Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Steffans egna "Vem är bäst?"

Startat av Steffan Rudvall, 26 juli 2020 kl. 20:34:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2022 kl. 08:52:36
Död är knappast rätt ord, den har bada varit i viloläge, ungefär som Alexander Lundahls blogg...
Nej, den är död! Han kommer inte skriva mer i detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 22 maj 2022 kl. 08:59:57
Nej, den är död! Han kommer inte skriva mer i detta ämne.
han sade till mig i ett pm!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2022 kl. 08:52:36
Död är knappast rätt ord, den har bada varit i viloläge, ungefär som Alexander Lundahls blogg...
Det stämmer den är inte död.
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 22 maj 2022 kl. 08:59:57
Nej, den är död! Han kommer inte skriva mer i detta ämne.
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 22 maj 2022 kl. 09:12:43
han sade till mig i ett pm!
När har jag sagt det?

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 22 maj 2022 kl. 08:42:49
Varför frågar ni ens? Den här tråden har varit död en ganska lång tid nu.
När ett ämne e dött har man int skrivit i de på 10 år

Zebastian

#499
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 maj 2021 kl. 16:32:31
Scooby-Doo

Min personliga Scooby-Doo lista:

1. Stefan Frelander
2. Steve Kratz
3. Gunnar Ernblad
4. Mikael Roupé
5. Kenneth Milldoff
6. Tor Isedal
7. Stellan Skarsgård
8. Bert-Åke Varg
9. Håkan Serner

Jag visste inte att du tyckte så, inte helt vanligt.

Steffan Rudvall

#500
Långben listan ska uppdateras så snart som möjligt nu när vi vet att även Bernt Dahlbäck har spelat honom.


TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 oktober 2022 kl. 16:11:32Långben listan ska uppdateras så snart som möjligt nu när vi vet att även Bernt Dahlbäck har spelat honom.


Det är lustigt, jag tycker att Bernt Dahlbäcks insats låter hyfsat lik Hans Lindgren, men ändå inte. :O
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 oktober 2022 kl. 16:11:32Långben listan ska uppdateras så snart som möjligt nu när vi vet att även Bernt Dahlbäck har spelat honom.
Det ska tilläggas att det inte är 100% säkert att det är just Bernt Dahlbäck i Jan Långben jagar storvilt, även om allting tyder på det. Som vanligt vid gamla kortfilmsdubbningar finns inga officiella credits bevarade, men utifrån röstidentifiering i kombination med jämförelse med andra roller verkar allt tyda på att det är han.

Det är jag och Erika tillsammans med en av mina kontakter (som har bra koll på äldre filmer och skådespelare), som tillsammans dragit dessa slutsatser. Men tydligen ansåg Josefin att det var säkert nog för att publicera hans namn ändå. :)

Historielektionssoveren

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 oktober 2020 kl. 16:24:15E.H. Brochmann:

Denna person är ingen Kalle Anka ska man vara ärlig så låter det som någon som håller på att dö av törst.

Min personliga Kalle Anka lista

  • Andreas Nilsson
  • Per Erik Hallin
  • Clarence Nash
  • Hans Lindgren
  • E.H. Brochmann
Hur kan du säga så när din egen Kalle Anka inte är perfekt? Vad är det för dubbelmoral

Steffan Rudvall

Citat från: Historielektionssoveren skrivet 15 januari 2023 kl. 20:33:32Hur kan du säga så när din egen Kalle Anka inte är perfekt? Vad är det för dubbelmoral
Det är inte samma sak, jag gör en imitation av Kalle Anka han var Kalle Ankas officiella röst i en officiell dubbning. Det är ingen som förväntar sig att min imitation av Kalle Anka ska vara perfekt men den officiella rösten måste ju låta som Kalle Anka.

Steffan Rudvall

Sorken

Hans Lindgren (1966-2005)

Helt enkelt sagt är han Sorken, insatsen var väldigt bra han lätt inte exakt som orginalet men ändå en fantastisk passande röst till karaktären.

Gunnar Udden 

Helt okej insats ganska passande röst.

Bert-Åke Varg

Ej tillämpningsbar

Min lista:
1:Hans Lindgren
2:Gunnar Udden

Steffan Rudvall

#506
Walt Disney (1901-1966)

Okänd (Vår vän atomen)

Helt okej som Walt Disney men nog en aningen ljusare än Walt själv egentligen.

Hans Lindgren (Kalle Ankas räddningsuppdrag)

Hans Lindgren passar väldigt bra som Walt Disney röstmässigt låter det likt ändå dessutom var ju båda två kedjerökare.

Bengt Feldreich? (Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul)

Bengt Feldreich lektorsdubbade hela programmet inklusive filmklippen de första åren och det var ju originalversionen av julprogrammet. Alltså versionen som introducerades av Walt Disney så jag antar att han även dubbade det.

Jag antar att Bengt Feldreich talade med sin vanliga röst men eftersom att jag inte hört insatsen är den inte tillämpbar.

Bertil Engh (Grattis Musse Pigg)

Han låter tyvärr lite för ljus och på ett sätt även ugn för att spela Walt Disney.

Gunnar Uddén (Walt Disneys Julfavoriter)

Gunnar gör en bra insats fast han till skillnad från Hans Lindgren inte har en röst som påverkats av kedjerökning.

Min lista:
1. Hans Lindgren
2. Gunnar Uddén
3. Okänd från Vår vän atomen
4. Bertil Engh
Ej tillämpbar: Bengt Feldreich.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 november 2023 kl. 18:45:06Walt Disney (1901-1966)

Okänd (Vår vän atomen)

Helt okej som Walt Disney men nog en aningen ljusare än Walt själv egentligen.

Hans Lindgren (Kalle Ankas räddningsuppdrag)

Hans Lindgren passar väldigt bra som Walt Disney röstmässigt låter det likt ändå dessutom var ju båda två kedjerökare.

Bengt Feldreich? (Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul)

Bengt Feldreich lektorsdubbade hela programmet inklusive filmklippen de första åren och det var ju originalversionen av julprogrammet. Alltså versionen som introducerades av Walt Disney så jag antar att han även dubbade det.

Jag antar att Bengt Feldreich talade med sin vanliga röst men eftersom att jag inte hört insatsen är den inte tillämpbar.


Gunnar Uddén (Walt Disneys Julfavoriter)

Gunnar gör en bra insats fast han till skillnad från Hans Lindgren inte har en röst som påverkats av kedjerökning.

Min lista:
1. Hans Lindgren
2. Gunnar Uddén
3. Okänd från Vår vän atomen
Ej tillämpbar: Bengt Feldreich.
Du missade Bertil Engh som lektordubbar Walt Disney i Grattis Musse Pigg.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 november 2023 kl. 18:57:13Du missade Bertil Engh som lektordubbar Walt Disney i Grattis Musse Pigg.
Korrigerat.

Steffan Rudvall

Jag vill be om ursäkt för att vissa av insatsernas beskrivningar kan vara lite hård och eller elaka, jag skall bättra mig om jag återupplivar denna tråd...