Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Looney Tunes

Startat av TonyTonka, 2 april 2010 kl. 18:44:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 augusti 2018 kl. 22:28:44
Jag håller med Anders att det inte borde vara alltför svårt att få in bilder från telefonen till datorn.
Nu har jag lagt till .jpeg som tillåten filtyp. :) Onekligen märkligt att det inte är inlagt som standard i SMF...

Förhoppningsvis borde det i och med detta gå att ladda upp direkt från telefonen nu.

Japp, det fungerar att ladda upp bilder direkt från telefonen nu. Så nu borde Disneyfantasten inte ha några fler ursäkter för att inte kunna ta en bild och ladda upp här. Det är hur enkelt som helst, och man behöver inte ens gå via datorn.

Enda lustigheten är att förhandsvisningen blev upp och ner (se testmötet), men om man klickar in sig på själva bilden blir den rättvänd. Det är något skumt med bilder som man tar med selfie-kameran i iPhone. Men det kan man väl leva med.

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2018 kl. 21:51:58
Det är inte överallt som bilder är osynliga, utan det är egentligen mest på Wiki-sidor som typ "Disney Wiki", "Zootopia Wiki", "Pixar Wiki", "The Lion Guard Wiki", osv.

Det låter ju konstigt, men då gäller det alltså inte det här forumet, eller hur?

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2018 kl. 21:51:58
Jaså, så du menar att en Apple-dator inte kan ta in DVD, Bluray eller Datorspel? Det var väldigt synd, för då har jag JÄTTEMYCKET att skaffa och som jag dessutom är orolig över att bli ruinerad av, för jag har inte tillgång till något av dessa och jag försöker att spara ihop så att jag i framtiden kan köpa både en Bluray-läsare till datorn (som kan spela både DVD och Bluray) och en Dataspel-apparat och vad värre är; jag har ingen riktig dator! Det verkar som att jag måste ha en laptop också... (dessutom behöver jag en hårddisk till mina VHS för framtida säkerhetens skull, helst ett som rymmer tusentals ämnen!)

Vad är det egentligen för dator du har? När du säger "Apple" så förutsätter jag att du menar en Mac, men du kanske menar någon riktigt gammal Apple-dator?

Det ska inte vara några problem att spela DVD-skivor på en Mac. Blu-ray går också bra, även om Apple inte formellt stödjer Blu-ray. Men det finns tredjepartsprodukter att köpa (läsare och programvara).

När det gäller datorspel gäller det att köpa rätt version som verkligen är gjord för Mac. Man kan iofs få vissa Windows-spel att fungera under en emulator, men det får väl anses vara "överkurs".

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 augusti 2018 kl. 08:35:00
Det låter ju konstigt, men då gäller det alltså inte det här forumet, eller hur?

Vad är det egentligen för dator du har? När du säger "Apple" så förutsätter jag att du menar en Mac, men du kanske menar någon riktigt gammal Apple-dator?

Det ska inte vara några problem att spela DVD-skivor på en Mac. Blu-ray går också bra, även om Apple inte formellt stödjer Blu-ray. Men det finns tredjepartsprodukter att köpa (läsare och programvara).

När det gäller datorspel gäller det att köpa rätt version som verkligen är gjord för Mac. Man kan iofs få vissa Windows-spel att fungera under en emulator, men det får väl anses vara "överkurs".

Det var inte min dator från början, utan det var Pappas, han fick hem den året 2011 och så fick jag den av honom september 2017, precis innan han åkte på lång jobbsemester i Gran Canaria, vilket var från september 2017 fram till mars 2018! (jag, min storebror, samt min faster och hennes man åkte till Gran Canaria för att hälsa på honom, vilket vi gjorde från 2018-01-25 fram till 2018-02-04) Dessutom har mina föräldrar varit skilda sedan jag var 2 år, men det hör ju inte hit egentligen...

I vilket fall, jag antar att datorspel fungerar bättre i bärbara datorer, om man också har en bärbar Dataspel-apparat...

Men åter till ämnet; Jag tycker att Snurre Sprätt verkar vara symbol för Warner Bros, ungefär som Musse Pigg är för Disney
(Jag var tvungen att säga någon för att återgå till ämnet)

Disneyfantasten

Jag har nu lagt upp omslaget i en ny Test-tråd (vill dock varna om att den är spegelvänd!)

Daniel Hofverberg

Hmm, jag är faktiskt inte säker vad det där är för VHS-utgåva... Skulle du kunna fotografera även baksidan, så man kan se vad det står där och hur den ser ut?

