna (har hittills endast sett första i sin helhet, planerar att införskaffa alla tre och se resterande filmer någon dag, ska bli intressant att se när 4an kommer, det ryktas om att den har premiär redan i år)

Smurfarna filmerna är okej (har inte sett "Den Försvunna Byn" ännu, kan tilläggas)

De andra gillar jag inte alls, speciellt inte Emoji Filmen (har inte sett de flesta av dem, kan tilläggas)

MOA


gstone

et regnar köttbullar 2 är helt klart den sämsta av alla dom filmer som är på listan.

I alla fall den värsta  av dom jag sett.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#7
Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 januari 2021 kl. 22:57:23Ursäkta sent svar men de enda riktigt bra enligt mig är Hotell Transylvanien filmerna (har hittills endast sett första i sin helhet, planerar att införskaffa alla tre och se resterande filmer någon dag, ska bli intressant att se när 4an kommer, det ryktas om att den har premiär redan i år)

Smurfarna filmerna är okej (har inte sett "Den Försvunna Byn" ännu, kan tilläggas)

De andra gillar jag inte alls, speciellt inte Emoji Filmen (har inte sett de flesta av dem, kan tilläggas)

Gammalt inlägg men...

Jag såg Det Regnar Köttbullar förra året och tyckte att filmen var bra, har även sett Hotell Transylvanien 2 och även den var bra, har ännu ej sett 3an men har den på DVD så jag kommer så småningom att se filmen någon gång.

I ärlighetens namn har jag inte sett de flesta andra filmerna, har dock sett Boog och Elliot och tycker att den som bäst var medioker... (även om uppföljarna var ännu värre)

Jag har hört att Emoji Filmen ska vara fruktansvärt dålig och att Det Regnar Köttbullar 2 också ska vara dålig...

gstone

Vivo (2021) är absolut bäst !

Men The Angry Birds Movie 2 är också väldigt bra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag gillar Surf's Up  väldigt mycket

Stjärnan var okej.

Pelle Kanin var bra.

Uppkopplad är överskattad ::)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

För mig är det utan tvekan Spider Man: Into the Spider-Verse som tar första platsen. Jag flrväntande mig att den skulle vara bra då jag verkligen tycker om Spider-Man, men mina förväntningen blev verkligen mer ön mötta med den.

Även för någon som inte bryr sig så mycket om hela "multiverse" aspekten kring Spiderman, så var det riktigt intressant att få se flera olika huvudkaraktärer komma samman och samarbeta. Beslutet att få filmen att se ut som en serietidning med den minskade bildhastigheten var också ett unikt stilval, som fungerar förvånansvärt bra också när man har vant sig.

Och hur de skildrade Miles emotionella resa kommer jag aldrig att glömma. Jag hoppas bara att uppföljaren blir minst lika bra.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 januari 2023 kl. 22:24:02Gammalt inlägg men...

Jag såg Det Regnar Köttbullar förra året och tyckte att filmen var bra, har även sett Hotell Transylvanien 2 och även den var bra, har ännu ej sett 3an men har den på DVD så jag kommer så småningom att se filmen någon gång.

I ärlighetens namn har jag inte sett de flesta andra filmerna, har dock sett Boog och Elliot och tycker att den som bäst var medioker... (även om uppföljarna var ännu värre)

Jag har hört att Emoji Filmen ska vara fruktansvärt dålig och att Det Regnar Köttbullar 2 också ska vara dålig...
Såg tredje filmen och tycker den är bra.

I somras såg jag även Surf's Up i somras och insåg hur bra den är.

Kan även lyfta med att jag tycker att Boog och Elliot till trots ändå har en bra dubbning.