Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 juni 2020 kl. 20:51:45
Jag blev också mycket positivt överraskad över att man i Sverige och Norge valt en så billig prissättning som 69 kr i månaden (och 69 norska kronor motsvarar ungefär 67 svenska kronor) - och betalar man för ett år blir det som sagt ännu billigare. Med tanke på att både Netflix (standardvarianten), Viaplay och HBO Nordic ligger på 109 kr per månad, så är det här ett väldigt bra pris.

Men Disney vågar kanske inte lägga sig så mycket högre i pris, om man vill få folk som redan abonnerar på minst en annan streamingtjänst att vilja och ha råd att abonnera på en tjänst till (då majoriteten knappast kommer att säga upp exempelvis Netflix till förmån för Disney+) - och med tanke på ländernas storlek har vi ju förvånansvärt många streamingtjänster redan nu i Norden...

Sen kommer ju som sagt priserna nästan garanterat att justeras upp lite grand med tiden - så brukar ju alltid ske. Men HBO Nordic kostade väl 89 kr när den var som nyast och billigast (som sedan dess har justerats upp med en tia i taget ett par gånger), så med utgångspunkt från det är ju 69 kr ett mycket bra pris och billigare än alla konkurrenter har legat på.
Jag instämmer fullständigt, och det är verkligen hög tid att TV-operatörerna börjar fundera över sin prissättning. Trots relativt höga priser kan jag acceptera priserna för kanalpaketen, men det är hutlöst med den här vansinniga kortavgiften/krypteringavgiften som de flesta tar ut, och som ju som sagt är rena påhittade avgifter som inte borde kosta ett öre för konsumenterna (att de själva väljer att kryptera signalerna är ju liksom inget som vi konsumenter bör drabbas av utgifter för, som vi definitivt inte har valt)...
Om man tänker på det så är tv dödande, den enda anledningen man ens har en tv är för streama nu. Daniel tänker du försöka skaffa serierna i hög kvalité från Disney+ på svenska?

Goliat

Fick ett epost igår av Disney! National geographics verkar finnas med också.

"Börja streama 15 september
Kom ihåg datumet och gör plats i kalendern – vi har nu ett officiellt lanseringsdatum för Disney+. Snart kommer du kunna streama våra bästa filmer och serier – allt på ett ställe.
Bara 69 kr i månaden
eller 689 kr för ett år.


Svara inte på det här meddelandet, då vi inte kommer att kunna besvara dig individuellt. Du har fått meddelandet eftersom du tidigare har tackat ja till att få uppdateringar och information från The Walt Disney Company och dess närstående bolag. Avsluta prenumerationen om du inte vill få fler marknadsföringsmeddelanden. Disney har som policy att respektera och skydda enskildas integritet. Läs vår integritetspolicy eller ta reda på mer om dina rättigheter i vår UK & EU integritetspolicy.
Meddelandet har skickats till dig av: The Walt Disney Company Limited, 3 Queen Caroline Street, Hammersmith, London W6 9PE, Storbritannien. Bolagsnummer: 530051. All information stämmer vid tidpunkten för utskicket.
Om du har frågor är du välkommen att besöka vårt hjälpcenter.
© 2020 Disney och dess närstående bolag. Alla rättigheter förbehålles"


Simon Axelsson

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 24 juni 2020 kl. 06:47:34
Fick ett epost igår av Disney! National geographics verkar finnas med också.

"Börja streama 15 september
Kom ihåg datumet och gör plats i kalendern – vi har nu ett officiellt lanseringsdatum för Disney+. Snart kommer du kunna streama våra bästa filmer och serier – allt på ett ställe.
Bara 69 kr i månaden
eller 689 kr för ett år.


Svara inte på det här meddelandet, då vi inte kommer att kunna besvara dig individuellt. Du har fått meddelandet eftersom du tidigare har tackat ja till att få uppdateringar och information från The Walt Disney Company och dess närstående bolag. Avsluta prenumerationen om du inte vill få fler marknadsföringsmeddelanden. Disney har som policy att respektera och skydda enskildas integritet. Läs vår integritetspolicy eller ta reda på mer om dina rättigheter i vår UK & EU integritetspolicy.
Meddelandet har skickats till dig av: The Walt Disney Company Limited, 3 Queen Caroline Street, Hammersmith, London W6 9PE, Storbritannien. Bolagsnummer: 530051. All information stämmer vid tidpunkten för utskicket.
Om du har frågor är du välkommen att besöka vårt hjälpcenter.
© 2020 Disney och dess närstående bolag. Alla rättigheter förbehålles"

