Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som spelat samma karaktär och medverkat i samma dubbning

Startat av Disneyfantasten, 23 december 2021 kl. 18:11:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 15 juli 2022 kl. 09:14:33
Båda var även med i PC-spelet Disneys interaktiva filmbok: Pongo och de 101 Dalmatiner.

Stämmer, Anders repriserade sin roll från den tecknade och Andreas repriserade sin roll från spelfilmen.

Sedan spelas Cruella De Vil av Mona Seilitz (som i både spelfilmen och den tecknade), Nanny av Birgitta Fernström (samma som Cruella), Jeppe av Johan Wahlström (precis som i både spelfilmen, TV-serien och tecknad 2an) och Hjalle av Dan Ekborg (precis som i spelfilmen), likaså spelas Perdita åter av Jasmine Wigartz-Göthman.

Däremot minns jag tyvärr inte vilka som spelade Anita, Alonzo, Stöddig och Valparna i spelet.

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juli 2022 kl. 09:22:58
Stämmer, Anders repriserade sin roll från den tecknade och Andreas repriserade sin roll från spelfilmen.

Sedan spelas Cruella De Vil av Mona Seilitz (som i både spelfilmen och den tecknade), Nanny av Birgitta Fernström (samma som Cruella), Jeppe av Johan Wahlström (precis som i både spelfilmen, TV-serien och tecknad 2an) och Hjalle av Dan Ekborg (precis som i spelfilmen), likaså spelas Perdita åter av Jasmine Wigartz-Göthman.

Däremot minns jag tyvärr inte vilka som spelade Anita, Alonzo, Stöddig och Valparna i spelet.
Anita spelades av Monica Forsberg, precis som i omdubbningen av den tecknade filmen. De tre andra har jag tyvärr glömt bort hur det stod till med.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Just det, Stig Grybe (Sergeant Rapps röst i originaldubbningen av Pongo och De 101 Dalmatinerna) och Ulf Peder Johansson (samma karaktärs röst i omdubbningen av samma film) medverkade båda i Den Otroliga Vandringen.

Olof Thunberg (rösten till Översten i originaldubbningen av samma film ovannämnd) och Bo Maniette (rösten till karaktären i omdubbningen av samma film) medverkade båda i Monsters Inc.

Elios

Mattias Knave och Hasse Jonsson som båda har spelat Porco Rosso har ju gjort en massa dubbningar ihop ju!  ;D ;D

Will Siv

Hans Lindberg, Sven Erik Vikström, Steve Kratz och Anders Öjebo var väl med i "Bonkers".....

Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet  2 oktober 2022 kl. 22:24:04Hans Lindgren, Sven Erik Vikström, Steve Kratz och Anders Öjebo var väl med i "Bonkers".....
Jag tror tyvärr inte att Anders Öjebo är med i Bonkers i alla fall inte enligt creditlistan.

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 oktober 2022 kl. 22:33:24Jag tror tyvärr inte att Anders Öjebo är med i Bonkers i alla fall inte enligt creditlistan.
Fast jag läste här på forumet att han spelade Iago igen i serien.

Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet  2 oktober 2022 kl. 22:49:12Fast jag läste här på forumet att han spelade Iago igen i serien.
Är Jago med i den serien det visste inte jag men då bör det stämma

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Stewart skrivet  2 oktober 2022 kl. 22:49:12Fast jag läste här på forumet att han spelade Iago igen i serien.
Jag har inget minne av att Jago syntes till i Bonkers... I vilket avsnitt är han med?

Will Siv

Jag kan ha blandat ihop det med att Anders var med i Film-Nets dubbningen av Aladdin serien.

Disneyfantasten

Kanske inte direkt en "dubbning" utan mer en svensk produktion, men Robert Gustafsson (Mike Wazowskis röst i Monsters Inc) och Johan Ulveson (Mike Wazowskis röst i Monsters University) medverkar båda i Bolibompas värld, Gustafsson är röst till Älgen och Ulveson är röst till "Albatrossen" (Fiskmåsen/Truten).

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2022 kl. 17:37:58Just det, Stig Grybe (Sergeant Rapps röst i originaldubbningen av Pongo och De 101 Dalmatinerna) och Ulf Peder Johansson (samma karaktärs röst i omdubbningen av samma film) medverkade båda i Den Otroliga Vandringen.
Samma med Ett Småkryps Liv.

Disneyfantasten

Steve Kratz (Gargamels röst i gamla Smurfarna-serien) och Joakim Jennefors (Gargamels röst i nyare Smurfarna-serien) medverkar båda i många dubbningar.