Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Uppfattade det som den nya rollfiguren är inspirerad av bl. a. Robin Hood...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 13 januari 2022 kl. 13:33:05
Nej ett love interest.

Jag vet det för jag såg en video om det på YouTube igår!  :) ;)

gstone

Nu har gått för långt

Dom kan inte göra en remake på en klassiker   >:(

Orginalet är jun prefekt  >:(

Det går inte att göra den bättre !

https://screenrant.com/aristocats-live-action-remake-movie-disney-development-details/

Nu blir jag arg  >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 21 januari 2022 kl. 15:36:43
Nu har gått för långt

Dom kan inte göra en remake på en klassiker

Orginalet är jun prefekt

Det går inte att göra den bättre !

https://screenrant.com/aristocats-live-action-remake-movie-disney-development-details/

Nu blir jag arg

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv, det skulle säkert bli svårt att göra en bra remake av AristoCats...

Visst kan fotorealistiska lägga tassarna i målarfärg och stryka dem över målartavlor likaväl som trycka ner tassarna på pianotangenter.

Men katter kan väl inte spela trumpet, dragspel, gitarr, kontrabas, trummor och harpa och se fotorealistiska ut...?

Jag hoppas detta kommer att få Disney att inse det bisarra de håller på med och ta sin förnuft till många och sluta med sina remake-filmer...

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 januari 2022 kl. 17:49:59
Jag hoppas detta kommer att få Disney att inse det bisarra de håller på med och ta sin förnuft till många och sluta med sina remake-filmer...

Och fram tills dess kan man alltid (försöka) rösta med plånboken.

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 21 januari 2022 kl. 18:12:37
Och fram tills dess kan man alltid (försöka) rösta med plånboken.

Förlåt om jag inte förstår men vad betyder egentligen att "rösta med plånboken"?  ???

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 januari 2022 kl. 17:49:59
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv, det skulle säkert bli svårt att göra en bra remake av AristoCats...

Visst kan fotorealistiska lägga tassarna i målarfärg och stryka dem över målartavlor likaväl som trycka ner tassarna på pianotangenter.

Men katter kan väl inte spela trumpet, dragspel, gitarr, kontrabas, trummor och harpa och se fotorealistiska ut...?

Jag hoppas detta kommer att få Disney att inse det bisarra de håller på med och ta sin förnuft till många och sluta med sina remake-filmer...
Ja dom borde inse vad dom gör innan dom förstört hela filmgalleriet med Live Action Remakes

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 januari 2022 kl. 18:20:44
Förlåt om jag inte förstår men vad betyder egentligen att "rösta med plånboken"?  ???
Att låta bli att köpa eller gå på bio och se sådana filmer.

Det lär bara vara via försäljningsvolymer och intäkter som Disney till sist inser att det inte är en hållbar väg att börja göra nyfilmatiseringar av varenda film. Nu hade de ju tur med Lejonkungen, som blev en oerhörd succé och drog in väldigt mycket pengar, men den turen lär knappast hålla i sig hur länge som helst...

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 januari 2022 kl. 18:53:50
Att låta bli att köpa eller gå på bio och se sådana filmer.

Det lär bara vara via försäljningsvolymer och intäkter som Disney till sist inser att det inte är en hållbar väg att börja göra nyfilmatiseringar av varenda film. Nu hade de ju tur med Lejonkungen, som blev en oerhörd succé och drog in väldigt mycket pengar, men den turen lär knappast hålla i sig hur länge som helst...

Aladdin 2019 blev mycket bra också.  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 21 januari 2022 kl. 19:04:06
Aladdin 2019 blev mycket bra också.  ;)
Så sant, men att Disney lyckats två gånger betyder ju inte att de kommer fortsätta nå framgångar för evigt om de fortsätter att göra remakes av var och varannan film...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 januari 2022 kl. 18:53:50
Att låta bli att köpa eller gå på bio och se sådana filmer.

Det lär bara vara via försäljningsvolymer och intäkter som Disney till sist inser att det inte är en hållbar väg att börja göra nyfilmatiseringar av varenda film. Nu hade de ju tur med Lejonkungen, som blev en oerhörd succé och drog in väldigt mycket pengar, men den turen lär knappast hålla i sig hur länge som helst...

Fast 2019-års Lejonkungen är ju fruktansvärt usel, och ännu värre är det med 2016-års Djungelboken...  :(

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 januari 2022 kl. 19:29:04
Fast 2019-års Lejonkungen är ju fruktansvärt usel, och ännu värre är det med 2016-års Djungelboken...  :(
Jag tycker att 2019 års Lejonkungen trots allt var bra, och fungerade över förväntan. Lite för likt originalfilmen, men ändå väl värd att ses.

2016 års Djungelboken var väl inget mästerverk, men ändå hyfsad och sevärd.

Hursomhelst spelar det ingen roll vad vi tycker om filmerna, utan det är hur mycket pengar som filmerna spelar in som räknas. Att vissa recensenter är kritiska är ganska ointressant för Disney om en film blir en stor succé och spelar in oerhört mycket pengar - och en större succé än 2019 års Lejonkungen är ärligt talat ganska svårt att hitta...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 januari 2022 kl. 19:34:35
Jag tycker att 2019 års Lejonkungen trots allt var bra, och fungerade över förväntan. Lite för likt originalfilmen, men ändå väl värd att ses.

2016 års Djungelboken var väl inget mästerverk, men ändå hyfsad och sevärd.

Hursomhelst spelar det ingen roll vad vi tycker om filmerna, utan det är hur mycket pengar som filmerna spelar in som räknas. Att vissa recensenter är kritiska är ganska ointressant för Disney om en film blir en stor succé och spelar in oerhört mycket pengar - och en större succé än 2019 års Lejonkungen är ärligt talat ganska svårt att hitta...

Både 2016-års Djungelboken (som verkar ha bemötts av bäst kritik av alla Disneys remake-filmer) och 2019-års Lejonkungen (som är en scen-för-scen kopia av den tecknade med fotorealistiska djur) förlitar sig helt på datorn för att göra allt, i den sistnämnda används dessutom inte en enda riktig pryl, man kan på vara helt säker på att den kommande Bambi också kommer att vara fruktansvärt dålig...

Usch, hatar faktiskt att Disney pumpar ut remakes av sina tidigare tecknade filmer på löpande band med för mycket våld, action och datorgenererade specialeffekter bara för PR och pengar... (och inte blir det bättre av att filmkritikerna berömmer dem)

Just när en film använder sig helt eller nästan helt av fotorealistisk datorteknik så är ju chansen lika med noll att de någonsin kan komma upp i samma klass som de tecknade oavsett hur mycket pengar de tjänar in och oavsett vad filmkritikerna tycker om dem... (inte minst med tanke på att karaktärerna inte alls kan göra samma saker i live-action versionerna som i de tecknade)

moviefan

#734
Det jag gillar med Aladdin 2019, är att de utvecklade karaktären Jasmin. Hon är verkligen en stark kvinna som vet vad hon vill. Hennes sång Speeechless är mycket bra, svenska texten är inte dålig heller.  ;)  Spelfilms versionen av Skönheten och Odjuret är också bra, fast animerade är bättre.