Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Spirit: Vild och fri (Spirit Untamed)

Startat av gstone, 12 mars 2021 kl. 23:14:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Dreamworks nästa film Spirit Untamed som är baserad Netflix serien Spirit Riding Free  i sig en spin off av filmen Spirit – Hästen från vildmarken.

Filmen kommer ut i fjärde juli och rösterna kommer vara blanda andra Mckenna Grace(Designated Survivor) ,Isabela Merced(Dora and the Lost City of Gold), Oscar vinnare Julianne Moore i sin första röstroll någonsin ! och Eiza González fråm Baby Driver.
'
En anmärkningsvärd sak är att Jake Gyllenhaal också kommer göraa sin första röst roll någonsin som  Jim Prescott pappa till huvudkaraktären Lucky,

Gyllenhaal är en internationellt  känd skådespelare som varit nominerad för en Oscar, Han har varit med i filmer som Donnie Darko,Prisoners, David Finchers Zodiac och  Spider-Man: Homecoming,


https://www.awn.com/news/dreamworks-reveals-cast-images-and-spot-spirit-untamed?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

#1
Citat från: gstone skrivet 12 mars 2021 kl. 23:14:13
Dreamworks nästa film Spirit Untamed som är baserad Netflix serien Spirit Riding Free  i sig en spin off av filmen Spirit – Hästen från vildmarken.

Filmen kommer ut i fjärde juli och rösterna kommer vara blanda andra Mckenna Grace(Designated Survivor) ,Isabela Merced(Dora and the Lost City of Gold), Oscar vinnare Julianne Moore i sin första röstroll någonsin ! och Eiza González fråm Baby Driver.
'
En anmärkningsvärd sak är att Jake Gyllenhaal också kommer göraa sin första röst roll någonsin som  Jim Prescott pappa till huvudkaraktären Lucky,

Gyllenhaal är en internationellt  känd skådespelare som varit nominerad för en Oscar, Han har varit med i filmer som Donnie Darko,Prisoners, David Finchers Zodiac och  Spider-Man: Homecoming,


https://www.awn.com/news/dreamworks-reveals-cast-images-and-spot-spirit-untamed?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Enligt artikeln ska även Andre Braugher (känd från Brooklyn Nine-Nine) och Walton Goggins (känd från bland annat The Hateful Eight, Tomb Raider och Ant-Man and the Wasp) låna ut sina röster till karaktärer i filmen.

Utöver det som gstone nämner i ovanstående inlägg kan det vara värt att nämna att Mckenna Grace även medverkar i bland annat Captain Marvel, Gifted med Chris Evans, som röst till unga Daphne i Scoob! samt kommande Ghostbusters: Afterlife.

Isabela Merced har utöver Dora medverkat i Instant Family och Transformers: The Last Knight för att nämna några få.

Julianne Moore, för de som inte känner till henne, har medverkat i bland annat The Lost World: Jurassic Park, The Big Lebowski, Crazy, Stupid, Love, de två sista Hunger Games, Kingsman: The Golden Circle samt den kommande filmatiseringen av musikalen Dear Evan Hansen.

Utöver Baby Driver har Eiza Gonzales medverkat i Fast & Furious: Hobbs & Shaw, Bloodshot samt kommande Godzilla vs. Kong.

Vad gäller Gyllenhaal ska vi inte heller glömma att han medverkat i bland annat Brokeback Mountain, Prince of Persia, Okja, Velvet Buzzsaw, musikvideon till The Lonely Islands "Iran So Far" samt John Mulaney and the Sack Lunch Bunch utöver alla de filmer som gstone redan nämnt. Dock är det inte Spider-Man: Homecoming han är med i (i den ser vi ingen mindre än Michael Keaton som Vulture), utan i Far From Home där han gestaltar Mysterio.

