Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Dubbnings bolag som samarbetare med Film bolag

Startat av gstone, 1 augusti 2020 kl. 18:28:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vilka Dubb studio använder sig alla film bolag i Sverige av ?

Jag vet att SF använder Eurotroll men tidagre hade ett avtal med  Mikael Roupés egna dubb bolag , men att dom sluta jobba efter tre floppar på raken.

Disney brukade jobba med KM på 90-talet men bytt till Sun Studios med Kogänget och dom hade ett annat b bolag före DuckTales filmen vilket var den första KM dubbade,

Någon som kan bidra med mer info ??

Hur äör det Med Warner Brothers , Columbia/Sony och Universal ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

#1
Citat från: gstone skrivet  1 augusti 2020 kl. 18:28:26

Hur äör det Med Warner Brothers , Columbia/Sony och Universal ?

Warner Bros. verkar på sistone främst använt sig av Eurotroll för sina dubbningar då de (Eurotroll) dubbat alla fyra Lego-filmerna, SDI Media verkar de ha använt näst flest gånger då de har dubbat Storkarna och Smallfoot samt Scoob! (tror vi). Teen Titans GO! - Filmen hittar jag ingen dubbningsinformation om, men det borde ju vara samma bolag som dubbat serien (vilket bolag det nu är). Detta är dock endast de filmer som gjorts av Warner Animation Group, det finns fler dubbade filmer av Warner Bros.

Sony använder sig främst av SDI, men även BTI och Dubberman. SDI har gjort 7 dubbningar åt dem och BTI och Dubberman 5 var sen 2006. Dubberman har dock inte dubbat åt dem sen 2015 års Hotell Transylvanien 2. Uppkopplad tror jag dubbas av SDI, men vem vet i nuläget.

Universal har ju Illumination och, sen 2019, Dreamworks som gör deras (Universals) animerade filmer. SDI har dubbat en av Universals Dreamworksproduktioner och BTI den andra, jag antar att Eurotroll kommer stå för den tredje, Trolls 2 - Världsturnén, då den första Trolls dubbades av dem.
SDI har stått för alla dubbningar av Illuminations filmer förutom Lorax (som dubbats Smartdub med Eurotroll som studio), samt Husdjurens Hemliga Liv filmerna som dubbats av Dubberman respektive BTI. Grinchen hittar jag ingen dubbningsinformation om.

Då kan man konstatera att vi kan behöva dubbcredits för Teen Titans GO! - Filmen samt Grinchen då varken den ena eller den andra finns tillgänglig på hemsidan. Det saknas visserligen fler filmer än så, men de två finns inte mycket info om någonstans.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 augusti 2020 kl. 19:21:46
Warner Bros. verkar på sistone främst använt sig av Eurotroll för sina dubbningar då de (Eurotroll) dubbat alla fyra Lego-filmerna, SDI Media verkar de ha använt näst flest gånger då de har dubbat Storkarna och Smallfoot samt Scoob! (tror vi). Teen Titans GO! - Filmen hittar jag ingen dubbningsinformation om, men det borde ju vara samma bolag som dubbat serien (vilket bolag det nu är). Detta är dock endast de filmer som gjorts av Warner Animation Group, de finns fler dubbade filmer av Warner Bros.

Sony använder sig främst av SDI, men även BTI och Dubberman. SDI har gjort 7 dubbningar åt dem och BTI och Dubberman 5 var sen 2006. Dubberman har dock inte dubbat åt dem sen 2015 års Hotell Transylvanien 2. Uppkopplad tror jag dubbas av SDI, men vem vet i nuläget.

Universal har ju Illumination och, sen 2019, Dreamworks som gör deras (Universals) animerade filmer. SDI har dubbat en av Universals Dreamworksproduktioner och BTI den andra, jag antar att Eurotroll kommer stå för den tredje, Trolls 2 - Världsturnén, då den första Trolls dubbades av dem.
SDI har stått för alla dubbningar av Illuminations filmer förutom Lorax (som dubbats Smartdub med Eurotroll som studio), samt Husdjurens Hemliga Liv filmerna som dubbats av Dubberman respektive BTI. Grinchen hittar jag ingen dubbningsinformation om.