Fick precis det mailet igår jag också, men det kanske inte säger er något
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Goliat

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 juni 2020 kl. 13:02:38
Fick precis det mailet igår jag också, men det kanske inte säger er något

Jo, att National Geographic kommer finnas med samt att de erbjuder en rabatterad årsavgift. Det har ju inte ens Netflix, Viaplay m.m.  8) ;)

Simon Axelsson

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 24 juni 2020 kl. 23:34:08
Jo, att National Geographic kommer finnas med samt att de erbjuder en rabatterad årsavgift. Det har ju inte ens Netflix, Viaplay m.m.  8) ;)

Jag syftade på att jag också fått det mailet...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Goliat

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 juni 2020 kl. 00:09:53
Jag syftade på att jag också fått det mailet...

Ah, missuppfattade visst.  :) Men visst blir det lite pirrigr och roligt att de äntligen kommer och att de faktiskt börjat meddela om det. :)

Samlaren

Något är skumt med det billiga priset, tror att vi kommer få ett dåligt utbud.

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet 26 juni 2020 kl. 13:28:30
Något är skumt med det billiga priset, tror att vi kommer få ett dåligt utbud.
Säkert, jag hade förväntat 120 kr per månad eller nånting.

TecknatÄlskare

Vet inte om det skrivits i tråden innan men verkar som det finns den gamla serien av 101 Dalmatiner med svenskt ljudspår ute på Disney + just nu: https://flixable.com/disney-plus/genre/series/#filterForm

TecknatÄlskare

Citat från: Samlaren skrivet 26 juni 2020 kl. 13:28:30
Något är skumt med det billiga priset, tror att vi kommer få ett dåligt utbud.

Dem verkar ju dock utöka utbudet hela tiden. Vet inte om jag tror att månadspriset kommer att öka men annars kan man ju köpa det för ett år och det kostar enbart 689kr.

Steffan Rudvall

Citat från: Samlaren skrivet 26 juni 2020 kl. 13:28:30
Något är skumt med det billiga priset, tror att vi kommer få ett dåligt utbud.
Det är ingenting skumt om de har billigare priser än deras konkurrenter så får de mer användare

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 juni 2020 kl. 19:21:34
Det är ingenting skumt om de har billigare priser än deras konkurrenter så får de mer användare

Dessutom ligger väl priset på $6.99 i månaden i USA vilket blir lite drygt 69 kr i månaden
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Anders M Olsson

Ytterligare två Disneyland-avsnitt har lagts upp på Disney+, båda med svensk text:

Man in Space och Mars and Beyond.

(Båda är tidigare utgivna på DVD i serien Walt Disney Treasures, men endast i region 1 och således utan svensk text.)

Daniel Hofverberg

Trevligt med fler avsnitt av Disneyland, även fast de fortfarande har alldeles för få avsnitt av antologiserien...

Citat från: Samlaren skrivet 26 juni 2020 kl. 13:28:30
Något är skumt med det billiga priset, tror att vi kommer få ett dåligt utbud.
Priset i USA är ju 6.99 amerikanska dollar per månad, vilket med nuvarande valutakurs blir ungefär 65 svenska kronor. I Storbritannien kostar tjänsten 5.99 pund per månad, vilket motsvarar ganska precis 69 svenska kronor. I Tyskland, Frankrike, Spanien och Italien ligger priset på 6,99 €, vilket med dagens växelkurs motsvarar ungefär 73 svenska kronor.

Alla dessa är ju alltså ganska nära det svenska priset, och inget anmärkningsvärt. Således ingen anledning att tro att något är skumt med det priset, eller att det kommer att påverka utbudet mer än vad som skett i Storbritannien och andra europeiska länder.

Det ovanliga är ju bara det att de flesta andra tjänster (bl.a. Netflix) brukar ha haft en förkärlek att höja priset i Sverige och Norge jämfört med de flesta andra länder, vilket Disney alltså inte verkar göra - och för det förtjänar de en eloge. :)

Alexander

Såg creditslistan till Legenden om Tre Caballeros, trevligt att Birgitta Larsson dubbat ännu en gång på senare år.  :)