Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Narnia filmerna

Startat av Karro, 29 april 2012 kl. 10:30:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Karro

Någon som vet hur gammla de fyra syskonen Pevensie är i Narnia filmerna?
Jag läste på wikipedia att Tom Ljungman är 20 år gammal, men hur gammal är Edmund egentligen??

Lisa

De blir väl äldre och äldre för varje film? I den sista filmen skullej ag tippa på att Edmund är 16 kanske? Men jag vet inte..

Karro

Jag menar Narnia: Kung Caspian och skeppet Gryningen!!

Lisa

Det är väl den sista filmen? Då skulle jag tippa på att Edmund är 16 typ.. men jag vet inte..

Lisa

Det är väl ganska vanligt att de som gör rösterna egentligen är äldre än karaktärerna de spelar...

Eriksson

Citat från: Lisa skrivet  1 maj 2012 kl. 11:37:54
Det är väl ganska vanligt att de som gör rösterna egentligen är äldre än karaktärerna de spelar...
Det gäller nog inte bara röster. Jag tror det är ganska vanligt över huvud taget att skådespelarna är äldre än sina rollfigurer.

Daniel Radcliffe t.ex. var visserligen rätt ålder när den första Harry Potter-filmen spelades in, men sedan blev han äldre ju fler år det gick mellan att filmerna spelades in. Däremot så är Tom Felton, som spelar Draco Malfoy, två år äldre än Daniel Radcliffe. I de två första filmerna gör det väl inte så mycket, men det blir ganska påtagligt när han ska spela fjorton och ser ut som 18.
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Elios

Peter och Susan har jag för mig var 16 år vid slutet av Prins Caspian och därför inte var med mer för dem blev "vuxna" sen så var nog Edmund och Lucy också det när den senaste filmen Kung Caspian och Skeppet Gryningen kom.