Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Tom och Jerry Wizard of Oz (2011)

Startat av Disneyfantasten, 13 januari 2022 kl. 21:15:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag skulle fortfarande vilja veta rösterna i den här filmen ?

Är några man känner igen ?

Några svenska veteraner inom dubbning så att säga :D

Snälla ta reda på rösterna !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Vill se denna också som Spies In Disguise men har inte direkt så mycket lust att betala 39 kr för att hyra den på Amazon Prime.  :o

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 januari 2022 kl. 20:03:02Antagligen för att han ser upp till dig...
Han är inte den enda som ser upp till Steffan.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 januari 2022 kl. 16:59:06Är du säker? För Pålssons röst är ju lätt att känna igen och det där lät inte alls som Pålsson, jag tror att det lät som någon som var yngre...
Nu när det verkar faktiskt vara som så att Lizette Pålsson har dubbat Tuffy i andra sammanhang så är jag faktiskt säker över detta nu. ;)

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 10 augusti 2023 kl. 18:47:07Nu när det verkar faktiskt vara som så att Lizette Pålsson har dubbat Tuffy i andra sammanhang så är jag faktiskt säker över detta nu. ;)

Okej, om du säger det så.

Med all respekt för Lizette Pålsson som tillhör mina favoritdubbare, men hon har en på tok för feminin röst för att trovärdigt kunna spela pojkar.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 augusti 2023 kl. 19:18:20Okej, om du säger det så.

Med all respekt för Lizette Pålsson som tillhör mina favoritdubbare, men hon har en på tok för feminin röst för att trovärdigt kunna spela pojkar.
Hon skulle dock passa bra som Glinda den goda häxan
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten



gstone

Citat från: Skokaka skrivet 14 januari 2022 kl. 15:51:27Jag tycker att det var en ganska bra film. Uppföljaren, däremot... :-\

När det gäller rösterna så kommer jag ihåg att Lizette Pålsson var Tuffy och en av kråkorna låter som Per Sandborgh. Gunner Ernblad gjorde Droopy (Såklart) och den andra hunden gjordes av Peter Sjöquist. Jag tror att Gunnar var själva trollkarlen också. Det här är allt jag kommer ihåg åtminstone. ;)
Jag tycker den Onda Häxan från Väster låter som My Holmsten  :D  
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.