Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

landet för längesedan

Startat av TonyTonka, 25 juni 2011 kl. 23:05:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Varför saknas del 2-6 och del 9 på sajten?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Den andra och tredje filmen var det inte Eurotroll som dubbade - jag vet inte vilket bolag som gjorde dem, och de har jag därför inte kunnat få fram några credits för. Eftersom det bara var den första filmen som visades på bio så var det bara den som Barrefelt Produktion producerade, och vilket bolag som tog över och gjorde tvåan verkar ingen veta.

Film nr 4 och 5 har Eurotroll tyvärr inte bevarat uppgifter för, eftersom de gjordes innan de började att spara uppgifter på dator. Om inte någon distributör eventuellt kan ha kvar uppgifter så verkar det alltså som att credits för de filmerna tyvärr gått förlorade.

Då återstår den nionde filmen, som Lasse Svensson av någon märklig anledning inte kunnat hitta åt creditlistor för i Eurotrolls datorsystem, men han kunde inte förklara varför. Möjligtvis kanske den finns inskriven under något annat namn eller dylikt, så där kanske inte hoppet helt är ute om att få fram credits.

Elios


Daniel Hofverberg

Jag missade visst den - där gäller samma problem som film nr 4 och 5.

Elios

Tycker nästan det verkat omöjligt att få tag i creditsen i resten av filmerna.
Ttist på så sätt. Känns ju lite sådär med att man bara har några utav filmerna men inte resten av Landet för längesedan.

gstone

Jag vill ha credits för resten av filmerna.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2022 kl. 15:50:46
Jag vill ha credits för resten av filmerna.
Om det hjälper dig något så spelas Mo, den Delfinliknande varelsen från 9:an av Peter Sjöquist. Hans röst är svår att ta miste på.

Om du vill skulle jag även kunna fixa fram lite ljudfiler så ni kan vara säkra, när jag kommer hem från sommarjobbet.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 28 juni 2022 kl. 15:56:38
Om det hjälper dig något så spelas Mo, den Delfinliknande varelsen från 9:an av Peter Sjöquist. Hans röst är svår att ta miste på.

Om du vill skulle jag även kunna fixa fram lite ljudfiler så ni kan vara säkra, när jag kommer hem från sommarjobbet.
'

Det är mest 2 till 4
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

#8
Citat från: gstone skrivet 28 juni 2022 kl. 19:13:42
Det är mest 2 till 4
Där är det klurigare, de enda jag vet med säkerhet är:

Mattias Knave - Herr Trehorn (2-3) samt Ozzy i 2:an
Staffan Hallerstam - Strut i 2:an (räknar inte med Petrie då han gjort honom i alla uppföljarna)

Sedan tror jag att Hyps (mobbaren i 3:an) Nodosaurus kompis, Nod, spelas av Nick Atkinson. Tycker mig höra en bit av hans stämma i rösten. Inget som du bör ta som fakta dock.

Resten av karaktärerna (Ali exemeplvis) kan jag tyvärr inte placera in på någon skådespelare. Känner helt enkelt inte igen rösterna bra nog.

Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Lillefot

Efter flera timmars slit och väntan (tack vare att jag är fast med världens segaste laptop just nu) lyckades jag mixa ihop en ljudfil med några av Nods (eller Nick som han heter i svenska dubbningen) repliker från 3:an.

Ni kan lyssna och göra en gissning på egen hand vem ni tror spelar honom. Jag själv lutar fortfarande åt att det är Nick Atkinson, även om tonläget skiljer sig en aning från det man är van att höra honom vid.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 28 juni 2022 kl. 22:01:21
Efter flera timmars slit och väntan (tack vare att jag är fast med världens segaste laptop just nu) lyckades jag mixa ihop en ljudfil med några av Nods (eller Nick som han heter i svenska dubbningen) repliker från 3:an.

Ni kan lyssna och göra en gissning på egen hand vem ni tror spelar honom. Jag själv lutar fortfarande åt att det är Nick Atkinson, även om tonläget skiljer sig en aning från det man är van att höra honom vid.
Det där är Nick Atkinson

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 juni 2022 kl. 22:02:57
Det där är Nick Atkinson
Tänkte väl det.  Då är det en karaktär vi kan pricka av från listan.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

#12
I vilka sammanhang spelar Staffan Hallerstam Petri och i vilka är det Dick Eriksson? På ditt Erikssons Wikipedia sida är nämligen flera Landet för längesedan filmer omnämnda och det står att han gör rösten till Petri...

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 oktober 2022 kl. 21:23:53I vilka sammanhang spelar Staffan Hallerstam Petri och i vilka är det Dick Eriksson? På ditt Erikssons Wikipedia sida är nämligen flera Landet för längesedan filmer omnämnda och det står att han gör rösten till Petri...
Det är Staffan Hallerstam i alla uppföljarna, då Petries röst är detsamma genom de.

Dick Eriksson är felcrediterad, och det har stått så länge på den sidan.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 18 oktober 2022 kl. 21:33:21Det är Staffan Hallerstam i alla uppföljarna, då Petries röst är detsamma genom de.

Dick Eriksson är felcrediterad, och det har stått så länge på den sidan.
Hur är det med den 13:e filmen då? Den är väldigt sen för att Staffan Hallerstam skulle medverka...