Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kim Possible. Rasten och American Dragon Jake Long

Startat av Samlaren, 10 november 2014 kl. 11:26:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clara liljeberg

ska du göra fler avsnittsbeskrivningar på disneyania.

clara liljeberg

jag har redan kontaktat svt om att de går med på det.

Anders M Olsson

Citat från: clara liljeberg skrivet 21 juni 2021 kl. 23:00:03
ska du göra fler avsnittsbeskrivningar på disneyania.

Kim Possible är redan komplett på Disneyania. Det finns beskrivningar till alla avsnitten, så där finns inte mer att göra.

Rasten (tv-serien) och American Dragon Jake Long kommer i nuläget inte att få några avsnittsbeskrivningar på Disneyania. Det finns dock en sida om långfilmen Rasten: Uppdraget rädda sommarlovet.

Avsnittsbeskrivningar till andra serier som redan har sidor på Disneyania tillkommer efter hand som jag har tid att skriva dem, men räkna inte med att det går fort.

clara liljeberg

jag har redan kontaktat svt så nu borde den dyka upp en kategori för disneyälskare med svenskt tal precis nu med hos musse,nya äventyr med nalle puh,tiger och puh,brandy och herr morris,art attack och den amerikanska draken på svtplay.

Steffan Rudvall

Citat från: clara liljeberg skrivet 22 juni 2021 kl. 13:59:10
jag har redan kontaktat svt så nu borde den dyka upp en kategori för disneyälskare med svenskt tal precis nu med hos musse,nya äventyr med nalle puh,tiger och puh,brandy och herr morris,art attack och den amerikanska draken på svtplay.
Det skulle vara trevligt! Men som sagt tror jag inte att det är SVT som bestämmer vad de får och inte får visa när det gäller Disney produktioner.

clara liljeberg


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

clara liljeberg

då skriver jag till disney och säger att de borde lägga upp disneykategorin på svtplay med nya äventyr med nalle puh,tiger och puh,art attack,brandy och herr morris,hos musse och den amerikanska draken och att den borde dyka upp på svtplay precis nu om jag så var den sista lemuren och inte människa på jorden.

gstone

Citat från: clara liljeberg skrivet 22 juni 2021 kl. 15:22:13
då skriver jag till disney och säger att de borde lägga upp disneykategorin på svtplay med nya äventyr med nalle puh,tiger och puh,art attack,brandy och herr morris,hos musse och den amerikanska draken och att den borde dyka upp på svtplay precis nu om jag så var den sista lemuren och inte människa på jorden.

Gör du det :D

Lycka till ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juni 2021 kl. 14:01:18
Det skulle vara trevligt! Men som sagt tror jag inte att det är SVT som bestämmer vad de får och inte får visa när det gäller Disney produktioner.

Den här artikeln belyser lite om hur urvalet till Disneysjov (den danska motsvarigheten till Disneydags) går till:
https://www.dr.dk/om-dr/nyheder/jakob-stegelmann-vaelger-hvad-du-ser-i-disney-sjov

Disney skickar listor på vad som finns tillgängligt till DR, och sen sker det slutliga urvalet genom förhandling mellan DR och Disney.

Jag förmodar att det går till på liknande sätt i Sverige. I så fall är det varken SVT eller Disney som ensidigt bestämmer vad som ska sändas, utan båda i samråd.

Vize

Är Sara den enda rösten som hörs i ledmotivet? De som repeterar "Ropa ring mig"?

clara liljeberg

gstone,tycker du att jake är het som drake för jag tycker det i alla fall och kanske  det borde finnas en ny serie om drakskolan dragon high där bara drakar går och inga människor.

clara liljeberg

snart ska jag skicka brevet och vänta på att få svar från disney och vilka djur förvandlades kuczo till för det första var ju lama,sköldpadda,fågel och val.

clara liljeberg

nu har jag skickat brevet till disney och nu bara vänta på att det ska dyka upp på svtplay och att disneyania får fler avsnittsbeskrivningar.

Anders M Olsson

#59
Citat från: clara liljeberg skrivet 10 juli 2021 kl. 17:41:35
nu har jag skickat brevet till disney och nu bara vänta på att det ska dyka upp på svtplay och att disneyania får fler avsnittsbeskrivningar.

Tyvärr tror jag att chansen är närmast obefintlig att SVT och Disney skulle ta hänsyn till önskemål från en enda tittare som skriver till dem.

I höst kommer SVT alldeles säkert att fortsätta som tidigare med två familjeserier i Disneydags och en serie för mindre barn på söndagarna klockan 8.

Om du tycker att SVT visar för lite Disneymaterial är det bästa sättet att göra som vi andra - abonnera på Disney Channel eller strömningstjänsten Disney+ eller båda.

Beträffande avsnittsbeskrivningar på Disneyania tillkommer nya hela tiden. Men i första hand arbetar jag nu med att fylla i fler på befintliga sidor där det saknas, och det går inte fort. Om SVT skulle börja sända en ny serie som inte har visats tidigare betyder det inte automatiskt att det tillkommer en sida med avsnittsbeskrivningar på Disneyania. Jag prioriterar det i så fall högre att komplettera och färdigställa det som redan finns.