TrondM

Ser ut til å være fra samme utgivelsesserie som denne


Daniel Hofverberg

Det ser onekligen ut som att det tillhör samma serie, ja. Jag tror inte att jag har någonting från den där serien, men åtminstone på den norska utgåvan som Trond postat står det ju utgivningsår 1993; och vid det laget tror jag att Warner hade slutat ge ut Looney Tunes med Media Dubbs dubbning. Om det stämmer borde det alltså innebära Sun Studios dubb, men jag kan förstås ha fel - då jag är på resande fot har jag inte möjlighet att kolla upp det här närmare just nu...

gstone

Warner Bros ska göra en film om Gråben och ACME.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Gustav Jonsson

Vad är det här för dubbning och vem gör rösterna?

https://youtu.be/EHh2OwkOCHU

Daniel Hofverberg

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 26 september 2019 kl. 22:25:56
Vad är det här för dubbning och vem gör rösterna?

https://youtu.be/EHh2OwkOCHU
Det där var en lågbudget lektordubb, som förekom på VHS-filmer från "mindre kända" bolag under 1990-talet - d.v.s. inget som Warner Home Video själva har släppt. Oerhört simpelt gjort, då de (som du hör) helt enkelt sänker volymen till botten så fort som någon pratar, så att man inte ska höra originalrösterna - vilket förstås också medför att musik och ljudeffekter aldrig hörs samtidigt som konkret dialog...

Om inte mitt minne sviker mig tror jag att filmen En snurrig hare från Santa Tronic hade den där dubbningen:
https://www.tradera.com/item/302150/356152738/en-snurrig-hare-

Mycket möjligt dock att den även förekommit på utgåvor från andra distributörer, i och med att Santa Tronic oftast bara gav ut på nytt sådant som andra distributörer redan hade släppt (ofta exempelvis utgåvor från Atlantic Film och dylikt). Jag känner igen dubben, så jag är nästan hundra på att jag ska ha någon VHS-utgåva med den dubben där hemma, men jag minns inte vilken och så här på resande fot kan jag förstås inte kolla upp saken närmare...

Jag har tyvärr ingen aning vilken/vilka röster som medverkar - jag känner inte igen någon alls, och såvitt jag vet har det alltid saknats dubbcredits på aktuella VHS-filmer. Men jag tror knappast att något etablerat välkänt dubbningsbolag skulle göra en så simpel dubbning, utan mest troligt har det antingen gjorts av någon allmän ljudstudio eller av någon distributör in-house.

Disneyfantasten

Jag hittade ingen bättre tråd att skriva detta i...

www.youtube.com/watch?v=KsfuPiuu6kw

I detta klipp tycker jag det låter som att Gunnar Ernblad spelar Ture Tupp och Helmer Mudd (likaså mannen vid 0:38)

Fråga: Har Gunnar spelat Ture någon gång? (vet dock att han spelat Helmer enligt hans avsnitt på Christian Hedlunds podcast, samt att han spelat Sylvester i Sylvester och Pips Mysterier, det sistnämnda tack vare info av TonyTonka)

Råbarkar-Sams tvilling lät bekant, men jag kunde inte riktigt placera den...


Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 april 2020 kl. 20:14:03
Jag hittade ingen bättre tråd att skriva detta i...

www.youtube.com/watch?v=KsfuPiuu6kw

I detta klipp tycker jag det låter som att Gunnar Ernblad spelar Ture Tupp och Helmer Mudd (likaså mannen vid 0:38)

Fråga: Har Gunnar spelat Ture någon gång? (vet dock att han spelat Helmer enligt hans avsnitt på Christian Hedlunds podcast, samt att han spelat Sylvester i Sylvester och Pips Mysterier, det sistnämnda tack vare info av TonyTonka)

Råbarkar-Sams tvilling lät bekant, men jag kunde inte riktigt placera den...
Självklart är det Gunnar som spelar Ture och flera andra jag tror inte han har spelat honom förut

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 april 2020 kl. 20:54:47
Självklart är det Gunnar som spelar Ture och flera andra jag tror inte han har spelat honom förut

Vad bra!  ;D

jimstrom

#28
Min kompis säger att det är Fredde Granberg som gör Råbarkar Jack.

Övriga röster:

Råbarkar Sam - ?
Ture Tupp - Gunnar Ernblad
Stins - Gunnar Ernblad
Elmer Mudd - Gunnar Ernblad
Sköldpadda - Andreas Nillson
Skogshuggare - ?
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

Har ALLA dvder Sun Studios dubbningen och INGEN den av Media Dubbs ?? ??? ??? >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.