Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: Sabelöga skrivet 11 februari 2024 kl. 22:59:16Varför kan jag inte se den första deltävlingen? Kan andra se den?
Frågade förra året och det var något att det kan påverka rösterna framåt. Men du kan ju alltid testa att fråga SVT och höra vad dom har att säga om det.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Sabelöga skrivet 11 februari 2024 kl. 22:59:16Varför kan jag inte se den första deltävlingen? Kan andra se den?
De senaste åren har deltävlingar försvunnit från SVT Play i samband med nästa deltävling för att se den dyka upp igen efter alla deltävlingarna.

Sabelöga

Citat från: Jonas9881 skrivet 11 februari 2024 kl. 23:12:42Frågade förra året och det var något att det kan påverka rösterna framåt. Men du kan ju alltid testa att fråga SVT och höra vad dom har att säga om det.
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 februari 2024 kl. 23:14:08De senaste åren har deltävlingar försvunnit från SVT Play i samband med nästa deltävling för att se den dyka upp igen efter alla deltävlingarna.
Kan stämma, men det är ju dumt för min del som kom på att det gick för sent och vill se dom i efterhand. Aja, kan väll streckkolla alla mellan sista deltävlingen och finalen, för andra chansen ger jag blanka fan i. Om detta stämmer så är det väldigt märkligt och ostrategiskt av SVT att ange i avsnittet att det går att se till 8 augusti.. Ska mejla dom och fråga om det.
Houba !

Sabelöga

Detta står här:  :-\
CitatHur länge kan jag se på Melodifestivalen?
Varje deltävling finns tillgänglig till och med måndagen efter sändning, och sedan avpubliceras. Detta för att inte gynna de som tävlar i de tidiga deltävlingarna.
Alla deltävlingar återpubliceras sedan efter deltävling fem och finns kvar i cirka 6 månader på SVT Play.
https://www.svt.se/kontakt/melodifestivalen
Houba !

Jonas9881

Citat från: Sabelöga skrivet 12 februari 2024 kl. 00:07:26Detta står här:  :-\ https://www.svt.se/kontakt/melodifestivalen
Det stämmde inte riktigt för jag skulle få tag på det klockan 11 igår och då var den också borta. Så att det är måndagen är inte riktigt sant faktiskt. 

Känns som att dom tar väck det lite innan 12-slaget av någon anledning.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jabberjaw

Rätt låt hittils vidare :) :D

Men seriöst. Hur mycket back audio har egentligen vissa artister... När gunilla sjöng så lät det jättemycket igenom när hennes läppar inte gick i takt, och man trots det hörde samma röst inspelat i bakgrunden.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Jabberjaw skrivet 17 februari 2024 kl. 21:10:19Rätt låt hittils vidare :) :D

Men seriöst. Hur mycket back audio har egentligen vissa artister... När gunilla sjöng så lät det jättemycket igenom när hennes läppar inte gick i takt, och man trots det hörde samma röst inspelat i bakgrunden.
Har de kanske ändrat på sina regler? För det är ju som sagt inte tillåtet.

TonyTonka

YES!! Cazzi Opeia till final och inte Gunilla! :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Jabberjaw

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 17 februari 2024 kl. 21:11:24Har de kanske ändrat på sina regler? För det är ju som sagt inte tillåtet.
Ja de hördes tydligt. Var min syster som sa det när det syntes och ba e det tillåtet ;D

Och kom direkt o tänka på att alla här då sagt flera gånger att det inte är tillåtet. Hur går det ihop. Är det ändrat och förmildrat med åren.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Jabberjaw skrivet 17 februari 2024 kl. 21:31:35Ja de hördes tydligt. Var min syster som sa det när det syntes och ba e det tillåtet ;D

Och kom direkt o tänka på att alla här då sagt flera gånger att det inte är tillåtet. Hur går det ihop. Är det ändrat och förmildrat med åren.
Hon är ju ingen seriös artist så hon får väl specialbehandling för att hon ändå inte kommer vinna

Daniel Hofverberg

Mina favoriter ikväll var Cazzi Opeia och Jacqline Moss, som båda två var riktigt bra med starka och minnesvärda låtar; i synnerhet Cazzo Opeias låt var ju fantastisk och är nog min favorit hittills i år. Clara Klingenström och Klaudy var också bra, även om Claras låt inte var riktigt lika bra som hennes förra låt för några år sedan.

Orättvist att Clara Klingenström åkte ut helt, men förutom det är jag ganska nöjd trots allt - men det är obegripligt hur Gunilla Persson kunde gå till Andra Chansen, med en allt annat än bra låt...

Citat från: Jabberjaw skrivet 17 februari 2024 kl. 21:31:35Ja de hördes tydligt. Var min syster som sa det när det syntes och ba e det tillåtet ;D

Och kom direkt o tänka på att alla här då sagt flera gånger att det inte är tillåtet. Hur går det ihop. Är det ändrat och förmildrat med åren.
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 17 februari 2024 kl. 21:11:24Har de kanske ändrat på sina regler? För det är ju som sagt inte tillåtet.
Nej, det är fortfarande inte tillåtet - utan det rör sig med allra största säkerhet om körsångare som sjunger live bakom kulisserna, och som i vissa fall får dra ett betydligt tyngre lass än i andra. Så i fallet med Gunilla Persson var det nog en körsångare som man inte såg som stod för en betydande del av sånginsatsen; därav att det inte lät förfärligt trots att Gunilla inte direkt är känd som sångare.

Att sen låten inte var mycket att hurra för är en annan femma...

Fred

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 februari 2024 kl. 02:21:34Mina favoriter ikväll var Cazzi Opeia och Jacqline Moss, som båda två var riktigt bra med starka och minnesvärda låtar; i synnerhet Cazzo Opeias låt var ju fantastisk och är nog min favorit hittills i år. Clara Klingenström och Klaudy var också bra, även om Claras låt inte var riktigt lika bra som hennes förra låt för några år sedan.

Orättvist att Clara Klingenström åkte ut helt, men förutom det är jag ganska nöjd trots allt - men det är obegripligt hur Gunilla Persson kunde gå till Andra Chansen, med en allt annat än bra låt...
Nej, det är fortfarande inte tillåtet - utan det rör sig med allra största säkerhet om körsångare som sjunger live bakom kulisserna, och som i vissa fall får dra ett betydligt tyngre lass än i andra. Så i fallet med Gunilla Persson var det nog en körsångare som man inte såg som stod för en betydande del av sånginsatsen; därav att det inte lät förfärligt trots att Gunilla inte direkt är känd som sångare.

Att sen låten inte var mycket att hurra för är en annan femma...
Tycker det instrumentala var bra, gillar countrymusik. Men håller med om att Gunilla absolut inte är en bra sångerska.

Daniel Hofverberg

Citat från: Fred skrivet 19 februari 2024 kl. 04:30:14Tycker det instrumentala var bra, gillar countrymusik. Men håller med om att Gunilla absolut inte är en bra sångerska.
Ja, musiken var det inget fel på; men texten var det desto mer fel på...

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 februari 2024 kl. 08:28:42Ja, musiken var det inget fel på; men texten var det desto mer fel på...
Tyckte den var riktigt humoristisk och speglar karaktären "Gunilla".

Musikstilen va svår. Inte country, mer pop med några utklädda cowboys som kör halvt linedance. Men den var väldigt catchy.

Dock enda låten jag hört av Melodifestivalen i år. Enda jag ville se. 😁

Jabberjaw

Laddat för ikväll med dricka och godis. :D