Vad gäller releasedatumet verkar det vara den 28 juli som gäller här i Sverige där den går under titeln Spirit - Vild och fri. I och med att vi här i Sverige får se Croodarna 2: En Ny Tid först den 2 juli skulle jag inte bli förvånad om den här filmen skjuts upp nån månad eller så.

Det var väl det text/infoblocket...

Förresten! Jag är lite skeptisk till den här filmen då serien, som den ska stå närmare än filmen vad jag förstått, inte fått särskilt bra betyg från de riktigt insatta i Spirit. Själv har jag sett varken första filmen eller serien. Första filmen kommer jag säkert se under året, men om jag ser denna beror nog helt på hur trailern får den att verka.


"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 24 april 2021 kl. 15:54:48
Rösterna i den filmen är Linda Åslund, Lennart Jähkel, Peter Stormare !
https://www.bioguiden.se/filmfokus.aspx?movieid=2526c949-274f-4511-af5e-b540488f8361

Linda Åslund gör ju garanterat rösten till Lucky då det är henne man hör i trailern. Gissningsvis gör Lennart svensk röst till Andre Braughers karaktär och Peter Walton Goggins. Utifrån trailern låter det ju också som att Jakob Stadell dubbar Jake Gyllenhaal.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 april 2021 kl. 16:12:00
Linda Åslund gör ju garanterat rösten till Lucky då det är henne man hör i trailern. Gissningsvis gör Lennart svensk röst till Andre Braughers karaktär och Peter Walton Goggins. Utifrån trailern låter det ju också som att Jakob Stadell dubbar Jake Gyllenhaal.

Undrar vem som dubbar Julianne Moore ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 24 april 2021 kl. 16:34:01
Undrar vem som dubbar Julianne Moore ?

Ja, samma här. Jag känner inte igen rösten i trailern.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Kommer den här filmen visas på Engelska på bio ?

Jag vill gärna se den på engelska om det går.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 juni 2021 kl. 20:42:12
Kommer den här filmen visas på Engelska på bio ?

Jag vill gärna se den på engelska om det går.
Distributören United International Pictures (UIP) har mig veterligen inte gått ut med något officiellt, men med tanke på att UIPs webbsida uppger både svenska röster och originalröster, så skulle jag förmoda att den borde visas även i textad originalversion - men sannolikt bara på större orter, om jag känner UIP rätt. Det vore ju liksom tämligen meningslöst att upplysa om originalröster på biografdistributörens webbplats, om det inte kommer finnas något sätt att kunna se filmen på bio i den formen...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juni 2021 kl. 01:00:06
Distributören United International Pictures (UIP) har mig veterligen inte gått ut med något officiellt, men med tanke på att UIPs webbsida uppger både svenska röster och originalröster, så skulle jag förmoda att den borde visas även i textad originalversion - men sannolikt bara på större orter

Jag bor närna Stockholm så det är inget problem
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


gstone

Det verkar som att filmen inte kommer visas på bio med engelskt tal :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 augusti 2021 kl. 10:07:08
Det verkar som att filmen inte kommer visas på bio med engelskt tal :'(
Ja, mycket riktigt verkar det som att UIP har valt bort att låta filmen gå upp i textad originalversion i Sverige. :(

Jag gissar att de inte tror att det finns marknad för det längre, då det ju fortfarande är betydligt färre som går på bio än innan pandemin - fortfarande många som inte vågar, och andra som inte har vant sig vid biobesök än. Då finns det kanske inte längre tillräckligt underlag för textad originalversion, då man på goda grunder kan förutsätta att det är betydligt färre totalt sett som vill se en sådan här film i textad originalversion än i dubbad form.

Dubbningen verkar dock lovande, och jag har fått creditlista idag - filmen är dubbad av Eurotroll. :)

Daniel Hofverberg

Nu har jag publicerat creditlista till Spirit: Vild och fri. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/spirit-vild-och-fri/

Förmodligen kommer jag att gå och se den på bio också, och i så fall lär jag försöka ta mig tid att skriva recension, men när exakt det blir är ännu oklart.