Då kan man konstatera att vi kan behöva dubbcredits för Teen Titans GO! - Filmen samt Grinchen då varken den ena eller den andra finns tillgänglig på hemsidan. Det saknas visserligen fler filmer än så, men de två finns inte mycket info om någonstans.
Scoob! kan också vara dubbad av Eurotroll  och jag tror att den är det

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2020 kl. 19:30:13
Scoob! kan också vara dubbad av Eurotroll  och jag tror att den är det

Jaså? Ja, vi har ju ingen aning om vilka som gjort den i nuläget (om inte du har det), det är ju bara att vänta och se.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 augusti 2020 kl. 19:21:46
Warner Bros. verkar på sistone främst använt sig av Eurotroll för sina dubbningar då de (Eurotroll) dubbat alla fyra Lego-filmerna, SDI Media verkar de ha använt näst flest gånger då de har dubbat Storkarna och Smallfoot samt Scoob! (tror vi). Teen Titans GO! - Filmen hittar jag ingen dubbningsinformation om, men det borde ju vara samma bolag som dubbat serien (vilket bolag det nu är). Detta är dock endast de filmer som gjorts av Warner Animation Group, de finns fler dubbade filmer av Warner Bros.

Sony använder sig främst av SDI, men även BTI och Dubberman. SDI har gjort 7 dubbningar åt dem och BTI och Dubberman 5 var sen 2006. Dubberman har dock inte dubbat åt dem sen 2015 års Hotell Transylvanien 2. Uppkopplad tror jag dubbas av SDI, men vem vet i nuläget.

Universal har ju Illumination och, sen 2019, Dreamworks som gör deras (Universals) animerade filmer. SDI har dubbat en av Universals Dreamworksproduktioner och BTI den andra, jag antar att Eurotroll kommer stå för den tredje, Trolls 2 - Världsturnén, då den första Trolls dubbades av dem.
SDI har stått för alla dubbningar av Illuminations filmer förutom Lorax (som dubbats Smartdub med Eurotroll som studio), samt Husdjurens Hemliga Liv filmerna som dubbats av Dubberman respektive BTI. Grinchen hittar jag ingen dubbningsinformation om.

Då kan man konstatera att vi kan behöva dubbcredits för Teen Titans GO! - Filmen samt Grinchen då varken den ena eller den andra finns tillgänglig på hemsidan. Det saknas visserligen fler filmer än så, men de två finns inte mycket info om någonstans.

Tack
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 augusti 2020 kl. 19:32:57
Jaså? Ja, vi har ju ingen aning om vilka som gjort den i nuläget (om inte du har det), det är ju bara att vänta och se.
Jag vet inte varför jag tror det men det känns som en Eurotroll dubbning på något sätt och jag hoppas att det är en Eurotroll dubbning för då Kan vi få creditslistan som SDI Media brukar ge ut

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2020 kl. 19:36:00
Jag vet inte varför jag tror det men det känns som en Eurotroll dubbning på något sätt och jag hoppas att det är en Eurotroll dubbning för då Kan vi få creditslistan som SDI Media brukar ge ut

Jaha. Dock har vi ju då fortfarande den där Clara Henry grejen att lösa.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 augusti 2020 kl. 19:55:31
Jaha. Dock har vi ju då fortfarande den där Clara Henry grejen att lösa.
Hon kanske är med i någon film som Eurotroll dubbat eller kanske till och med serie

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2020 kl. 20:00:27
Hon kanske är med i någon film som Eurotroll dubbat eller kanske till och med serie

Jo, kanske det, men vad? *retorisk fråga?*
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Vilka bolag dubbede  AIR BUD(1997)  och dess uppföljare Air Bud 2 - räddar spelet ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilket bolag skulle ni gissa dubbade Yellowbird ?

Det släppets av dirkt till DVD i sverige år 2015 utan fråbn det vilken studio tror ni dubbade den ?

Christian Hedlund  är också med i fall det hjälper at begränsa gissingarna något ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.