Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Söker efter ett barn/ungdoms program från 90-talet

Startat av Quasi, 7 augusti 2021 kl. 11:20:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Quasi

Hej!

Jag har länge gått och funderat på vad det var för barnprogram jag såg i mitten av 90-talet.
Runt -96-97 kanske...
Jag minns att det sändes efter Bolibompa på kanal 1 kl 18.30.

Första avsnittet handlade om två stycken ungdomar som blev jagade.
De kom in i en lokal av nåt slag och hittade en lucka i golvet där de kunde komma undan.
Där nere återkopplade de med tittarna i varje avsnitt.
Mot slutet av serien blev de upphittade av jagarna...

I varje avsnitt spelades det upp små videosnuttar.
Mitt minne bleknar, men jag minns att en videosnutt handlade om hur man kunde lura en person att tro att någon hade tappat sin plånbok.
Man satte ett snöre runt dragkedjan och skulle dra åt när någon försökte ta den.
Bara det att detta inte fungerade i klippet som gjorde att personen kunde ta plånboken. 😅

Har sökt efter detta program i Öppet Arkiv på nämnda årtal, men utan framgång.

Är det någon som vet vad jag talar om?

Tacksam för svar!!! 🙏😃


Erika

Jag var också inne på att det kunde vara Kloak (1996 års sommarlovsmorgon), men det slog mig nyss... Undrar inte om det är Peta näsan (1987) som Quasi pratar om? Vill minnas den hade en liknande handling, och den gick i repris 1997.

Quasi

Citat från: sickstew skrivet  8 augusti 2021 kl. 07:38:26
Tankarna går till sommarlovs program såsom

kloak

https://youtu.be/bf5WKkAizVc

Och

Hajk

https://youtu.be/MCc-me145ZI

Hej :) Tyvärr är det inget av dessa program. Det var inga specialeffekter på det sättet i programmet jag söker.
Men tack ändå för svaret :)


Quasi

Citat från: Erika skrivet  8 augusti 2021 kl. 10:46:48
Jag var också inne på att det kunde vara Kloak (1996 års sommarlovsmorgon), men det slog mig nyss... Undrar inte om det är Peta näsan (1987) som Quasi pratar om? Vill minnas den hade en liknande handling, och den gick i repris 1997.

Vet du var man kan se klipp från Peta Näsan ?
Jag hittade bara ett på youtube. Dock osäker om jag känner igen detta eller inte. Men årtalet för reprisen stämmer nog för jag minns att detta var precis då jag hade börjat se på Bolibompa.


Erika

Citat från: Quasi skrivet  8 augusti 2021 kl. 17:31:21
Vet du var man kan se klipp från Peta Näsan ?
Jag hittade bara ett på youtube. Dock osäker om jag känner igen detta eller inte. Men årtalet för reprisen stämmer nog för jag minns att detta var precis då jag hade börjat se på Bolibompa.


Ingen aning, men du kan alltid höra av dig till SVT och önska att de lägger upp tv-serien på Öppet arkiv (numera en del av SVT Play). Sedan får man hoppas på att det inte ska finnas några problem med bl. a. rättigheter. 

Quasi

Citat från: Erika skrivet  9 augusti 2021 kl. 19:38:43
Ingen aning, men du kan alltid höra av dig till SVT och önska att de lägger upp tv-serien på Öppet arkiv (numera en del av SVT Play). Sedan får man hoppas på att det inte ska finnas några problem med bl. a. rättigheter.

👍👍