Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

katten i hatten vet allt om ditten och datten

Startat av gstone, 2 juli 2020 kl. 22:50:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Har katten i hatten vet allt om ditten och datten samma dubbning på Netflix som på SVT play ?

Jag frågar efter som vissa serier har en dubb på SVT Play och en annan på Netflix.

SVT's dubb är gjord av Eurotroll och har Andreas Weise och Kajsa Reingardt bland andra som röster -
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2020 kl. 22:50:25
Har katten i hatten vet allt om ditten och datten samma dubbning på Netflix som på SVT play ?

Jag frågar efter som vissa serier har en dubb på SVT Play och en annan på Netflix.

SVT's dubb är gjord av Eurotroll och har Andreas Weise och Kajsa Reingardt bland andra som röster -
Är det verkligen så svårt att kolla själv på Netflix. Lyssna där istället för att bara fråga när svaret finns på Netflix

Varsågod

Jag instämma i att gstone ofta frågar om mycket som finns en snabb googling bort, men just det här är ju inte riktigt så enkelt att kontrollera som du låter ge sken av, då man måste ha tillgång till Netflix; på deras hemsida återfinns enbart originalskådespelarna under "Medverkande".

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  4 juli 2020 kl. 09:10:14
Är det verkligen så svårt att kolla själv på Netflix. Lyssna där istället för att bara fråga när svaret finns på Netflix

Du är elak  ! :'( :'( :'( :-\ :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

katten i hatten vet allt om ditten och datten har väldigt konstiga Credits på Netflix bara två röster står med ! :(

Dock står det att översättaren är Göran Berlander

Ljudsudion är Eurotroll AB

Och detta  får mig att tror att det är samma dubb som på plsy

Det stär nämligen

Eurotroll AB för SVT International

Vilket tyder på att det är samma dubb ;D

Dock skådespelar lista så annorlunda att jag ej kan vara säker ??? ??? :o
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E