Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vaiana (Moana) - Live-actionversion

Startat av gstone, 3 april 2023 kl. 19:42:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag trode först att det här var ett april skämt !


Var nästan säker på att det här var ett april skämt.

Det låter ju som en otroliogt idoisk idé ! >:(

Vad tänker Disney !? >:( >:(

https://screenrant.com/moana-movie-live-action-remake-dwayne-johnson-development/
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag vill gnälla över den senaste live-action remaken

https://collider.com/moana-live-action-dwayne-johnson/

Jag blev jätte sur när jag läste det  här >:(

Filmen är prefekt.

Dom kan inte förbättra den !!

Dom kommer bara förstöra den ! :'(

Nu har dessa live action remakes got för långt >:(

Det här är galet !

Det gjorde mig faktiskt upprörd !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Varför postar du detta i flera trådar? Dessutom, jag trodde du älskade dessa spelfilmsversioner?

Avskyr du att Disney ska göra en spelfilmsversion av Vaiana, då är valet enkelt - det är bara att strunta i se den. 

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 april 2023 kl. 21:10:13Har ni sett den här totala dårskapen ?

https://www.hollywoodreporter.com/movies/movie-news/moana-live-action-remake-in-the-works-disney-1235332204/
>:(

Undrar om inte det var ett april-skämt i efterskott.

Men jag håller med, ju nyare en film är desto onödigare känns det med en spelfilms-nyinspelning, och Vaiana kom ut 2016.

gstone

Jag har två viktiga frågor om denna Live-action Vaiana remake !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag har slagit ihop alla inlägg från de tre trådarna som handlar om live-actionversionen av Vaiana - från och med nu, försök hålla dig till en tråd för att diskutera en och samma film; om det inte finns speciella skäl till att behöva hålla till i mer än en tråd. :)

Citat från: gstone skrivet  3 april 2023 kl. 20:51:44Dom kommer bara förstöra den ! :'(

Nu har dessa live action remakes got för långt >:(

Det här är galet !

Det gjorde mig faktiskt upprörd !
Jag håller med att det verkar väldigt onödigt att göra en nyfilmatisering av en så ny film - än så länge har ju Disney nöjt sig med filmer från 1990-talet och äldre, men att göra en remake oavsett form eller format redan efter sju år känns väldigt onödigt...

Men varför blir du så upprörd...? Jag betvivlar att du har varit med och finansierat filmen, så du lär ju inte ha någonting att förlora på den. Som Erika säger: det är bara att välja att strunta i att se den - om inte tillräckligt många ser filmen och Disney förlorar ekonomiskt på det, så får ju Disney svart på vitt att det faktiskt var en dålig idé...
(Och jag räknar med att Disney inte har det så dåligt ställt att den här enda filmen gör att hela koncernen går i konkurs...)

Om nu filmen verkligen blir av (så här tidigt i processen kan ju fortfarande allt hända, så det är inte säkert att den verkligen färdigställs) är det i alla fall definitivt ingenting jag kommer välja att se på bio - och knappast köpa på Blu-Ray heller. Av nyfikenhet däremot är det mycket möjligt att jag ser den på Disney+, men jag är milt uttryckt skeptisk till att göra en nyfilmatisering så här snabbt...

gstone

Jag har två viktiga frågor om den här filmen !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag har fortfarande samma två viktiga frågor om filmen !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall


Marcusen

Väldigt konstigt att man ska göra live action film med röstskådespelarna från en animerad film. Om alla ska ha samma roller vad är ens meningen då finns ju redan den animerade ju! ???

gstone

Mina två viktiga frågor är :

Kommer det fortfarande vara en musikal ? Alltså kommer dom ha kvar sångerna ?

Och tror ni att den kommer dubbas ?

Hur stor är chansen att den dubbas ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Vaiana e ju int ens 10 år gammal!Va e de för pajas som kommit på denna idé?

Daniel Hofverberg

Citat från: Marcusen skrivet  4 april 2023 kl. 20:45:08Väldigt konstigt att man ska göra live action film med röstskådespelarna från en animerad film. Om alla ska ha samma roller vad är ens meningen då finns ju redan den animerade ju! ???
Där tror jag nog att du satte huvudet på spiken. En viktig anledning är nog just Dwayne Johnson, för att få med honom i "synlig" form - han är ju trots allt känd och framförallt bland ungdomar väldigt populär, så genom att få med honom i en film kan man locka personer som inte skulle ämna till att se en animerad film att gå och se den.

Trots allt får vi inte glömma bort att det fortfarande finns en allmän (miss)uppfattning att animerade filmer är för barn, så för majoriteten av befolkningen vore det närmast otänkbart för tonåringar och vuxna utan barn att se en animerad film. De flesta på det här forumet har nog insett att så faktiskt inte är fallet, och har man sett mycket japansk anime lär man ju också ha insett det, men för gemene man är det fortfarande en oskriven regel att man inte går och ser en animerad film om man inte har med sig barn eller barnbarn till biosalongen.

I min bekantskapskrets känner jag i alla fall ingen som brukar vilja följa med mig på bio och se animerade filmer (då ser de bara snett på mig och utbrister: "Men det är ju en barnfilm!") - åtminstone såvida inte filmen är Oscarsnominerad, har 15-årsgräns (så att det därmed är tydligt att det inte är en barnfilm) eller något annat som gör att den kan bli mer intressant. Och de gånger jag gått på bio på någon animerad film de senaste fem åren och sett vuxna i salongen som inte sett ut att vara i sällskap med barn kan lätt räknas på ena handens fingrar...

Så om man har tänkt sig att rikta in spelfilmsversionen av Vaiana till en mer vuxen publik, och göra filmen mörkare och mindre barnvänlig, så kan den förmodligen locka hyfsat med folk - just för att locka till sig den målgruppen som aldrig skulle tänka tanken att se den animerade filmen. Ungefär som med Mulan, där spelfilmsversionen blivit så pass framgångsrik att de nu håller på med en uppföljare, just för att den riktade in sig mot en lite mer vuxen publik (och inte dubbades till de nordiska språken). Men har Disney tänkt sig en ren scen-för-scen-remake och rikta in sig till samma målgrupp, så är det dömt att misslyckas...

Citat från: gstone skrivet  4 april 2023 kl. 21:19:40Mina två viktiga frågor är :

Kommer det fortfarande vara en musikal ? Alltså kommer dom ha kvar sångerna ?

Och tror ni att den kommer dubbas ?

Hur stor är chansen att den dubbas ?
Det är nog ingen annan än Disney som kan svara på dina frågor just nu, och därifrån lär du knappast få något bra svar... Men om den dubbas beror förstås helt på vilken målgrupp de har tänkt sig, och huruvida filmen ska rikta in sig till samma målgrupp som den animerade filmen eller om den ska bli mer ungdoms-/vuxeninriktad.

Men om vi säger så här: Om filmen dubbas är sannolikheten väldigt stor att den blir en flopp, men om filmen inte dubbas (d.v.s. riktar in sig till en äldre målgrupp) kan den förmodligen bli hyfsat populär.

gstone

Om dom har sångerna kvar och om den dubbas ser jag den nog :D

Men om det inte är en musikal och den bara textats se jag den inte >:( 
 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.