Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Filmer eller tv-serier?

Startat av TonyTonka, 10 augusti 2022 kl. 11:40:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vad föredrar ni?

Filmer
5 (62.5%)
TV-serier
3 (37.5%)

Antal personer som röstat: 8

TonyTonka

Ja, vad föredrar ni? En långfilm eller en tv-serie? Själv föredrar jag tv-serier, utan tvekan. Mest för att de är kortare än filmer, man kan ju se fler avsnitt av en serie på ett dygn än filmer, då de ju är längre. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Simon Axelsson

Jag föredrar filmer. Det har ingenting med längden att göra, utan mer att jag nog har lättare att fastna för en film än en serie. Det finns dessutom betydligt fler filmer som jag gillar eller är intresserad av än serier, även om jag troligtvis hellre ser om min favoritserie, It's Always Sunny in Philadelphia, än något annat. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lillefot

Ja du, det är ingen lätt fråga. Båda medierna har sina för- och nackdelar.

Filmer överlag dock har jag lättare att tycka om och ta mig tiden att se, jämfört med serier. Vissa serier exempelvis kan ta lång tid att hinna ifatt med, om man börjar kolla på de långt efter den första säsongen hade premiär.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 10 augusti 2022 kl. 19:15:01Ja du, det är ingen lätt fråga. Båda medierna har sina för- och nackdelar.

Filmer överlag dock har jag lättare att tycka om och ta mig tiden att se, jämfört med serier. Vissa serier exempelvis kan ta lång tid att hinna ifatt med, om man börjar kolla på de långt efter den första säsongen hade premiär.

Precis så känner jag också.

Disneyfantasten

Men om jag ska välja så får jag nog säga att jag föredrar filmer av den enkla anledningen att filmer är mycket lättare att följa, recensera och bedöma och ofta har mycket större budget jämfört med TV-serier där avsnitt massproduceras och dessutom ofta har mindre budget, man lägger mer tid på filmer än på TV-serier nämligen.