Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 16 juli 2022 kl. 15:46:07
Om någon har något komplett avsnitt av den gamla Simpsons-dubbningen från TV3, snälla lägg upp det på archive.org, det hade varit guld. Tror inte det kommer hända, men man kan väl få drömma. ^^
Jag var tyvärr inte efterklok nog att spela in Simpsons med svensk dubb från TV3 - då TV3 tidigt gick ut och lovade att de inte skulle sluta med dubbning trots massiv kritik, så tänkte jag att det inte är någon brådska utan att det skulle finnas gott om chanser i flera års tid att spela in serien med svenskt tal. Men riktigt så blev det ju tyvärr inte... :(

Jag har hört mig för bland mina kontakter om inspelade avsnitt med svenskt tal, men hittills har jag tyvärr gått bet. Men jag har inte gett upp hoppet än...

Citat från: gstone skrivet 16 juli 2022 kl. 19:03:30
Varför vill du se simpsons dubbat ?
Jag har alltid föredragit Simpsons i svenskdubbad form. Faktum är att medan serien var dubbad såg jag varenda avsnitt, men när de slutade med dubbning tyckte jag inte att serien var tillräckligt bra för att fortsätta se den; så jag gav upp serien helt. Jag inser att jag är i minoritet som tycker så, men smaken är som baken...

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 16 juli 2022 kl. 19:03:30
Varför vill du se simpsons dubbat ?

För att det är en så unik och intressant dubbning. Dessutom har jag hört att den ska vara mycket bättre än den ojämna soppan som dubbningen till Simpsons: Filmen var. Har sett något litet klipp någonstans och blev därför enormt sugen att få se de dubbade avsnitten.

Sen är jag ett stort Simpsons-fan och har sett de flesta avsnitten från säsong 1-12* rätt många gånger, så det vore en häftig upplevelse att se de med svenskt tal. ^^

*Jag har säsong 13-18 hemma, men har inte tittat lika mycket på dem, säsong 21 och framåt verkar aningen sämre, så de undviker jag i dagsläget.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juli 2022 kl. 20:15:24
Jag var tyvärr inte efterklok nog att spela in Simpsons med svensk dubb från TV3 - då TV3 tidigt gick ut och lovade att de inte skulle sluta med dubbning trots massiv kritik, så tänkte jag att det inte är någon brådska utan att det skulle finnas gott om chanser i flera års tid att spela in serien med svenskt tal. Men riktigt så blev det ju tyvärr inte... :(

Jag har hört mig för bland mina kontakter om inspelade avsnitt med svenskt tal, men hittills har jag tyvärr gått bet. Men jag har inte gett upp hoppet än...
Jag har alltid föredragit Simpsons i svenskdubbad form. Faktum är att medan serien var dubbad såg jag varenda avsnitt, men när de slutade med dubbning tyckte jag inte att serien var tillräckligt bra för att fortsätta se den; så jag gav upp serien helt. Jag inser att jag är i minoritet som tycker så, men smaken är som baken...

Jag kunde aldrig förvänta mig någon som föredrar Simpsons på svenska...

Själv tycker jag att Simpsons på svenska är synnerligen otänkbart, faktum är att jag aldrig vågat se/höra Simpsons på svenska...

Däremot föredrar jag oftast Svenskdubbad version hos så många andra filmer och serier.

Fast jag kan förstå hur det känns, för jag tycker personligen att Don Bluth's Tummelisa från 1994 är den ultimata adaptionen medans övriga adaptioner av Tummelisa bara är skräp, samma med Svanprinsessan där Nest Family Entertainments adaption från 1994 är den ultimata medan övriga adaptioner är skräp plus att Svanprinsessan också är Nest Family Entertainments enda bra filmer i mitt tycke*, men förmodligen är jag ensam om den åsikten...  :(

*Åtminstone de tre första, utan att ha sett film 4 och uppåt så är jag inte särskilt imponerad...

Steffan Rudvall

Jag hade tydligen redan laddas upp avsnittet som jag hade tillgång till.


https://vimeo.com/564127127

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2022 kl. 20:43:43
Jag kunde aldrig förvänta mig någon som föredrar Simpsons på svenska...

Själv tycker jag att Simpsons på svenska är synnerligen otänkbart, faktum är att jag aldrig vågat se/höra Simpsons på svenska...

Däremot föredrar jag oftast Svenskdubbad version hos så många andra filmer och serier.

Fast jag kan förstå hur det känns, för jag tycker personligen att Don Bluth's Tummelisa från 1994 är den ultimata adaptionen medans övriga adaptioner av Tummelisa bara är skräp, men förmodligen är jag ensam om den åsikten...  :(
Du borde ge Simpsons på svenska en chans alltså tv-serien inte filmen.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2022 kl. 20:44:49
Du borde ge Simpsons på svenska en chans alltså tv-serien inte filmen.
Kan instämma, av det lilla jag sett av seriens dubbning var den förvånansvärt bra, miltals bättre än den filmen fick.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 16 juli 2022 kl. 20:49:05
Kan instämma, av det lilla jag sett av seriens dubbning var den förvånansvärt bra, miltals bättre än den filmen fick.
Ja, precis - serien hade en riktigt bra dubbning. Per Sandborgh var kanske inte suverän som Homer och en lite för mörk röst, men de flesta andra var ju spot-on. Simpsons - Filmen var ju mer ojämn och lite hit and miss, men jag är tacksam över att Annica Smedius fick reprisera sin roll som Bart; som hon gjorde väldigt bra.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2022 kl. 20:44:20
Jag hade tydligen redan laddas upp avsnittet som jag hade tillgång till.


https://vimeo.com/564127127

Ja, just det, det var det klippet jag såg för ett tag sedan, jag håller helt med om att rösterna är spot-on. :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Jag skulle vilja att någon la upp samtliga omdubbade avsnitt av DuckTales med sina originaldubbningar på archive.org  ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Henrik Karlsson

Någon som kan ladda upp Lucky Luke avsnitten Skumt spel i Texas, Ratata på spåret, Billy the Kid får eskort?

Letat som en galning efter VHS utgåvan som innehåller dessa avsnitt men kan inte hitta den.

Daniel Hofverberg

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 17 juli 2022 kl. 00:26:26
Någon som kan ladda upp Lucky Luke avsnitten Skumt spel i Texas, Ratata på spåret, Billy the Kid får eskort?

Letat som en galning efter VHS utgåvan som innehåller dessa avsnitt men kan inte hitta den.
Vad heter VHS-utgåvan? Jag har några VHS-utgåvor med Lucky Luke, men har tyvärr inte namnen på dessa i färskt minne.

Disneyfantasten

Just det, varför inte Doreen Dennings dubbningar av Smurfarna!?  :)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 juli 2022 kl. 09:20:24
Just det, varför inte Doreen Dennings dubbningar av Smurfarna!?  :)

Ja, der hade varit riktigt intressant!

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

salle

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 juli 2022 kl. 09:20:24
Just det, varför inte Doreen Dennings dubbningar av Smurfarna!?  :)
Finns det någon annan dubbning?

Steffan Rudvall

Citat från: salle skrivet 17 juli 2022 kl. 14:37:56
Finns det någon annan dubbning?
Såklart tv-serien har ju gått på TV så det finns dubbningar utförda av Media Dubb och Media Dubb International