Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dalmatinervägen 101 (101 Dalmatian Street)

Startat av E, 23 mars 2019 kl. 08:33:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: gstone skrivet 14 februari 2020 kl. 21:49:06
Jag tror du missade hela min poäng. Jag menar om man går utifrån frösättningen att original Disney filmen utspelar sig på 60-talet när den gjords v( Vilket jag gör) och att Creulla inte dräkt värka som någon ungdom i den filmen heller och sedan tar man in faktorn att denna serie utspelar sig i nutid(2019/2020) . Då borde ju Creulla var VÄLDIGT gamla.

Fötsår du nu hur jag menar ??

Jag fattar inte vad Jönssonligan har att göra med det hela ??? ??? ??? ??? ??? Det är ju inte samma karaktärer i nästa fil,. Eller samma karaktärer men inte förrättning. Jag har läst Henrik Dorsin  ska ta över Gösta Ekmans karaktär till exempel.

Undrar om Rocky kommer spelas av en riktig finsk person denna gång ? :D LOL LOL

Av den enkla anledningen att i dem som kom i början på 80-talet så redan där så var dem ganska gamla och nu 40 år senare ser dem mycket yngre ut. Och det är ju oundvikligt. Samma sak tänkte jag att det var med Cruella DeVil. För det är väl en reboot kan jag tänka mig. Likaså med Jönssonligan och även Lassemajas Detektivbyrå.

gstone

Citat från: Elios skrivet 14 februari 2020 kl. 23:57:35
Av den enkla anledningen att i dem som kom i början på 80-talet så redan där så var dem ganska gamla och nu 40 år senare ser dem mycket yngre ut. Och det är ju oundvikligt. Samma sak tänkte jag att det var med Cruella DeVil. För det är väl en reboot kan jag tänka mig. Likaså med Jönssonligan och även Lassemajas Detektivbyrå.

Nej den här serien är fortsättning på den animerad filmen. Men nästa års Cruella är en reboot. :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilka är röster till Räven Fergus och  Doug( pappan till alls dalmatinerna) på svenska ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag tror Vivian Cardina är röst åt Vivian Cardina på svenska  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 14 februari 2020 kl. 21:49:06
Undrar om Rocky kommer spelas av en riktig finsk person denna gång ? :D LOL LOL
En riktik finne! :D
Houba !

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2020 kl. 18:41:08
Vem spelar Cruella i Dalmatinervägen 101 ?
Åtminstone i de avsnitt jag sett har Cruella inte medverkat.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 augusti 2020 kl. 20:43:07
Åtminstone i de avsnitt jag sett har Cruella inte medverkat.

Visst medverkar hon i serien och hon spelas i originalversionen av Michelle Gomez

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 augusti 2020 kl. 20:45:51
Visst medverkar hon i serien och hon spelas i originalversionen av Michelle Gomez
Vet du i vilka avsnitt hon medverkar? I så fall kan jag kolla upp det, för Cruella har inte synts till i de dussintal avsnitt jag sett.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 augusti 2020 kl. 20:47:53
Vet du i vilka avsnitt hon medverkar? I så fall kan jag kolla upp det, för Cruella har inte synts till i de dussintal avsnitt jag sett.
Ja hon dyker upp i säsongsfinalen till säsong 1

Daniel Hofverberg

Jag har nu tittat på säsongsfinalen De Vil Wears Puppies - Part 1 / De Vil Wears Puppies - Part 2. Jag tycker Cruellas röst låter väldigt bekant, men tyvärr kan jag inte placera in den just nu... :(

Disney+ har tyvärr Dalmatinervägen 101 väldigt bristfälliga dubbcredits, då de flesta länders credits bara anger Dolly, Dylan, mamma och pappa för alla avsnitt - inga andra rollfigurer och inte ens "Övriga röster"... :( Just det här avsnittet tror jag heller inte att jag har inspelat från Disney Channel, där jag gissar att de har mer fullständiga dubbcredits (men förstås bara i grupp).

Jag bifogar ljudklipp på Cruella De Vil. Kan någon placera in vem det är?

Disneyfantasten

Nu har jag lyssnat på ljudklippet och rösten låter enligt mig inte alls särskilt lyckad, inlevelsen är bra, men rösten känns malplacerad för karaktären... (ingenting fel på skådespelaren dock, vem det nu än är)

Förövrigt kan jag inte riktigt sätta fingret på vem rösten kan tänkas tillhöra även fast den låter bekant på något vis...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 februari 2021 kl. 09:20:07
De är Josefina Hylén.

Ah, som som bl.a. spelar schakalen Reirei och zebran Muhimu i Lejonvakten och Belle i Descendants...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 februari 2021 kl. 09:24:55
Ah, som som bl.a. spelar schakalen Reirei och zebran Muhimu i Lejonvakten och Belle i Descendants...
Hon spelar även Cruella i Descendants dock inte med denna röst.