Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Podcast om röstskådespelare

Startat av Christian Hedlund, 2 mars 2015 kl. 13:36:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DavidAndersson

Lysande podd, keep up the good work!

Ser framemot fler avsnitt!

AlexanderM

Såja då har man lyssnat på första avsnittet med Annica och ganska kul att höra om den där Bulbasaur kommentaren ("De måste sugas av!" samt "Han suger på Bulbasaurs lök!"). Förstår verkligen att man gråter av skratt när man måste försöka spela in såna repliker! ;D Kan misstolkas åt det grövsta!
"Får jag gissa? Ni snubbar är tandfeèrna inte sant?

Nej det finns inte 4 tandfeèr idiot! Det där är de 7 dvärgarna!"

Bebop & Rocksteady, Teenage Mutant Hero Turtles ("Shredderville")

Erika

Nu har jag lyssnat på de första fyra avsnitten. Mycket bra avsnitt och även roliga.

Fick mig även en chock när det nämndes en Erika som hade skickat in frågor via e-post ("Men... Men jag har ju bara skrivit mina frågor på Dubbningshemsidans forum och Youtube!"), innan jag förstod att det var en annan Erika. :D

Däremot blev jag lite överraskad över hur petiga SVT är med kvaliteten på dubbningarna, speciellt eftersom dem verkar inte haft problem med Lilla Sportspegelns dubbningar (som oftast var hopplöst dåliga), "Amigo" (inte dubben där Andreas Nilsson var med i, utan en äldre där enbart berättarrösten var dubbad) och ett visst program som visas varje julafton...     

TonyTonka

Har nu lyssnat igenom tre av avsnitten, och jag längtar redan efter fortsättningen! :D


När ska Annelie Berg intervjuas? :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

ddubbning

Har nu lyssnat igenom alla fyra avsnitten, mycket roligt och intressant! Ser fram emot kommande avsnitt! :)

Jag blev också förvånad när jag hörde om en Erika som skickat in frågor per e-post, trodde att det var du Erika som av någon anledning bestämt dig för att även maila in frågor!

Nikke

Blir liten nyfiken på om man får göra studiebesök på Eurotroll, eller är det som dubbningsfansens Eldorado som aldrig går att nå?

Hans Tolvaly

Har också lyssnat på alla fyra podcastsen nu och det har varit hur trevligt som helst.
Jättekul att höra Anders Öjebo svara på några av mina frågor, och hysteriskt roligt att höra han försöka sjunga Ducktales temat som Sebastian.
(Det är jag som gick under namnet "Elden-Rucidor", men har valt att byta till mitt riktiga namn nu istället)
Blir det några mer sång förfrågningar i framtiden dock så ska jag förse med både text och musik filer nästa gång haha.

Men gud vad synd det vara att höra hur Dan Ekborg blev misstagen som Anders Ekborg hela tiden.

Annica's historia från Pokémon var också otroligt kul. Och att höra Andreas göra Kalle rösten och samtidigt svära fick mig att skratta högt!

qnorsten

#52
Lyssnat igenom alla utom Andreas Nilsson avsnittet som jag inte hunnit med än. Men det ska snart åtgärdas.
Kul att alla mina frågor kom med till Anders Öjebo också. Jag ser fram emot följande avsnitt. Keep up the good work.

Edit: väldigt kul att höra Annica Smedius göra Bart Simpsons röst igen, då jag själv letat i åratal efter den Svenska Simpsons dubben.
Insamling utav Tecknade serier och äldre dubbningar
Hemsida: http://alltomtecknat.se
Youtubekanal: https://www.youtube.com/channel/UCVdS0RIlHenwCgijmSkvZug

Christian Hedlund

Hallå igen hörni!

TACK TACK TACK för all feedback och alla fina kommentarer!
Podcasten har hittills redan laddats ner ca 2500 ggr, vilket jag ser som en enorm siffra, men tanke på det smala ämnet <3

SNART är det dags att spela in ett nytt avsnitt, och denna gång är gästen ANNELIE BERG BHAGAVAN!

Mer info HÄR:
https://youtu.be/wDqQ_Jk5CXE
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Anders

Citat från: Christian Hedlund skrivet 25 september 2015 kl. 15:18:53
Hallå igen hörni!

TACK TACK TACK för all feedback och alla fina kommentarer!
Podcasten har hittills redan laddats ner ca 2500 ggr, vilket jag ser som en enorm siffra, men tanke på det smala ämnet <3

SNART är det dags att spela in ett nytt avsnitt, och denna gång är gästen ANNELIE BERG BHAGAVAN!

Mer info HÄR:
https://youtu.be/wDqQ_Jk5CXE
Det ska bli kul att få höra henne. Jag har tyvärr inga frågor för tillfället, men förhoppningsvis kommer jag på någon innan inspelningen. Vilka fler dubbningslegender kan tänkas stå på tur inför eventuella intervjuer?  :D
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

jimstrom

oh vad intressant.


få se nu:


Anneli har ju blivit lite typecastad som starka kvinnogestalter, så som Cheetara i  Thundercats och Molly Scat i Swat Kats eller Marion i Unge Robin Hood och min personliga favorit Morticia Addams i Hanna-Barberas 90-tals version av Familjen Addams.


Min fråga är om hon själv ansett sig blivit typecastad, och ifall hon har något emot det eller bara tycker det är roligt att spela sådana karaktärer.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

TonyTonka


[color=rgba(0, 0, 0, 0.701961)]Mina frågor till Annelie Berg:[/color][color=rgba(0, 0, 0, 0.701961)][/size]

1. Om du får välja de tre bästa karaktärerna av de du dubbat, vilka blir det då?
[/color][color=rgba(0, 0, 0, 0.701961)][/size]2. Hur var det att spela en så populär figur som Sailor Moon?3. Är det roligast att spela skurk eller hjälte?4. Vad dubbar hon nu förtiden?5. Hur gör man för att låta trovärdigt när man te.x ska gråta, låta arg eller skratta?En liten rolig grej är att jag alltid blandade ihop hennes röst med Charlotte Ardai Jennefors röst. xDHoppas någon av mina frågor kommer med. :) [/color]
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Har en fråga till Annelie som jag undrat så länge över. Det är så att i början blandade jag ofta ihop henne med Sharon Dyall (inte för att jag tycker att dem har liknande röster nu längre). Och har kollat lite här och där om dem någonsin varit med i samma dubbning men har inte hittat något och jag undrar om du kunde fråga henne om hon vet något om det. Sen undrar jag om Annelie har träffat Sharon någon gång på riktigt?

Igthorn

Spinner vidare på TonyTonkas fråga. Vill gärna höra henne berätta om tiden när hon dubbade Sailor Moon. Inge

En annan fråga. Vad var det som fick henne att börja dubba?

DavidAndersson

Hur skulle hon med sina egna ord beskriva karaktären Lita/Sailor moon? Vad var viktigt för henne när hon framställde karaktären? Vilken är hennes favoritkaraktär av de hon framställt? Har hon någon favoritscen/avsnitt? Vad är hennes råd till de som vill jobba med röstskådespeleri? Anekdoter!