Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Draktränaren 3

Startat av Elios, 25 november 2018 kl. 12:39:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Vet ni eller så när de svenska rösterna till denna film avslöjas?  ;D

gstone

Dom måste  byta ut Gape's röst tyvär. Jag är själv inte ett så stort fan av serien. Men efter som tvåan var bättre än ettan hoppas jag att trean följer trenden och blir den bästa hitlis. Men ettan gillar inte alls.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 25 november 2018 kl. 16:10:03
Dom måste  byta ut Gape's röst tyvär. Jag är själv inte ett så stort fan av serien. Men efter som tvåan var bättre än ettan hoppas jag att trean följer trenden och blir den bästa hitlis. Men ettan gillar inte alls.

Varför inte det?

Själv har jag dock endast sett 2an och den är faktiskt ganska bra!

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 november 2018 kl. 16:12:19
Varför inte det?

Själv har jag dock endast sett 2an och den är faktiskt ganska bra!

Tvåan är bra. Men inte ettan och jag inte rikigt säja varför.

Men jag tycker jag sett like mycket av förädre förstår inte barnet i animation och Hicuops röst är jobbig att lysnna på och filmen är för sött och sentminal. Den har för lite action och humor.

Tvåan har mer action. Är mindre gullig och mer spännade och pappa och son förstår varandra. Mamman är en cool karatär.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Jag håller med om att tvåan är bättre än ettan. Men är det något nytt om vem som ska spela Gape? Får man föreslå Dick Eriksson.  8)

gstone

Här är filmens röster Hicke: Jesper Adefelt, Astrid: Norea Sjöquist, Grimmel: Niklas Falk, Valka: Susanne Barklund, Tryggvåld: Johan Hedenberg, Gape: Fredrik Hiller, Snor-Per: Anton Körberg, Fiskfot: Johan Hillgren, Flåbusa: Emma Lewin Segelström, Eret: Björn Bengtsson.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 februari 2019 kl. 09:11:47
Här är filmens röster Hicke: Jesper Adefelt, Astrid: Norea Sjöquist, Grimmel: Niklas Falk, Valka: Susanne Barklund, Tryggvåld: Johan Hedenberg, Gape: Fredrik Hiller, Snor-Per: Anton Körberg, Fiskfot: Johan Hillgren, Flåbusa: Emma Lewin Segelström, Eret: Björn Bengtsson.

Men Tryggvåld dog ju i första filmen...

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 februari 2019 kl. 09:13:47
Men Tryggvåld dog ju i första filmen...

OBS! Jag menar andra filmen... (skrev fel i hastigheten helt enkelt)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 februari 2019 kl. 09:14:15
OBS! Jag menar andra filmen... (skrev fel i hastigheten helt enkelt)


Är antagligen en Flashback Gerald Butler är ju med in den engelskan rollistan. Så han måste vara med i någon kapacitet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag kommer idag eller under helgen att börja försöka kontakta mina kontaktpersoner på United International Pictures (som distribuerar Universals och Sony Pictures filmer på bio) för att få fram en komplett creditlista på Draktränaren 3. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 februari 2019 kl. 09:44:58
Jag kommer idag eller under helgen att börja försöka kontakta mina kontaktpersoner på United International Pictures (som distribuerar Universals och Sony Pictures filmer på bio) för att få fram en komplett creditlista på Draktränaren 3. :)

Men det är väl ändå DreamWorks som gjort Draktränaren-filmerna?

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 februari 2019 kl. 09:14:15
OBS! Jag menar andra filmen... (skrev fel i hastigheten helt enkelt)

OBS! Vi får försöka inte spoila här! Det kan ju faktiskt vara så att en del kanske inte har sätt dem två första filmerna eller den andra så då känns det inte rätt att göra det här. Men iallafall så vem vet om kanske Tryggvåld återuppstår i trean??  ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 februari 2019 kl. 20:36:22
Men det är väl ändå DreamWorks som gjort Draktränaren-filmerna?
Dreamworks finns inte i Sverige, så deras filmer är det UIP som distribuerar på bio. På DVD/Blu-Ray är det Universal Sony Pictures som distribuerar deras filmer, då Universal och Sony Pictures numera gått ihop i Skandinavien.

Daniel Hofverberg

Nu har jag precis fått creditlista till Draktränaren 3. Jag ska skriva av den och publicera vid nästa uppdatering. :)

Jag vet ännu inte om det blir pressvisning på filmen i Skellefteå, så att jag får möjlighet att se och recensera filmen lagom till premiären. Jag hoppas det, men har inte fått tag i ansvariga på biografen än. Om det blir, så blir det förmodligen imorgon eller på torsdag; i och med att filmen har premiär på fredag.

Elios

Någon som vet ifall vilka av rösterna i trailern som kommer vara med nu i trean.  ;D