Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Pinocchio 2022

Startat av Steffan Rudvall, 31 maj 2022 kl. 17:38:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag hoppas den här filmen dubbas.

Även sångerna.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  5 juli 2022 kl. 18:35:02
Jag hoppas den här filmen dubbas.

Även sångerna.
Det vore konstigt om Disney valde att inte dubba den.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Utgår man ifrån den dubbade trailern så blir det Bengt Järnblad som spelar Geppetto även Ser du stjärnan i det blå är dubbad i trailern men rösten känner jag tyvärr inte igen. Värt att nämna är att Benjamin Syrsa inte har några repliker i den här trailern däremot ger han ifrån sig läten och stön dessa låter som att de görs av Jan Modin.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 september 2022 kl. 00:16:59Värt att nämna är att Benjamin Syrsa inte har några repliker i den här trailern däremot ger han ifrån sig läten och stön dessa låter som att de görs av Jan Modin.
Jag tyckte det lät som Anton Olofson Raeder.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

#49
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 september 2022 kl. 09:17:43Pinocchio 2022 (Disney)

Pinocchio 2022 Rollista.jpg Pinocchio 2022 Rollista 2.jpg Pinocchio 2022 Övriga röster.jpg Pinocchio 2022 sånger.jpg Pinocchio 2022 sånger 2.jpg Pinocchio 2022 sånger 3.jpg Pinocchio 2022 Studiocredits.jpg Pinocchio 2022 Studio.jpg
Jag har inte sett filmen ännu men Mats Wänbladd nämns ingenstans och det skulle vara väldigt konstig om de inte återanvänt hans översättningar.

Edit: De använder Mats översättningar.

Mathilda Gustafsson


gstone

Filmen var jätte bra dubbade.

Alla röster passade.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Sicken röten rulle. Trist och oinspirerad. Tom Hanks gör visserligen sitt bästa med det material han blivit tillgiven och Keegan Michael-Key är härlig som Ärlige John, men han är dessvärre inte med i mer än 5 minuter. Annars är filmen en tråkigt tam version av originalet (vad jag har hört, inte sett originalet) med distraherande specialeffekter och en smått irriterande röst till Benjamin trots att jag vanligtvis gillar Joseph Gordon-Levitt. Det är inte ofta jag rakt ut frågar om en film snart är slut, men det här var en sån film. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet  9 september 2022 kl. 23:33:27Sicken röten rulle. Trist och oinspirerad. Tom Hanks gör visserligen sitt bästa med det material han blivit tillgiven och Keegan Michael-Key är härlig som Ärlige John, men han är dessvärre inte med i mer än 5 minuter. Annars är filmen en tråkigt tam version av originalet (vad jag har hört, inte sett originalet) 
Handlingen skiljer sig vissa bitar väldigt mycket från originalet och delar av originalet är också överhoppade och ersatta så helt sant är det nog inte.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet  9 september 2022 kl. 23:33:27Sicken röten rulle. Trist och oinspirerad. Tom Hanks gör visserligen sitt bästa med det material han blivit tillgiven och Keegan Michael-Key är härlig som Ärlige John, men han är dessvärre inte med i mer än 5 minuter. Annars är filmen en tråkigt tam version av originalet (vad jag har hört, inte sett originalet) med distraherande specialeffekter och en smått irriterande röst till Benjamin trots att jag vanligtvis gillar Joseph Gordon-Levitt. Det är inte ofta jag rakt ut frågar om en film snart är slut, men det här var en sån film.

Vilka fler roller har Keegan Michael-Key och Joseph Gordon-Levitt gjort?

Tom Hanks vet jag; han är bl.a. Woody i Toy Story, någon roll i Polarexpressen, sig själv i Simpsons Filmen, osv.

Jag har inte sett filmen ännu men har läst att den mottagits av negativa recensioner så jag tror inte att filmen är vidare bra, likaså att döma av klipp och trailers.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 september 2022 kl. 23:52:25Jag har inte sett filmen ännu men har läst att den mottagits av negativa recensioner så jag tror inte att filmen är vidare bra, likaså att döma av klipp och trailers.
Den är endast okej, den kanske blir bättre om man inte sett originalfilmen.

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 september 2022 kl. 23:52:25Vilka fler roller har Keegan Michael-Key och Joseph Gordon-Levitt gjort?

Tom Hanks vet jag; han är bl.a. Woody i Toy Story, någon roll i Polarexpressen, sig själv i Simpsons Filmen, osv.

Jag har inte sett filmen ännu men har läst att den mottagits av negativa recensioner så jag tror inte att filmen är vidare bra, likaså att döma av klipp och trailers.
Joseph Gordon-Lewitt gjorde Jim Hawkins i Skattkammarplaneten, och Keegan Michael-Key har bland annat gjort antingen Ducky eller Bunny i Toy Story 4, och även en av hyenorna i spelfilmsversionen av Lejonkungen. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Själv har jag hoppat lite i filmen, och jag tycker den verkar bäst av alla Disneys remakes. Det säger dock inte så mycket eftersom att de jag redan sett (Alice i Underlandet, Berättelsen om Askungen, Maleficent och Skönheten och Odjuret) antingen varit urusla eller som bäst mediokra. Den är dock inte i närheten av lika bra som originalfilmen.

Kul dock med Axel Adelöw från förra årets julkalender som Lampis. :D

Förresten, heter Pinocchios skådespelare verkligen Miller Morris? Tycker det hade varit mer logiskt med Morris Miller.  ???

EDIT: Jo, just det, har jag ju sett 102 dalmatiner också, tror även jag sett 101 dalmatiner, men är inte säker, de är mycket bättre om jag minns rätt, var dock typ 15+ år sedan jag såg dem senast. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 10 september 2022 kl. 00:44:55Förresten, heter Pinocchios skådespelare verkligen Miller Morris? Tycker det hade varit mer logiskt med Morris Miller.  ???
Bra fråga! I folkbokföringen i Sverige hittar jag en Morris Miller, som är 18 år gammal och bor i Stockholm, men ingen Miller Morris. Men personer under 16 år finns inte med i de tjänster som finns på nätet, så om det finns en Miller Morris som är yngre än 16 år kommer han alltså inte stå med (personer under 16 år är givetvis folkbokförda ändå, men är inte sökbara i onlinetjänster såsom Upplysning.se eller Ratsit.se)

Så jag kan ärligt talat inte avgöra. Men då en Miller Morris också var crediterad som skådespelare i Sonic the Hedgehog 2 (står med under "Övriga röster") känns det väl osannolikt att två olika dubbningsstudior oberoende av varandra skulle göra samma misstag och kasta om namnen...

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 september 2022 kl. 02:03:43Bra fråga! I folkbokföringen i Sverige hittar jag en Morris Miller, som är 18 år gammal och bor i Stockholm, men ingen Miller Morris. Men personer under 16 år finns inte med i de tjänster som finns på nätet, så om det finns en Miller Morris som är yngre än 16 år kommer han alltså inte stå med (personer under 16 år är givetvis folkbokförda ändå, men är inte sökbara i onlinetjänster såsom Upplysning.se eller Ratsit.se)

Så jag kan ärligt talat inte avgöra. Men då en Miller Morris också var crediterad som skådespelare i Sonic the Hedgehog 2 (står med under "Övriga röster") känns det väl osannolikt att två olika dubbningsstudior oberoende av varandra skulle göra samma misstag och kasta om namnen...

Han är med största sannolikhet under 16, då han såvitt jag kan höra inte kommit i målbrottet än. 
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D