Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Uglydolls

Startat av gstone, 23 april 2019 kl. 18:18:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag såg just att skurken i Uglydolls görs av David Lindgren.

Undrar Vilka dom andra rösterna är ?

Här är en länk till en video där Lindgren berättare om det .

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=284303475814272&id=360031384015056&refsrc=http%3A%2F%2Fwww.google.se%2F&_rdr
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Haha. Det låter länge som han alltid har velat spela skurk.  8)

Daniel Hofverberg

#2
Nu har jag precis fått creditlista till UglyDolls, som SF Studios varit vänliga nog att skicka till mig på eget bevåg, utan att jag ens behövde be om det. :)

Inte helt otippat när det gäller Svensk Filmindustri är det Eurotroll som gjort dubbningen, och flera av rösterna är lite otippade val, skulle jag nog vilja påstå...

UglyDolls har ju "vanlig" premiär först den 10 maj (nästa fredag), men nu på söndag är det smygpremiär på många håll i landet som del av "Barnens biodag".

Edit: Skrev fel premiärdag i hastigheten.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 april 2019 kl. 17:23:09
Nu har jag precis fått creditlista till UglyDolls, som SF Studios varit vänliga nog att skicka till mig på eget bevåg, utan att jag ens behövde be om det. :)

Inte helt otippat när det gäller Svensk Filmindustri är det Eurotroll som gjort dubbningen, och flera av rösterna är lite otippade val, skulle jag nog vilja påstå...

UglyDolls har ju "vanlig" premiär först den 12 maj, men nu på söndag är det smygpremiär på många håll i landet som del av "Barnens biodag".

Vilka är rösterna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Innan jag gör något vill jag först höra med distributören att det är okej att publicera uppgifterna på sajten redan nu. Det borde vara lugnt, eftersom de ju trots allt skickade listan till mig, men eftersom det är drygt en och en halv vecka kvar till den ordinarie premiären vill jag ta det säkra före det osäkra. :)

Elios

Det verkar ju vara en rolig film så och ser fram emot att se den. :D

gstone

Jag skulle gärna vilja veta vilka rösterna är i den här filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 maj 2019 kl. 10:16:03
Jag skulle gärna vilja veta vilka rösterna är i den här filmen.
Det får du så fort jag får klartecken att det är okej att publicera uppgifterna. :)

gstone

Vilka är dom svenska rösterna till  Tuesday , Lydia, Kitty, och Wage ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag har just läst att Wiktoria, är en röst i filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 maj 2019 kl. 18:17:06
Jag har just läst att Wiktoria, är en röst i filmen.

Menar du Wiktoria som i Wiktoria "Vaiana" Johansson?

Så himla kul att hon medverkar i ännu en film...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 maj 2019 kl. 18:55:41
Menar du Wiktoria som i Wiktoria "Vaiana" Johansson?

Så himla kul att hon medverkar i ännu en film...

Ja det är hon.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

För er som inte redan sett det, så ligger creditlistan uppe sen ett tag tillbaka:
http://www.dubbningshemsidan.se/credits/uglydolls/

Idag har alltså filmen smygpremiär på ganska många håll i landet, medan den ordinarie premiären är på fredag.

Mycket intressant att Sabina Ddumba för första gången (tror jag) medverkar i en dubbning, och jag tror heller inte att Patrik Forslund varit med i någon dubbning innan. Dessutom har ju David Lindgren och Henrik Blomqvist (rapparen Eye N' I) inte varit med i särskilt många dubbningar genom åren, och Tess Merkel (från det forna Alcazar) är ju heller inte alltför aktiv i sådana här sammanhang.

Och som tidigare nämnts, trevligt att få höra den alltid lika talangfulla Wiktoria i en annan roll än som Vaiana, vilket väl är allt som hon hittills spelat i dubbningsväg.


Tyvärr ser det dock inte ut som att det kommer bli någon recension på filmen medan den går på bio, då biografen i Skellefteå bygger om och därför inte kan köra pressvisningar just nu. :(

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 maj 2019 kl. 08:45:24
För er som inte redan sett det, så ligger creditlistan uppe sen ett tag tillbaka:
http://www.dubbningshemsidan.se/credits/uglydolls/

Idag har alltså filmen smygpremiär på ganska många håll i landet, medan den ordinarie premiären är på fredag.

Mycket intressant att Sabina Ddumba för första gången (tror jag) medverkar i en dubbning, och jag tror heller inte att Patrik Forslund varit med i någon dubbning innan. Dessutom har ju David Lindgren och Henrik Blomqvist (rapparen Eye N' I) inte varit med i särskilt många dubbningar genom åren, och Tess Merkel (från det forna Alcazar) är ju heller inte alltför aktiv i sådana här sammanhang.

Och som tidigare nämnts, trevligt att få höra den alltid lika talangfulla Wiktoria i en annan roll än som Vaiana, vilket väl är allt som hon hittills spelat i dubbningsväg.


Tyvärr ser det dock inte ut som att det kommer bli någon recension på filmen medan den går på bio, då biografen i Skellefteå bygger om och därför inte kan köra pressvisningar just nu. :(
Värt att nämna så dubbade faktisk Tess Merkel i Gnottarna där hon gjorde Kajsas röst :)

Henrik Blomqvist har bland annat dubbat Jens i Min klasskompis är en apa

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  5 maj 2019 kl. 08:51:44
Värt att nämna så dubbade faktisk Tess Merkel i Gnottarna där hon gjorde Kajsas röst :)
Och ännu mer intressant är att Tess Merkel medverkade i Hasbro-serierna Potatisgänget (Potato Head Kids) och Moondreamers (som båda två ingick som del av My Little Pony 'n Friends i USA, men som styckats upp och lanserats separat i Europa) 1994 - 1995, innan hon slog igenom på allvar som artist och flera år innan Alcazar startade. På den tiden var hon visserligen showartist på Wallmans salonger och körsångare lite här och var, men ännu inte fått sitt stora genombrott och var nog tämligen okänd för gemene man. Tyvärr har jag trots mycket efterforskning ännu inte lyckats utröna vilken dubbningsstudio som dubbade de serierna, som släpptes på VHS (och delvis DVD) av Film Factory.