Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bästa TV-serien från Disney som uppföljer en film enligt er

Startat av Anders, 18 juni 2020 kl. 15:44:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nya äventyr med Nalle Puh
2 (28.6%)
Den lilla sjöjungfrun
0 (0%)
Aladdin
3 (42.9%)
Timon & Pumbaa
0 (0%)
Herkules
1 (14.3%)
Legenden om Tarzan
1 (14.3%)
Kejsarens nya skola
0 (0%)

Antal personer som röstat: 7

Omröstningen har avslutats: 28 juni 2020 kl. 15:44:26

Anders

Ja, som frågan lyder: Vilken är den bästa enligt er? Jag inkluderade inte till exempel Lilla Djungelboken då detta faktiskt är en prequel. Sedan känns inte Luftens hjältar direkt som en uppföljare till Djungelboken heller då den tar en helt annan handling än den som utspelar sig i djungeln.

Enligt mig är det Aladdin. Många härliga nya karaktärer och de utforskar stora delar av världen i den. Den enda andra av dessa serier jag ens fann intressant när jag var liten var Den lilla sjöjungfrun. Tyckte inte riktigt att de andra var intressanta.

Vad tycker ni?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Scoobydoofan1

Citat från: Anders skrivet 18 juni 2020 kl. 15:44:26
Ja, som frågan lyder: Vilken är den bästa enligt er? Jag inkluderade inte till exempel Lilla Djungelboken då detta faktiskt är en prequel. Sedan känns inte Luftens hjältar direkt som en uppföljare till Djungelboken heller då den tar en helt annan handling än den som utspelar sig i djungeln.

Enligt mig är det Aladdin. Många härliga nya karaktärer och de utforskar stora delar av världen i den. Den enda andra av dessa serier jag ens fann intressant när jag var liten var Den lilla sjöjungfrun. Tyckte inte riktigt att de andra var intressanta.

Vad tycker ni?
Det är svårt för att alla är ju bra serier. Men dom serierna som var bra var lilla djungelboken, luftens hjältar, långbens galna gäng, hos Musse, Lilo & stitch, alla dom andra serierna mellan 80 talet och 2007.


Steffan Rudvall

Ingen av dem följer ju riktigt filmen till exempel så är ju Den lilla sjöjungfrun en prequel samma sak med Hercules

Lilla My

Herkules-serien är den enda som ens kommer upp i samma underhållningsnivå som filmen den är baserad på.

moviefan

Jag gillar mest Aladdin serien, det finns så många bra avsnitt.  :)

Anders

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juni 2020 kl. 23:48:19
Ingen av dem följer ju riktigt filmen till exempel så är ju Den lilla sjöjungfrun en prequel samma sak med Hercules
Herkules-serien utspelar sig faktiskt under filmens gång. Den utspelar sig efter att han har träffat Fille, men innan han har blivit vuxen.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!