Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Snödrottningen (1995 film)

Startat av gstone, 25 december 2020 kl. 12:23:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vilka gör vilka roller i Snödrottningen(1995) ?

Det är alltså en brittisk filmversion av Hans Christian Anderson sagan som släppets år 1995, Rösterna står bara i group på hemsidan så jag undrar om någon sett filmen och kan berätta mer om rösterna ?

Jag undrar  särskilt över 6 roller
Snödrottningen själv, Den gamla dammen,Fågeln Ivy ,Freda Angorra,Freda och mormorn/Farmodern.

Fast jag är inte säger på att det är någon Mormor/Farmor med då behindthevoiceactors inte nämner henne fast Wikipedia gör det.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios


Elios

Så hoppas att du hittade vad du sökte i denna Frost inspirerande film!  :o

Erika

Citat från: Elios skrivet 29 december 2020 kl. 12:49:38
Så hoppas att du hittade vad du sökte i denna Frost inspirerande film!  :o

Suck... Både denna film och Frost är (löst) baserade på en saga av H.C. Andersen.

Men för att hålla mig lite till ämnet... Försökte hitta filmen på svenska så jag kunde lyssna på rösterna, men lyckades inte hitta den. :(

gstone

Citat från: Erika skrivet 29 december 2020 kl. 14:07:01
Suck... Både denna film och Frost är (löst) baserade på en saga av H.C. Andersen.

Men för att hålla mig lite till ämnet... Försökte hitta filmen på svenska så jag kunde lyssna på rösterna, men lyckades inte hitta den. :(

tradera har den.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Soscla

Annica Smedius är drottningen, det är allt jag vet!
It's so fluffy I'm gonna die!

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 29 december 2020 kl. 14:07:01
Men för att hålla mig lite till ämnet... Försökte hitta filmen på svenska så jag kunde lyssna på rösterna, men lyckades inte hitta den. :(
Jag har Snödrottningen på VHS, och jag tror att jag ska ha digitaliserat den nån gång i tiden. Ska se om jag kan hitta åt den, så kan jag i så fall skicka den till dig så att du får hjälpa till med röstidentifiering - du är bättre än mig på det, och tyvärr står ju rösterna bara utsatt i grupp under förtexterna. :)

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 december 2020 kl. 19:26:16
Jag har Snödrottningen på VHS, och jag tror att jag ska ha digitaliserat den nån gång i tiden. Ska se om jag kan hitta åt den, så kan jag i så fall skicka den till dig så att du får hjälpa till med röstidentifiering - du är bättre än mig på det, och tyvärr står ju rösterna bara utsatt i grupp under förtexterna. :)

Jag har den också på video och har en bandspelare här hemma hos mig.  ;D

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 december 2020 kl. 19:26:16
Jag har Snödrottningen på VHS, och jag tror att jag ska ha digitaliserat den nån gång i tiden. Ska se om jag kan hitta åt den, så kan jag i så fall skicka den till dig så att du får hjälpa till med röstidentifiering - du är bättre än mig på det, och tyvärr står ju rösterna bara utsatt i grupp under förtexterna. :)

Absolut, jag kan hjälpa till att identifiera rösterna. :)

MOA

Citat från: Erika skrivet 30 december 2020 kl. 12:19:54
Absolut, jag kan hjälpa till att identifiera rösterna. :)
Jag med om de behövs