Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

1: Möjligen till andra chans.

2: Antingen till andra chans, eller åker ut.

3: Direkt till final.

4: Antingen till final, eller till andra chans.

5: Åker ut.

6: Antingen till final, eller till andra chans.

Jabberjaw

Väldigt nöjd ikväll. Tycker rätt låtar gick till final. Gillade dock mer Dotters låt än Dannys

Fattade dock inte riktigt Björns trolleri på scenen. Steinar imitationerna var dock kul ;D

Sedan saknar jag konstigt nog Edward af silen i mellon. Tycker dom två som sitter och kommenterar i årets tävling är riktigt tråkiga och lame...

TonyTonka

Helt fel gick vidare, Scarlet skulle ha gått till final, då Dotters låt inte var stark nog, samt för att hennes nummer och scenkläder stal från Loreen föra året. 
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Zach66

Citat från: TonyTonka skrivet 24 februari 2024 kl. 22:09:08Helt fel gick vidare, Scarlet skulle ha gått till final, då Dotters låt inte var stark nog, samt för att hennes nummer och scenkläder stal från Loreen föra året.
Exakt. Håller med fullständigt.
Vad vore livet utan film?

Jonas9881

Tycker 30 KMH skulle vidare alltså Lia Larsson då jag inte tyckte att låtarna var så vidare bra idag.

Även om låten är epadunk som Fröken Snusk som inte är min favorit genre så tycker jag den var mest positiv och svensk.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

gstone

Jag känner mig gammal , jag känner knappt igen någta artister i år 😅😅😅
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet 24 februari 2024 kl. 23:51:35Jag känner mig gammal , jag känner knappt igen någta artister i år 😅😅😅
Håller med. Den ända var väl Danny, men så gammal är jag väl inte? ;D 

Bara lite ointresserad av musik och artister.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Daniel Hofverberg

Ikväll tycker jag att Dotter var klart bäst, även om man tyvärr märkte av hennes röstproblem, så att rösten inte var lika bra som man är van vid - men en fin och minnesvärd låt, och innan finalen bör hon väl ha fått tillbaka rösten så att numret bör bli ännu bättre. Som god tvåa placerar jag Danny Saucedo, som var en bra låt men en aning tjatig.

Albin Tingwall var helt okej, varken mer eller mindre. En ganska tjatig låt, men ändå hyfsad och ganska bra med kvällens startfält sett.

Men sen blev det sämre - Lia Larsson var under all kritik (visst sjunger hon bra, men låten var en enda smörja helt utan försonande egenskaper), och Lasse Stefanz kändes som ett betydligt sämre plagiat av Guld och gröna skogar. Scarlet började helt okej, men sen blev det på tok för mycket; och efter en minut blev jag nästan självmordsbenägen...

Men förutom Dotter och Danny Saucedo var det ett svagt startfält ikväll, så med utgångspunkt från det känns resultatet som rättvist.

E

#803
Gårdagens resultat är ett praktexempel på hur svenska folket röstar. NAMN är det enda dom bryr sig om, låten skiter dom fullständigt i. Scarlet var för fan på Eurovision-nivå, jag har sett många kommentarer från européer som älskar låten. Man skäms ju nästan över att vara svensk när det enda svenskar verkar rösta på är tråkiga, tjatiga och generiska poplåtar. Samma sak hände med Loreen 2017 när hon förlorade mot nån Shawn Mendes-kopia. När Cornelia Jakobs vann trodde man ju nästan att folket hade skärpt sig och börjat rösta på kvalité men neeeeej, tydligen inte

Jag hoppas verkligen att Melfest faktiskt tar en paus nästa år, väljer ett bidrag internt och börjar jobba på en bättre version av Melfest så att det kan gå tillbaks till hur det var förr

Daniel Hofverberg

Citat från: E skrivet 25 februari 2024 kl. 11:07:53Gårdagens resultat är ett praktexempel på hur svenska folket röstar. NAMN är det enda dom bryr sig om, låten skiter dom fullständigt i. Scarlet var för fan på Eurovision-nivå, jag har sett många kommentarer från européer som älskar låten.
Om du med Eurovision-nivå menar de absolut sämsta bidragen som brukar vara med i Eurovision varje år, från diverse udda länder som ingen brukar rösta på, så visst... Jag tyckte i och för sig att Scarlet började helt okej, men efter någon minut hade det spårat ur så fruktansvärt så att en tiondel vore nog - det blev på tok för mycket av allt, till den grad att det började likna ett skämt. Hade de bara tonat ned allting med sisådär 80%, så hade den nog fungerar bättre.

Men smaken är som baken...

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2024 kl. 11:16:29Om du med Eurovision-nivå menar de absolut sämsta bidragen som brukar vara med i Eurovision varje år, från diverse udda länder som ingen brukar rösta på, så visst... Jag tyckte i och för sig att Scarlet började helt okej, men efter någon minut hade det spårat ur så fruktansvärt så att en tiondel vore nog - det blev på tok för mycket av allt, till den grad att det började likna ett skämt. Hade de bara tonat ned allting med sisådär 80%, så hade den nog fungerar bättre.

Men smaken är som baken...
Trust me, Dotters och Dannys låtar hade aldrig fått så mycket röster om nya okända artister framförde dom

Citat från: TonyTonka skrivet 24 februari 2024 kl. 22:09:08Helt fel gick vidare, Scarlet skulle ha gått till final, då Dotters låt inte var stark nog, samt för att hennes nummer och scenkläder stal från Loreen föra året.
Håller med. Så går det när folket röstar på namn och skiter i bidragen

Jonas9881

Citat från: E skrivet 25 februari 2024 kl. 11:18:19Trust me, Dotters och Dannys låtar hade aldrig fått så mycket röster om nya okända artister framförde dom
Håller med. Så går det när folket röstar på namn och skiter i bidragen
Håller med. Visste direkt när programmet började att Danny skulle vinna även om han skulle sjunga uselt och tappade texten så skulle folk bara rösta på han bara för han är Danny.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

E

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 februari 2024 kl. 11:25:02Håller med. Visste direkt när programmet började att Danny skulle vinna även om han skulle sjunga uselt och tappade texten så skulle folk bara rösta på han bara för han är Danny.
Inte ens Zara Larsson hade haft en chans mot honom

Jonas9881

Citat från: E skrivet 25 februari 2024 kl. 12:35:52Inte ens Zara Larsson hade haft en chans mot honom
Inte?

Zara larsson är väl också känd utomlands och det är väl inte riktigt Danny va?

Men nu röstar ju bara svenskar, så du har förmodligen rätt antagligen.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

MOA

Citat från: gstone skrivet 24 februari 2024 kl. 23:51:35Jag känner mig gammal , jag känner knappt igen någta artister i år 😅😅😅
Inte jag heller
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2024 kl. 02:39:10Scarlet började helt okej, men sen blev det på tok för mycket; och efter en minut blev jag nästan självmordsbenägen...

Men Daniel, har aldrig sett dig skriva något liknande. Jag blir självmordsbenägen av epadunk då >:(