Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Filmer som vi inte gillar

Startat av E, 15 november 2018 kl. 12:20:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Om jag ska vara ärlig så är jag inte särskilt förtjust i dom tecknade versionerna av Alice i Underlandet och Dumbo. Dom är INTE dåliga och dubbningen var utmärkt på båda men jag fastnade inte för dom helt enkelt.

Kogänget och Vilddjuren älskade jag när jag var liten men nu när jag har gjort en omtitt på båda så tycker jag att båda är ganska svaga

Tecknade Djungelboken tycker jag är lite sådär, den nya från 2016 var lite bättre

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 april 2019 kl. 17:26:47
Tecknade Djungelboken tycker jag är lite sådär, den nya från 2016 var lite bättre

Det håller jag verkligen inte med om! Jag avskyr den nya versionen från 2016 och jag föredrar absolut den tecknade! Den är långt mycket roligare och jazzigare och så, Walt ville dessutom ha en rolig och familjevänlig film! Spelfilmen från 2016 är helt plågsam att se på och faktiskt även i allmänhet dessutom!

Spelfilmsversionen av Djungelboken är med andra ord riktigt gräslig, då de visuella effekterna ser hemska ut, att döma av trailern ser nya Lejonkungen också riktigt hemsk ut! Även där är den tecknade absolut bättre!

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 april 2019 kl. 17:26:47
Kogänget och Vilddjuren älskade jag när jag var liten men nu när jag har gjort en omtitt på båda så tycker jag att båda är ganska svaga

Jag känner något liknande, inte att de är dåliga eller så, men man får inte riktigt den riktiga Disney-känslan, iallafall inte i Vilddjuren, då den egentligen gjordes av ett annat företag...

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 april 2019 kl. 17:26:47
Om jag ska vara ärlig så är jag inte särskilt förtjust i dom tecknade versionerna av Alice i Underlandet och Dumbo. Dom är INTE dåliga och dubbningen var utmärkt på båda men jag fastnade inte för dom helt enkelt.

Jag tycker om båda, och hos Alice i Underlandet så tycker jag att dubbningen är bra...

Så är dock INTE fallet med Dumbo, iallafall inte den senaste dubbningen, där översättningen och framförallt sångtexterna är under all kritik, och de flesta av rösterna är heller inte särskilt lyckade, jag begriper inte hur Disney kunnat godkänna Ingemar Carlehed som Cirkusdirektören, Hasse Andersson som Herr Stork, Monica Forsberg som Matriarken & Catty eller Christel Körner som Prissy...

Vad gäller spelfilmsversionerna så tycker jag att Tim Burton's version av Alice i Underlandet överlag är riktigt gräslig, medan Dumbo såg jag på bio i söndags och den var riktigt bra, om än inte lika bra som den tecknade...

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 april 2019 kl. 17:47:26
Det håller jag verkligen inte med om! Jag avskyr den nya versionen från 2016 och jag föredrar absolut den tecknade! Den är långt mycket roligare och jazzigare och så, Walt ville dessutom ha en rolig och familjevänlig film! Spelfilmen från 2016 är helt plågsam att se på och faktiskt även i allmänhet dessutom!

Spelfilmsversionen av Djungelboken är med andra ord riktigt gräslig, då de visuella effekterna ser hemska ut, att döma av trailern ser nya Lejonkungen också riktigt hemsk ut! Även där är den tecknade absolut bättre!

Jag känner något liknande, inte att de är dåliga eller så, men man får inte riktigt den riktiga Disney-känslan, iallafall inte i Vilddjuren, då den egentligen gjordes av ett annat företag...

Jag tycker om båda, och hos Alice i Underlandet så tycker jag att dubbningen är bra...

Så är dock INTE fallet med Dumbo, iallafall inte den senaste dubbningen, där översättningen och framförallt sångtexterna är under all kritik, och de flesta av rösterna är heller inte särskilt lyckade, jag begriper inte hur Disney kunnat godkänna Ingemar Carlehed som Cirkusdirektören, Hasse Andersson som Herr Stork, Monica Forsberg som Matriarken & Catty eller Christel Körner som Prissy...

