Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Looney Tunes

Startat av TonyTonka, 2 april 2010 kl. 18:44:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juni 2021 kl. 22:29:09
Vargen spelas att Johan Hedenberg och Rödluvan spelas antagligen av Malin Berghagen. Mormor låter väldigt bekant, jag tror det kan vara Charlotte Ardai Jennerfors.

Tackar!  :D Johan hörde man men dom andra vart jag inte bekant med. Men tycker dubbningen är fenomenalt bra gjord och översättningen likaså. Dock så tycker jag det är märkligt att TV4 under Warnertimmen visade Freakazoid följt av två 2 - minuters klippta sekvenser ur olika avsnitt med Looney Tunes följt av Batman.  ??? Varför inte bara visa en hel episod utav Looney Tunes istället för att klippa från två olika avsnitt och endast visa en liten bit följt av ett Warner Bros outro. Hela episoderna är ju egentligen ~5-6 minuter. Kanal 5 visade ju episoderna hela likaså TV1000 vad jag vet.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 april 2020 kl. 00:26:01
Ja, tyvärr har varken Media Dubbs eller Mediadubb Internationals dubbningar av Looney Tunes släppts på DVD. Några kortfilmer har släppts på VHS, men förutom det är det bara TV-sändningar (på TV1000, TV4 och Kanal 5) som gäller.
Vilka VHS utgåvor är det?

Disneyfantasten

Citat från: Jabberjaw skrivet 18 juni 2021 kl. 22:24:36
Ganska dålig på röster själv.. men hade avsnittet lätt tillgängligt så lyssna själva.  :)

https://www.youtube.com/watch?v=KAQvEShcgJg

Nix, det är absolut inte den jag syftade på, det var någon annan, jag skrev rödluvan med glasögon! (och så tror jag att det var på Boomerang som jag såg den), genom att förtydliga vill jag även tillägga att Snurre Sprätt var med i den! (och så var inte fallet i den som du länkade)

Jabberjaw

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juni 2021 kl. 06:26:06
Nix, det är absolut inte den jag syftade på, det var någon annan, jag skrev rödluvan med glasögon! (och så tror jag att det var på Boomerang som jag såg den), genom att förtydliga vill jag även tillägga att Snurre Sprätt var med i den! (och så var inte fallet i den som du länkade)

Hm läste nog glasögonen i all hast. Isåfall är det nog 1944 vi hamnar på istället https://en.m.wikipedia.org/wiki/Little_Red_Riding_Rabbit

Det avsnittet bör finnas på DVD släppt ifrån Italien med svenska röster. Släpptes många dvd utgåvor med Looney Tunes klassiska kortfilmer i Spanien och Italien med sv dubb utöver dom svenska utgåvorna nämligen.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juni 2021 kl. 06:26:06
Nix, det är absolut inte den jag syftade på, det var någon annan, jag skrev rödluvan med glasögon! (och så tror jag att det var på Boomerang som jag såg den), genom att förtydliga vill jag även tillägga att Snurre Sprätt var med i den! (och så var inte fallet i den som du länkade)
Jag såg den också där

Disneyfantasten

Kom att tänka på en sak; vem spelar Sköldpaddan i Looney Tunes? (han som medverkar i avsnittet där Snurre tävlar mot honom)

Vilka spelar förresten de där Gamarna i avsnittet med Snurre i öknen?

TonyTonka

Någon som vet hur många av dessa som kom ut i Sverige och vad de heter?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 23 januari 2022 kl. 00:20:19
Någon som vet hur många av dessa som kom ut i Sverige och vad de heter?
Finns Back Alley Oproar med på Sylvester DVD:n?

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 23 januari 2022 kl. 00:20:19
Någon som vet hur många av dessa som kom ut i Sverige och vad de heter?

Vem spelar farmor på dessa dvder ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 januari 2022 kl. 17:02:38
Vem spelar farmor på dessa dvder ?
Det är Sun Studio dubbningar alltså antagligen Anja Schmidt eller Lena Ericsson.

MOA

Heter Bugs Bunny Gets The Boid Snurre Sprätt Får Pippi på svenska?

Steffan Rudvall

När det kommer till Media Dubb och Mediadubb Internationals dubbningar så undrar jag är det bara i dubbningarna beställda av TV3 där Steve Kratz spelat Snurre? I samlingsfilmerna som släpptes på VHS i början av 90-talet är det vad jag kan minnas Staffan Hallerstam...