Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Adress till dubbarman

Startat av gstone, 28 februari 2019 kl. 09:11:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Mail adressen som ni gav till dubbarman funkande inte.

Jag fick ett Mail där det stog : Leveringen til følgende modtagere eller grupper mislykkedes:

Vad betyder det ?

Varför kan jag inte Maila dubbarman ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Dubberman finns inte längre, då företaget köptes upp av det multinationella företaget BTI Studios för några år sedan. Efter det valde BTI Studios att döpa om Dubberman till BTI Studios, och lägga ner deras egen lilla dubbningsstudio i Göteborg (som tidigare bl.a. dubbat ett fåtal serier åt Netflix).

Tyvärr ser jag att jag har missat att ändra sidan Adresser här på Dubbningshemsidan, så att den är kraftigt inaktuell och fortfarande refererar till Dubberman. Jag ber om ursäkt för det, och ska åtgärda det snarast.

De flesta e-postadresser från Dubberman-tiden bör fortfarande fungera, om man ändrar @dubberman.com till @btistudios.com.

Numera har alltså BTI Studios hand om både dubbning och textning, efter att de förr i tiden bara textade (ursprungligen främst åt Kanal 5), och det är alltså i princip det företag som en gång i tiden hette Broadcast Text AB. Företaget är alltså från början svenskt, men finns numera i ett 20-tal länder.

gstone

Kan jag mila BTI Studios med min fråga efter som dom burkade vara dubbarman ? Jag undrar om rösternna tilöll några bioroller den fjärde Ice Age Filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Citat från: gstone skrivet 28 februari 2019 kl. 16:41:03
Kan jag mila BTI Studios med min fråga efter som dom burkade vara dubbarman ? Jag undrar om rösternna tilöll några bioroller den fjärde Ice Age Filmen.

Ja det kan du, sen är frågan om de har sparat såna uppgifter.  :)