Vad gäller spelfilmsversionerna så tycker jag att Tim Burton's version av Alice i Underlandet överlag är riktigt gräslig, medan Dumbo såg jag på bio i söndags och den var riktigt bra, om än inte lika bra som den tecknade...

Vilka gjorde Vilddjuren ? 

E

Citat från: moviefan skrivet 11 april 2019 kl. 17:49:38
Vilka gjorde Vilddjuren ?
Det var Disney som gjorde den tillsammans med dom andra filmbolagen Contrafilm och Will Vinton Studios och några till. Det mesta av filmen gjordes också i Kanada.

Lilla My

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 16 november 2018 kl. 13:34:02
Om det är icke animerade så är nog den sämsta jag sett "Trollkarlen från Oz" den filmen från 1939, var det inte den första som kom ut i färg?

Skulle vilja höra din motivering, då det är en av mina absoluta favoritfilmer genom tiderna  ;)  Dessutom nej, den var inte först, inte på långa vägar. Det fanns teknik kallad "kinemacolor" där filmen fick röda och gröna toner, sedan fanns där filmer där man helt enkelt målade på filmen så att den skulle få färg (tog en jävla tid), bägge tidigt 1900-tal. Sedan kom technicolor på 1910-talet som förenklade metoden drastiskt och gav ännu mer djup och en färgglad film, och som sedan kom att användas på lite mer påkostade Hollywood-filmer, såsom musikaler och kostymfilmer. Follow Thru (
https://youtu.be/HXKHDe6LkAg ) är ett bra exempel, nio år innan Wizard of Oz, i strålande färg (dock sämre kvalité eftersom den så gott som aldrig restaurerats).

E

#50
En annan film som jag verkligen inte gillar är Spider-Man 3, den var jättemycket sämre än dom andra, 2:an slutade så bra att det kändes onödigt att göra 3:an

Det ända som jag gillade var scenen där Sandman berättar för Peter om sin dotter, den var lite sorglig :'(

Men 2:an borde blivit den sista i filmserien

Elios

Gillar inte riktigt såna här tråkiga politiska filmer. Den The King Speech låter inte jätte lockande om du frågar mig.  ::)

Simon Axelsson

Jag blev tvingad till att titta på Wild Tales någon spanskalektion i våras eller förra hösten. Fy vad tråkig den var, jag avskydde varenda karaktär och fann den inte alls rolig. Den var så långt ifrån underhållande att jag både blev på dåligt humör och trött.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

E

Nu har jag inte sett filmen men Cats tycker jag ser dålig ut. Har lite svårt att ta filmen på allvar när dom ser ut som människokatter. Dom kunde väl åtminstone gjort katterna helt i CGI

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 januari 2020 kl. 22:17:39
Nu har jag inte sett filmen men Cats tycker jag ser dålig ut. Har lite svårt att ta filmen på allvar när dom ser ut som människokatter. Dom kunde väl åtminstone gjort katterna helt i CGI

Ja det låter bra så men det verkligen fram emot att se Taylor Swift här.  ;D

Erika

Jag såg ett gäng mexikanska sagofantasyfilmer för ett par månader sedan. De var verkligen inga höjdare och de var även ganska tråkiga och saknade charm...

Elios

Citat från: Erika skrivet 12 januari 2020 kl. 11:28:50
Jag såg ett gäng mexikanska sagofantasyfilmer för ett par månader sedan. De var verkligen inga höjdare och de var även ganska tråkiga och saknade charm...

Kommer du ihåg vad dem hette?  :P

Erika

Citat från: Elios skrivet 12 januari 2020 kl. 11:38:53
Kommer du ihåg vad dem hette?  :P

"La caperucita roja" (1960)
"Caperucita y sus tres amigos" (1961)
"Los espadachines de la reina" (1961)
"El gato con botas" (1961)
"Caperucita y Pulgarcito contra los monstruos" (1962)

Det var nog allihop...

E

Nån som sett Lejontämjaren Den suger, jag hoppas Montefjanton recenserar den

Och Batman & Robin är skitdålig enligt mig. Känns bara som en dålig parodi på den riktiga Batman

Erika

David Listers två "Skönheten och odjuret"-filmer är hopplöst dåliga.