Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disneyprylar

Startat av moviefan, 6 augusti 2016 kl. 20:09:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Brukar ni köpa Disney prylar ? Det gör jag, om det är något speciellt, som jag gillar.  Nuförtiden, är Frost prylar så populärt.

Alexander

Ja, jag brukar köpa Disney prylar. Mest filmerna men när jag besöker Disneyland Paris köper jag massor med olika saker som pins, nyckelringar och statyetter.  :D

moviefan

#2
Vilka disneyspel har ni spelat ? Jag har Pocahontas spelet (som ni kan se på bild nedan). Jag har spelat Lejonkungen, som också har funnits som bords spel. Vilka Disney spel har ni, eller har haft ?








TonyTonka

#3
Citat från: moviefan skrivet  3 februari 2017 kl. 22:48:22
Vilka disneyspel har ni spelat ? Jag har Pocahontas spelet (som ni kan se på bild nedan). Jag har spelat Lejonkungen, som också har funnits som bords spel. Vilka Disney spel har ni, eller har haft ?










Jag äger faktiskt ganska många Disney-spel, fast på PC, just nu har jag:

Askungen - De förtrollade slotten
Björnbröder
Den Lilla Sjöjungfrun - Bildverkstad
Disneys Dinosaurier - Actionspel
Herkules - Actionspel
Hitta Nemo
Kalle Anka i Quack Attack
Lek och Lär i Lejonkungens rike
Lilo & Stitch - Trubbel i Paradiset
Monsters Inc - Skrämmarön
Musse - Dagens hjälte
Nalle Puh - Skolstart

Tyvärr har jag dock inte hunnit spela så många av dem ännu, och en del av dem fungerar knappt på min nya dator. xD

När jag var liten så lirade jag dock Disneys magiska målarlåda 1 och 2 ganska ofta, minns de programmen som väldigt kul. :)


Vad gäller brädspel och dylikt, så har jag ägt Disney Trivial Prusuit (stavning?), Disney Monopol och Ett Disney-lotto. Det förstnämnda var visserligen kul, men det blev inte så mycket tävling när jag spelade mot andra, för att jag för det mesta var bättre på Disney än de jag spelade mot. xD
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

moviefan

Vilka Disney dockor har ni haft ?  När jag var liten hade jag en del från både Mattel och Tyco, som fanns på 90 talet.  Jag hade Ariel, Megara och Pocahontas.   :D :D

Erika

Citat från: moviefan skrivet 12 januari 2019 kl. 11:26:31
Vilka Disney dockor har ni haft ?  När jag var liten hade jag en del från både Mattel och Tyco, som fanns på 90 talet.  Jag hade Ariel, Megara och Pocahontas.   :D :D

Jag hade Jasmine. :)

moviefan

(Dessa är inte från Disney,men jag bara undrar)

Såldes dockor från Anastasia och de andra Don Bluth filmerna i Sverige ? 

clara liljeberg

kanske mirakellådan kunde bliett smyckeskrin att förvara miraculuserna som smyckesaccesoarer som påfågelbroch,drakhalsband,rävhalsband och nyckelpigeörhängen.

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet  4 februari 2017 kl. 23:10:30

Jag äger faktiskt ganska många Disney-spel, fast på PC, just nu har jag:

Askungen - De förtrollade slotten
Björnbröder
Den Lilla Sjöjungfrun - Bildverkstad
Disneys Dinosaurier - Actionspel
Herkules - Actionspel
Hitta Nemo
Kalle Anka i Quack Attack
Lek och Lär i Lejonkungens rike
Lilo & Stitch - Trubbel i Paradiset
Monsters Inc - Skrämmarön
Musse - Dagens hjälte
Nalle Puh - Skolstart

Tyvärr har jag dock inte hunnit spela så många av dem ännu, och en del av dem fungerar knappt på min nya dator. xD

När jag var liten så lirade jag dock Disneys magiska målarlåda 1 och 2 ganska ofta, minns de programmen som väldigt kul. :)


Vad gäller brädspel och dylikt, så har jag ägt Disney Trivial Prusuit (stavning?), Disney Monopol och Ett Disney-lotto. Det förstnämnda var visserligen kul, men det blev inte så mycket tävling när jag spelade mot andra, för att jag för det mesta var bättre på Disney än de jag spelade mot. xD
Har en Lilla Sjöjungfrun - Bildverkstad någon dialog ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Vilka är rösterna i PC-spelet Disney Villains Revenge? (om det dubbats till svenska, vill säga)

De karaktärer som har dialog där är Benjamin Syrsa, Blå Fen, Dörrhandtaget (som är är tvådörrig), Drottningen/Häxan, Fru Jumbo, Cirkusdirektören, Alice, Hjärter Dam, Spelkorten, Peter Pan, Kapten Krok och Herr Smee! (dessutom förekommer även Prinsen ur "Askungen" som har åtminstone ett par repliker)

moviefan

https://www.google.se/search?q=ariel+and+friends+tyco&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwigv8Kbz8nvAhVRAxAIHRDSAoYQ_AUoAXoECAMQAw&biw=1920&bih=969#imgrc=XeE_t26YgSyM4M

Jag gillade denna tyco docka Ariel, minns att jag ville ha denna som liten. Har Ariel verkligen denna klänning i filmen ?  (Jag minns inte just denna klänning  ::))

Scoobydoofan1


moviefan

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 24 mars 2021 kl. 22:53:45
Räknas böcker?

Självklart  :)

Jag hade Lejonkungen förut, likaså Den lilla sjöjungfrun. 

moviefan

#13
https://www.google.se/search?q=den+lilla+sj%C3%B6jungfrun+disney+bok+90+tal&tbm=isch#imgrc=9ugEGgD8SWu6ZM

När fanns DLS merchandise  sakerna med gamla DLS loggan ?


Edit: Kortat ned länken för att åtgärda att layouten på sidan sabbades på grund av jättelång länk. /Daniel

moviefan


https://www.etsy.com/uk/listing/258991512/vintage-the-lion-king-board-game

Har ni spelat detta LK spel ?  Jag har ett sådant fast med POcahontas.