Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Filmbolag

Startat av moviefan, 17 september 2017 kl. 14:41:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan


Alexander

Citat från: moviefan skrivet 17 september 2017 kl. 14:41:35
Vad gör ett filmbolag ?

Ett filmbolags primära mål är ju att göra filmer.  :)

moviefan

Citat från: Alexander skrivet 18 september 2017 kl. 12:21:55
Ett filmbolags primära mål är ju att göra filmer.  :)

Det vet jag, jag undrar mest över hur  mycket bolagen är involverade i en filmproduktion. 

Alexander

Citat från: moviefan skrivet 18 september 2017 kl. 13:07:05
Det vet jag, jag undrar mest över hur  mycket bolagen är involverade i en filmproduktion.

Ganska mycket, det är dem som först har ett mål om vad filmen ska handla om. Och sedan väljer regissör och skådespelare som hade passat. Sen är det ett stort bollande mellan regissörens, skådespelarnas åsikter som filmbolaget måste lyssna på. Filmbolaget är dem som ansvarar och godkänner vad som det blir i den färdiga filmen, regissören får inte göra såna beslut själv utan att dem har godkänt det.  :)

moviefan

Citat från: Alexander skrivet 18 september 2017 kl. 15:38:56
Ganska mycket, det är dem som först har ett mål om vad filmen ska handla om. Och sedan väljer regissör och skådespelare som hade passat. Sen är det ett stort bollande mellan regissörens, skådespelarnas åsikter som filmbolaget måste lyssna på. Filmbolaget är dem som ansvarar och godkänner vad som det blir i den färdiga filmen, regissören får inte göra såna beslut själv utan att dem har godkänt det.  :)

Jag antar att bolagen  även väljer kompositör också.

Alexander


Daniel Hofverberg

Och inte minst är det ju filmbolagen som oftast finansierar filmerna, och ansvarar för ekonomi och budget.