Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Snö

Startat av Elios, 28 maj 2021 kl. 04:23:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Vad tycker ni om snö? Hade det kunnat passa även på sommaren tycker ni??  ::) ??? 8)

MOA

Citat från: Elios skrivet 28 maj 2021 kl. 04:23:05
Vad tycker ni om snö? Hade det kunnat passa även på sommaren tycker ni??  ::) ??? 8)
Absolut int

Lilla My

Älskar snö, men på sommaren kan den ju gärna få hålla sig borta.

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 28 maj 2021 kl. 04:23:05
Vad tycker ni om snö? Hade det kunnat passa även på sommaren tycker ni??  ::) ??? 8)
Du vet vel att snö smälter...

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 maj 2021 kl. 12:34:53
Du vet vel att snö smälter...

Jag menade rent hypotetiskt om det inte hade smällt.  ;D

Elios

Tänker mig också att vad kan motsvarigheten till en snöboll på sommaren?^^
Jag menar att vi är ju med i snöbollskrig på vintern men har det funnits något likanade på sommaren?
Min ända riktiga gissning är väl förmodligen att vissa kanske skvätter vatten på varandra bär dem badar. Eller om det kan vara som jag sätt ibland att man kastar gegga på varandra istället?!^^

MOA

Citat från: Elios skrivet 28 maj 2021 kl. 13:48:24
Tänker mig också att vad kan motsvarigheten till en snöboll på sommaren?^^
Jag menar att vi är ju med i snöbollskrig på vintern men har det funnits något likanade på sommaren?
Min ända riktiga gissning är väl förmodligen att vissa kanske skvätter vatten på varandra bär dem badar. Eller om det kan vara som jag sätt ibland att man kastar gegga på varandra istället?!^^
Vattenkrig!
Gegga låter äckligt

gstone

Snö plus sju små glada vänner !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 28 maj 2021 kl. 13:48:24
Tänker mig också att vad kan motsvarigheten till en snöboll på sommaren?^^
Jag menar att vi är ju med i snöbollskrig på vintern men har det funnits något likanade på sommaren?
Min ända riktiga gissning är väl förmodligen att vissa kanske skvätter vatten på varandra bär dem badar. Eller om det kan vara som jag sätt ibland att man kastar gegga på varandra istället?!^^
Kanske sand är ett alternativ.

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 28 maj 2021 kl. 13:48:24
Tänker mig också att vad kan motsvarigheten till en snöboll på sommaren?^^

Vattenballonger och vattenpistoler.

Elios

Citat från: Knut På Linjen skrivet 28 maj 2021 kl. 13:53:09
Vattenkrig!
Gegga låter äckligt

Du vet väl att blöt sand blir till gägga.  ;D

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 30 maj 2021 kl. 21:26:14
Du vet väl att blöt sand blir till gägga.  ;D

Sand? Jord skulle jag väl säga, om du häller vatten på sand så blir det ju bara blöt sand.

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 31 maj 2021 kl. 09:32:26
Sand? Jord skulle jag väl säga, om du häller vatten på sand så blir det ju bara blöt sand.

Ja men det är ändå geggigt.

Scoobydoofan1

Hur kommer det se ut med snö när det gäller global värmning? Kommer inte vädret gå mer ut ut spår än den redan gör nu?

Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 31 maj 2021 kl. 12:38:39
Hur kommer det se ut med snö när det gäller global värmning? Kommer inte vädret gå mer ut ut spår än den redan gör nu?

Jo, vädret kommer bli mer extremt, åt båda hållen. Det kan både bli varmare och fruktansvärt mycket kallare, samt betydligt fler naturkatastrofer som följd.