Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Lucky Luke - Insamlingstråd

Startat av Goliat, 16 juli 2022 kl. 17:20:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Jabberjaw skrivet 13 september 2022 kl. 19:38:18Kul att se att det faktiskt lönade sig att rapportera kontot flertalet gånger. Möjligtvis så gjorde flera andra också det. Och med 3 Copyright strikes på kontot i snabb följd så brukar dom stänga kontot permanent. :)

Finns inget värre än dom som kopierar andras projekt och lägger upp utan minsta tillstymmelse till credit(s). Bravo!
Normalt sett gillar jag inte att glädje av någon annans olycka, men i det här fallet var det välförtjänt. Glatt att höra det.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

A


Goliat

Citat från: A skrivet 10 december 2022 kl. 13:48:20Hur gick det med tv1000 dubbningen?

Här är svaret:

Citat från: Goliat skrivet 14 augusti 2022 kl. 17:18:05Vill tillägga utöver detta att TV1000 har blivit ändrade planer, kommer inte få ta del av den dubben tyvärr. Vilket är trist, men sånt som händer.

A

Citat från: Goliat skrivet 10 december 2022 kl. 15:37:35Här är svaret:
Trist, går den inte att hitta på annat sätt? Det är ju en riktigt ovanlig dubbning som de flesta inte känner till

Goliat

Citat från: A skrivet 10 december 2022 kl. 15:46:46Trist, går den inte att hitta på annat sätt? Det är ju en riktigt ovanlig dubbning som de flesta inte känner till
I dagens läge är detta nog omöjligt.

ph


Steffan Rudvall

Citat från: ph skrivet 10 december 2022 kl. 22:59:36Vem är det som säger sig ha denna dubb?
Av det man kan läsa i denna tråden verkar det som att Goliat har haft kontakt med någon som säger sig har tv1000 dubbningen men som inte vill dela med sig och nu verkar det inte gå att kontakta den personen längre.  

ph

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 december 2022 kl. 23:03:27Av det man kan läsa i denna tråden verkar det som att Goliat har haft kontakt med någon som säger sig har tv1000 dubbningen men som inte vill dela med sig och nu verkar det inte gå att kontakta den personen längre. 
Tror de flesta som samlat under åren vet vem denna person är... Frågar man mig, så är det en mytoman :) 

Steffan Rudvall

Citat från: ph skrivet 10 december 2022 kl. 23:11:56Tror de flesta som samlat under åren vet vem denna person är... Frågar man mig, så är det en mytoman :)
Mytoman? Vad får man ut av att låtsas ha material som man inte har? Är det då att han i byten ber folk att skicka först?

ph

#159
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 december 2022 kl. 23:17:32Mytoman? Vad får man ut av att låtsas ha material som man inte har? Är det då att han i byten ber folk att skicka först?
Det finns en viss person som ofta utger sig att ha material som saknas, men aldrig delat med sig... Vad man får ut av det kan jag inte svara, men det är nog några punkter om inte alla dessa:

Uppmärksamhet
Bekräftelse
Vill visa upp sig

Ptjaa... Listan kan göras lång :)

Goliat

#160
Citat från: ph skrivet 10 december 2022 kl. 23:11:56Tror de flesta som samlat under åren vet vem denna person är... Frågar man mig, så är det en mytoman :)
Nej, det är inte den personen, men vet precis vem du tänker på, men jag kan iaf berätta att det inte är någon som hänger här.

Fanns en som ville ha saker men aldrig delade med sig. Finns en till ny här jag misstänker är samma som inte är aktiv men skickar PM enbart.

Edit: inte samma personer!

Goliat

Uppdaterat listan, vill också påpeka att LL från 2001 inte är en prioritering alls för mig, men om någon vill hjälpa till att samla ihop, så hojta till.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 11 december 2022 kl. 16:56:28Uppdaterat listan, vill också påpeka att LL från 2001 inte är en prioritering alls för mig, men om någon vill hjälpa till att samla ihop, så hojta till.
Det förstår jag, för den har ju inte ens dubbats i sin helhet utan det är bara några få avsnitt som finns utgivna med dubbning på DVD.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 december 2022 kl. 17:18:20Det förstår jag, för den har ju inte ens dubbats i sin helhet utan det är bara några få avsnitt som finns utgivna med dubbning på DVD.
Den gavs ut i 17 volymer, jag hade 16, men skänkte bort dessa för flera år sedan, då jag inte gillade den (tyckte dock nu att jag kanske skulle sparat för eftervärlden, tror jag köpte dem för 10 kr st i en dvd-låda).

Volym 17 hade 4 avsnitt, men resterande hade 3. Så 52 avsnitt gavs ut totalt (så hela serien verkar vara dubbad, då det är 52 avsnitt)

Dubbelkollade precis medans jag skriver här, men det stämmer, 17 volymer och sista hade de 4 sista avsnitten.

https://smdb.kb.se/catalog/id/002556711

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 11 december 2022 kl. 18:33:13Den gavs ut i 17 volymer, jag hade 16, men skänkte bort dessa för flera år sedan, då jag inte gillade den (tyckte dock nu att jag kanske skulle sparat för eftervärlden, tror jag köpte dem för 10 kr st i en dvd-låda).

Volym 17 hade 4 avsnitt, men resterande hade 3. Så 52 avsnitt gavs ut totalt (så hela serien verkar vara dubbad, då det är 52 avsnitt)

Dubbelkollade precis medans jag skriver här, men det stämmer, 17 volymer och sista hade de 4 sista avsnitten.

https://smdb.kb.se/catalog/id/002556711
De flesta DVD utgåvorna är dock inte dubbade har för mig att det bara är tre styckna som har dubbning.